Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Om elefantens uppgifter stämmer så bör hon ha fått ett kraftigt slag först vid gångbanan som gjorde att hon svimmade av. Efter det släpades hon till bullerplanket, där hon återfick medvetandet och mordet utfördes sedan där.
Skriken som dalaan hörde bör ha varit vid bullerplanket.
Kan varit så.
Tänker att kanske gick de ner till garagelängan:
https://www.google.com/maps/@59.2889536,15.1858583,3a,75y,22.58h,69.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfqwnQFo7MtbAw_T5zJSvUw!2e0!7i1 3312!8i6656
Det blev en häftig diskussion och LW ville inte följa med längre?
Jag har lite svårt att tänka mig att hon skulle göra det frivilligt.
Visserligen skyms man lite mer av buskage osv om man typ grälar, men samtidigt finns det tre närliggande villor som både kan höra och se vid gång/cykelbanan som viker in.
Om det var planerat så att han hade något slags tillhygge med sig, så kan det varit det första han gjorde, att slå henne hårt i skallen. Sedan dra henne inåt.
Annars tänker jag nog i första hand att han tog ett tag runt halsen med armen, den andra över munnen och släpade henne in mot gräset i riktning mot planket. Kanske försökte han med stryptag först och hon tuppade av/blev motståndslös. Då kunde han dra henne lättare in bakom planket.
Kanske vaknade hon till liv efter det, eller så vaknade hon till av att han slog/sparkade på henne bakom planket.
Kanske tror man att det fanns någon slags planering bara genom att han lyckades "lura" ut LW till ett bra ställe för att ta henne av daga?