2019-07-05, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag tror tyvärr att konspirationen är internationell. Det gör den mer svårgreppbar för de flesta och blir inte en lika bra thillerhisoria som är lätt att berätta och smälta. Det kräver mer bakgrundskunskaper för att förstå...
Ett fält som dessutom är nerlusat med ”Annunaki-reptiler” och ”Illuminati-demoner” ...

Citat:
Ingen som samarbetar med NATO (vilket VD1 gjorde) kapar en viktig person utan att höra sig för först till storebror.
Exakt.

Citat:
Jag tror att kampanjen att sverige skall gå med i NATO (som EAP körde stenhårt) skulle få pyspunka om det visade sig att NATO var med i MOP, det är en ovanligt seglivad komplikation som nog gäller än idag. Fortfarande är det angeläget att sverige går med från NATO sida av strategiska skäl men också ekomiska och stabilitetsskäl för organisationen. Därför måste sanningen till varje pris undanhållas.
[ Och detta kommer från en en som sätt NATO i ett väldigt positivt ljus tills jag hittade alla skelett och förstod hur det fungerade.]
Visst kan en samling kuppförsvars-reservofficerare med dayjobb på polisen vara nog med dynamit men jag tror det är osannolikt att det skulle ske om det nu inte då varit en person som flippat ur och plötsligt bara "gjort det", som iof antyds av vissa källor.
1. Ingen skulle våga utan att först kolla med Bossen.

2. Sveriges politiska klass skulle inte som en man lägga locket på om det finns en annan förklaring till mordet än den att USA/NATO ytterst låg bakom. Omöjligt för lilla neutrala Sverige att hantera.

Citat:
Belgarna har förlåtit NATO för Detroux, politikermord, opusdei-mord och varuhusmassaker. Italienarna för skott mot påven, en annan mördad påve, sprängda tångstationer och dödade primiärministrar. Men sverge är bångstyriga, kankse hade det varit bättre om man tvättat byken tidigigt, nu finns chock-möjligheten kvar...
(...BTW...inte heller Frankrike förlät mordförsök på presidenten.)
Jag tror att det främst på svenskt (den politiska klassen) initiativ som mordet mörkläggs. USA/NATO har råd att skita i vilket.

Eller?
Citera
2019-07-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
På plats nummer 1 när det gäller katastrofer i utredningen så är fortfarande det enda beviset mordkulan (kulorna) inte säkrade och de kulor som hittades har hanterats av lekmän under överseende av en statsapparat som inte var helt kry.

Någon som har AK vittnesmål det är ju något eftersom det är hemligstämplat.

Hade vår omtalade CP pangat så hade puffran kommit fram.

Det var ett misstag att Skandiafolkets förhör kom med i förundersökningsmaterialet så det är inte särskilt AK:s förhör som hemlighålls.
Citera
2019-07-05, 23:21
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ett fält som dessutom är nerlusat med ”Annunaki-reptiler” och ”Illuminati-demoner” ...

Exakt.

1. Ingen skulle våga utan att först kolla med Bossen.

2. Sveriges politiska klass skulle inte som en man lägga locket på om det finns en annan förklaring till mordet än den att USA/NATO ytterst låg bakom. Omöjligt för lilla neutrala Sverige att hantera.

Jag tror att det främst på svenskt (den politiska klassen) initiativ som mordet mörkläggs. USA/NATO har råd att skita i vilket.

Eller?

Kan så vara, ibland tänker jag att det är som när man bildar företag (och det har jag gjort några stycken)... Man börjar med att säga till någon: lyssna på vad jag skulle vilja göra, någon borde X med Y (ex. 'fixa en sökmotor för föredragshållare' för att ta ett dåligt exempel). Då säger någon annan: "Precis, det är exakt så jag funderat...jag pratade desutom med Q som kunde vara nyttig och han hade också funderat på samma sak" "bra, jag har kontakt med Z som vi kanske skulle ha med han fixar P",
-"hörde att ni pratar, är det om X med Y, det har jag också hävdat det sista, jag hänger på"
Tillslut vet man inte vem som tog initiativet och pratar man om 'företaget' så tror oftast ett stort antal personer att det var just de som kom med idén, I själva verket uppstod den hos många som i resonans med varandra bildade en intressegrupp tillsammans...
Citera
2019-07-05, 23:27
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
När jag skrev falsifiering tänkte jag bara på "human "-work. Om jag förstår dig rätt menar du ngn slags modellering med variabler (Binära mfll?) som sammanfogas i en simulering? Här erinrar jag mig också vad IEHSO skrev för länge sen typ Bevisat, mycket sannolikt, sannolikt, möjligt, -----omöjligt
(föresten var har du tagit vägen IESHO, tänk inte bara på G*****A ). Kruxet i detta sammanhang är bla att "kvantifiera" dessa kvalitativa variabler. Iesho har ju f.ö också tagit fram intressanta simuleringar av olika objekts rörelser med tidpunkter mm

Borde crowd-sourcas i blender
Citera
2019-07-05, 23:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kan så vara, ibland tänker jag att det är som när man bildar företag (och det har jag gjort några stycken)... Man börjar med att säga till någon: lyssna på vad jag skulle vilja göra, någon borde X med Y (ex. 'fixa en sökmotor för föredragshållare' för att ta ett dåligt exempel). Då säger någon annan: "Precis, det är exakt så jag funderat...jag pratade desutom med Q som kunde vara nyttig och han hade också funderat på samma sak" "bra, jag har kontakt med Z som vi kanske skulle ha med han fixar P",
-"hörde att ni pratar, är det om X med Y, det har jag också hävdat det sista, jag hänger på"
Tillslut vet man inte vem som tog initiativet och pratar man om 'företaget' så tror oftast ett stort antal personer att det var just de som kom med idén, I själva verket uppstod den hos många som i resonans med varandra bildade en intressegrupp tillsammans...
Instämmer. Dvs, det räcker nog med att det finns mer eller mindre pregnanta indikationer på att USA/NATO i en eller annan form var inblandat för att de storpolitiska konsekvenserna av ett avslöjande skulle bli oöverskådliga.

I Nationens intresse.

For the good of the Country.

Ingvar Carlsson om mordet: ”Sverige klarade det här.”
Senast redigerad av onopono 2019-07-05 kl. 23:48.
Citera
2019-07-06, 01:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det var ett misstag att Skandiafolkets förhör kom med i förundersökningsmaterialet så det är inte särskilt AK:s förhör som hemlighålls.

Anette K såg förmodligen inget av värde.

Samma när man hittade Theodoros namn bland de tidigaste vittnena.

Och så visade det sig att han inte ens var där när skotten föll.

Sekretessen förvillar.
Citera
2019-07-06, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Anette K såg förmodligen inget av värde.

Samma när man hittade Theodoros namn bland de tidigaste vittnena.

Och så visade det sig att han inte ens var där när skotten föll.

Sekretessen förvillar.

Anette K såg väl den röda bilen?
Citera
2019-07-06, 07:18
Medlem
Kollade ni på dokumentären om Svartenbrandt? I del 2 är där en sekvens när Guillou intervjuar honom på Säter -87 o S dillar om varför han inte ville/kunde bli förhörd ang Palme. "för poliserna vet" nåt sånt sa han bla.
Filmarna har tagit med om Palmemordet o det är med i introt av varje del. De vill väl få det till att Svarten mådde sämre av att bli misstänkt för att ha mördat Palme.
Citera
2019-07-06, 08:00
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, Borgnäs är seriös, det är inte Anér.

Jag tycker Borgnäs har skadat en generation privatspanare allvarligt. Det är säkert inte ont uppsåt, däremot en persons och tidsandans kraftiga genomslag i TV.

Det finns så mycket bättre att dra i än högeranstuckna poliser.
Citera
2019-07-06, 08:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag tycker Borgnäs har skadat en generation privatspanare allvarligt. Det är säkert inte ont uppsåt, däremot en persons och tidsandans kraftiga genomslag i TV.

Det finns så mycket bättre att dra i än högeranstuckna poliser.
Som vad?
Citera
2019-07-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive

Varför sträckte sig inte misstaghet till AK s vittnesmål med?

Hon kanske bidrar med något matnyttigt kanske inte bara med anknytning till mordkvällen.

Det finns ju några intressanta personer som rört sig i denna byggnad.
Citera
2019-07-06, 09:30
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Instämmer. Dvs, det räcker nog med att det finns mer eller mindre pregnanta indikationer på att USA/NATO i en eller annan form var inblandat för att de storpolitiska konsekvenserna av ett avslöjande skulle bli oöverskådliga.

I Nationens intresse.

For the good of the Country.

Ingvar Carlsson om mordet: ”Sverige klarade det här.”

Jag tror inte det ens behövs "pregnanta indikationer". Allt som överhuvudtaget luktar koppling tiill und/säk-tjänst gör att man försöker hitta "trygga" lösningar och inleder mörkläggningsoperationer. Säg hypotetiskt att IC anar kopplingar till SB (Det var väl det som PGN på Säpo kallade bakgård). Tänk på att ngt Natosamarbete inte fanns offiicellt. Bara det räcker. Sen hur konspirationen i övrigt såg ut gissar nog IC lika väl som vi nu som sitter här 33 år senare. Sen skulle en utredning lyfta upp massa annan skit som inte direkt har med MOP att göra.

KOrt: Man agerar i stor utsträckning på tro inte på fakta
Senast redigerad av bartram 2019-07-06 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in