2019-07-04, 16:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Det har skrivits om att SD hade intima
bilder på LW som han hotade sprida.

Kanske LW hade något liknande på GM
på sin telefon som hon vägrade radera.
Kan det vara motivet?
Citera
2019-07-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har skrivits om att SD hade intima
bilder på LW som han hotade sprida.

Kanske LW hade något liknande på GM
på sin telefon som hon vägrade radera.
Kan det vara motivet?

En bild på Tummetott hade säkert varit irriterande för MGM. Kanske därför han slet till sig hennes mobil, om det var det han gjorde. Men det räcker inte som motiv till mordet.
Citera
2019-07-04, 16:38
Medlem
Citat:
Varför tog det så lång tid att hitta LW
om någon hörde henne samtala med
någon i riktning mot planket?

Kanske för att man inte talat med just den grannen i ett tidigt skede?
Citera
2019-07-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, man blir onekligen nyfiken.

Mest har jag varit inne på att han lämnade mobilen hemma, men man kan ju inte veta.
Mordet kan vara så hastigt påkommet (även om det funnits tankar åt det hållet ett tag) att gm inte tänkte på mobilen? Han kan också ha kommit på att mörda LW efter det att han har lämnat hemmet, dvs att mobilen redan låg i fickan.

Jag vill egentligen inte dra några slutsatser, spekulerar bara löst runt MV inlägg.

Tänker att varför ens prata om mastuppkopplingar om ingen mobil har "vandrat" i området, varken gm eller LWs? Nu har jag en känsla av att MV har haft mer direkt insyn i utredningens första skede och att uppgifterna i nuläget är av lite mer vagare art. Bara en känsla jag har.

Det får mig att tänka att "någons" mobil har rört sig åt "rätt"håll. Detta är alltså väldigt lösa tankar utifrån väldigt lösa grunder.

Och att dessa uppkopplingar stämmer med den observation som bärgaren gjorde.

Om mordet är något lite mer planerat kan han ha tagit med sig ett litet tillhygge, typ en hammare eller annat verktyg som man lätt kan gömma under en tröja/jacka, men som ändå är ett kraftfullt vapen. Detta kan man kanske göra rent hemma eller göra sig av med på annat sätt. Jag hoppas att man lyckades kolla igenom sopor i området innan de tömdes. Tror inte det ( ).

Det blir problem om masterna visar BOs mobilrörelse men bärgaren ser enbart en manlig individ samtidigt. Jag hoppas att bärgaren sett mer än vi tror.
Senast redigerad av VigosRos 2019-07-04 kl. 16:55.
Citera
2019-07-04, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om elefantens uppgifter stämmer så bör hon ha fått ett kraftigt slag först vid gångbanan som gjorde att hon svimmade av. Efter det släpades hon till bullerplanket, där hon återfick medvetandet och mordet utfördes sedan där.

Skriken som dalaan hörde bör ha varit vid bullerplanket.

Kan varit så.
Tänker att kanske gick de ner till garagelängan:

https://www.google.com/maps/@59.2889536,15.1858583,3a,75y,22.58h,69.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfqwnQFo7MtbAw_T5zJSvUw!2e0!7i1 3312!8i6656

Det blev en häftig diskussion och LW ville inte följa med längre?
Jag har lite svårt att tänka mig att hon skulle göra det frivilligt.

Visserligen skyms man lite mer av buskage osv om man typ grälar, men samtidigt finns det tre närliggande villor som både kan höra och se vid gång/cykelbanan som viker in.

Om det var planerat så att han hade något slags tillhygge med sig, så kan det varit det första han gjorde, att slå henne hårt i skallen. Sedan dra henne inåt.

Annars tänker jag nog i första hand att han tog ett tag runt halsen med armen, den andra över munnen och släpade henne in mot gräset i riktning mot planket. Kanske försökte han med stryptag först och hon tuppade av/blev motståndslös. Då kunde han dra henne lättare in bakom planket.

Kanske vaknade hon till liv efter det, eller så vaknade hon till av att han slog/sparkade på henne bakom planket.

Kanske tror man att det fanns någon slags planering bara genom att han lyckades "lura" ut LW till ett bra ställe för att ta henne av daga?
Citera
2019-07-04, 16:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En bild på Tummetott hade säkert varit irriterande för MGM. Kanske därför han slet till sig hennes mobil, om det var det han gjorde. Men det räcker inte som motiv till mordet.

Om någon annan är GM och LW
hotade att skicka bilderna till hans partner
så kan det nog räcka som motiv.

Efter att hon berättat för HD om den intima relation
hon haft med SD så måste hon ha varit ett stort hot
för andra ev. män i samma situation.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-04 kl. 17:03.
Citera
2019-07-04, 16:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanske för att man inte talat med just den grannen i ett tidigt skede?

Så varför kontaktade i så fall inte denna granne
polisen när LW efterlystes?
Och när hen såg avspärrningar, poliser, hundar...
Citera
2019-07-04, 18:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Varför tog det så lång tid att hitta LW
om någon hörde henne samtala med
någon i riktning mot planket?

Någon med bättre minne kanske minns mer exakt, men var det inte så att man först hade rubriceringen människorov.

Då kanske detta "hörvittne" inte hade radarn på för vem går snällt och samtalar med sitt offer om det är människorov från bostaden (öppen dörr, avbruten paketinslagning)?

Och kanske kom detta vittne först upp (ughhh) när LWs kropp hittades?

Om man hade hunnit runt med dörrknackning och vittnet berättat om sin upplevelse, då kan man verkligen undra varför man inte började att kolla lite i närområdet?
Citera
2019-07-04, 19:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Här har vi ett fall där brottsoffret har en del "gemensamt" med LW

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/19-aring-erkanner-mordet-i-kil

Den mördade kvinnan arbetade som volontär med att stötta asylsökande. Den 19-årige mannen var en av dem, och de var aktiva i samma stödförening i Kil.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-07-04 kl. 19:46.
Citera
2019-07-04, 21:58
Medlem
Citat:
MV nämner motorvägen och jag kopplar det till personen bärgaren såg där. Varför skulle GM öht gå runt med någon mobil när han rimligen borde veta hur masterna sitter och samlar info?
Vore ju intressant att få veta om det enbart var BOs mobil som var på vandring runt området.
Är det nåt som på minsta vis anses säkerställt? Att LW:s mobil var ute på vandring vid tiden för mordet?
Har du en källa att ange?
I annat fall har du planterat vad som skulle kunna kallas en trådsanning.
Eller rentav en lögn.
Citera
2019-07-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Låter man så nedlåtande som du gör i tråden (likt ovan) förstår jag att det inte blir något svar!

Jag är ingen "lilla söta du" för dig!
Det där inlägget är ett offt-inlägg.
Varför svarar du inte på min fråga om du tycker att det är ok att konton slänger ur sig synnerligen grova beskyllningar om postare utan att behöva redovisa vilka nick som avses?

Ang det där sista: Är man på Flashback får man räkna med att bli kallad både det ena och det andra, kära du.
Citera
2019-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här har vi ett fall där brottsoffret har en del "gemensamt" med LW

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/19-aring-erkanner-mordet-i-kil

Den mördade kvinnan arbetade som volontär med att stötta asylsökande. Den 19-årige mannen var en av dem, och de var aktiva i samma stödförening i Kil.
Tack!
Det här scenariot, d v s att LW har drabbats av asylantvåld, har ju varit mitt alternativscenario (till SD som gärningsperson) redan från första början.
Det var därför i mina ögon intressant att redan den 18 maj skrev en postare om att LW brukade synas runt Betel-kyrkan där det samlades asylanter (motsv).

Men många i den här tråden (och åkl Åsa Hiding) tycks ha bestämt sig för att det måste vara SD (likt kontot FrökenSverige), så då går det knappast att föra in en ny storhet i den här ekvationen. Då blir det för svårt. För då blir det till att tänka nytt, nåt som dogmatiker avskyr. Just för att det är för svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in