2019-07-06, 08:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Enligt källor inom polisen, som dock inte jonbbar med fallet, är de övertygade om att det är SD som dödade LW. ..Men tyvärr har man inte lyckats få fram bindande bevis mot honom😐

Det är exakt detsamma som jag har hört med hela tiden. Så jag sitter lugnt i båten och ser fram emot att de lyckas få fram det som de behöver för att plocka in MGM för alltid, så att LW och hennes familj får upprättelse.

Att MGM skulle sätta sina egna barn före sig själv och erkänna, kan vi nog sluta drömma om. Tyvärr verkar inte varken hans egna barn eller eller LW´s betyda mer än hans stora ego?
Citera
2019-07-06, 08:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Enligt källor inom polisen, som dock inte jonbbar med fallet, är de övertygade om att det är SD som dödade LW. ..Men tyvärr har man inte lyckats få fram bindande bevis mot honom😐
Jaså minsann.

Sedan kan ju undra varför det inte räcker med vanlig gammal hederlig magkänsla. I ett annat mycket omtalat och omskrivet fall (och rättsskandal) struntade man i bevisningen totalt, en av utredarna fick en "feeling" och så sprang man heeelt vilse.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-07-06 kl. 08:42.
Citera
2019-07-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är exakt detsamma som jag har hört med hela tiden. Så jag sitter lugnt i båten och ser fram emot att de lyckas få fram det som de behöver för att plocka in MGM för alltid, så att LW och hennes familj får upprättelse.

Att MGM skulle sätta sina egna barn före sig själv och erkänna, kan vi nog sluta drömma om. Tyvärr verkar inte varken hans egna barn eller eller LW´s betyda mer än hans stora ego?

Ja MGM verkar ha lyckats manipulera hela sin omgivning, både fru barn vänner och tyvärr LW. Det är kusligt att se hans ögon och flin på sociala medier och hur han obekymrat vill att hans liv ska verka. Man får en känsla av att han tycker att mordet är en jättespännande utmaning för honom, som om det vore en lek och han vill stå i centrum och styra, se mig.
Så några barn bryr han sig nog inte det minsta om, det är han som är viktigast helt enkelt.
Bara att hoppas att de som står honom nära märker att de har med en skådespelare att göra.
Citera
2019-07-06, 08:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad tror de är hans motiv?

Det är inte så svårt att gissa att det kan vara det som är den vanligaste orsaken till kvinnomord i Sverige.
Ynkliga män klarar inte av att bli lämnade, istället mördar de den som vill lämna dem.
Det här har diskuterats upprepade gånger i tråden.
Citera
2019-07-06, 08:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja MGM verkar ha lyckats manipulera hela sin omgivning, både fru barn vänner och tyvärr LW. Det är kusligt att se hans ögon och flin på sociala medier och hur han obekymrat vill att hans liv ska verka. Man får en känsla av att han tycker att mordet är en jättespännande utmaning för honom, som om det vore en lek och han vill stå i centrum och styra, se mig.
Så några barn bryr han sig nog inte det minsta om, det är han som är viktigast helt enkelt.
Bara att hoppas att de som står honom nära märker att de har med en skådespelare att göra.

Välkommen tillbaka, SmartaMarta!

Sant. Jag har svårt att tro att mängder av poliser samt åklagaren kan ta så fel, så att de har fel person som Skäligen Misstänkt i över ett år. En narcissist som äntligen - efter ett halvt liv som totalt osynlig - får stå i fokus, ger sig nog inte så lätt.
Citera
2019-07-06, 09:05
Medlem
Citat:

Sant. Jag har svårt att tro att mängder av poliser samt åklagaren kan ta så fel, så att de har fel person som Skäligen Misstänkt i över ett år. En narcissist som äntligen - efter ett halvt liv som totalt osynlig - får stå i fokus, ger sig nog inte så lätt.

Tack FrökenSverige!
Nej det vore bedrövligt om de misstagit sig så totalt, men jag förlitar mig på
att polisen kan sitt jobb, i alla lägen. Även om de gör små missbedömningar ibland så i det stora hela kan de sitt jobb.
Citera
2019-07-06, 09:33
Medlem
Citat:

Japp, å får dom ha honom som skäligen misstänkt i ytterligare ett
år så är det ju ännu troligare att han är skyldig.
Citera
2019-07-06, 09:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Japp, å får dom ha honom som skäligen misstänkt i ytterligare ett
år så är det ju ännu troligare att han är skyldig.
Ja logiskt sett borde det vara så.
Citera
2019-07-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där inlägget är ett offt-inlägg.
Varför svarar du inte på min fråga om du tycker att det är ok att konton slänger ur sig synnerligen grova beskyllningar om postare utan att behöva redovisa vilka nick som avses?

Ang det där sista: Är man på Flashback får man räkna med att bli kallad både det ena och det andra, kära du.
Hur kan du tycka att det är "synnerligen grova beskyllningar" att skriva om någon/några postare tycker att det finns de som försvarar SD i tråden? Ganska uppenbart vilka som gör det... läs tråden så får du nog fram vilka som inte vill att SD ska vara MGM.

Om du tycker att det är OK att "är man på Flashback får man räkna med att bli kallad både det ena och det andra, kära du", det får stå för dig... själv tycker jag inte att sådant hör hemma i tråd som handlar om en mördad kvinna!
Citera
2019-07-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte så svårt att gissa att det kan vara det som är den vanligaste orsaken till kvinnomord i Sverige.
Ynkliga män klarar inte av att bli lämnade, istället mördar de den som vill lämna dem.
Det här har diskuterats upprepade gånger i tråden.

Visst, det kan vara precis som du säger, fast man kan ju då
tycka att han skulle ha mördat den som faktiskt lämnade honom.
Citera
2019-07-06, 10:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Narcissister kan man hitta i alla yrken.
Att ha makt över utsatta människor
utan makt att ifrågasätta eller försvara
sig kan vara rena drömmen för en
narcissist.

Det fetade; då tolkar du mig fel. Jag är
inte det minsta avundsjuk eller
missunnsam på LW. Vad finns det att vara
avundsjuk och missunnsam på?
Ingenting som jag har sett.

Vad menar du med att lägga
motsvarande tid på jobbet?
LW jobbade också.
Det är väl ingen som har påstått att
hon skulle curla barnen?
Men alla barn behöver känna sig sedda
och bekräftade och att deras föräldrar
bryr sig om dem.
Det är väl snarare LW och HD som blir
/blev curlade av sina föräldrar?
Stackars alla barn som växer upp med
söndercurlade föräldrar som tror att de
är universums medelpunkt.
Det kanske är det som är anledningen
till att så många barn och ungdomar
mår psykiskt dåligt och att självmorden
ökar bland dem.

Det fetade kan jag intyga, då jag själv har en vän med den diagnosen (plus en till) och som jobbar inom omsorg. Det är också ganska vanligt att narcissister har blanddiagnoser. Dock så säger jag inte att LW har en sådan diagnos. Vi i tråden som inte känner henne, kan ju inte veta detta.

Jag hoppas för övrigt att hennes barn håller sig borta från denna tråd.
Citera
2019-07-06, 10:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur kan du tycka att det är "synnerligen grova beskyllningar" att skriva om någon/några postare tycker att det finns de som försvarar SD i tråden? Ganska uppenbart vilka som gör det... läs tråden så får du nog fram vilka som inte vill att SD ska vara MGM.

Om du tycker att det är OK att "är man på Flashback får man räkna med att bli kallad både det ena och det andra, kära du", det får stå för dig... själv tycker jag inte att sådant hör hemma i tråd som handlar om en mördad kvinna!
Att han är MGM (misstänkt gärningsman) är ett faktum, men för mig kan MGM även stå för "möjlig gärningsman", en bland många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in