2019-07-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Dock tycker jag dom ändrar sej lite för ofta i sin story när dom först säger att dom hade betelat för hyrorna och sedan även deposit är det inte det som deposit är om man inte har råd en månad?

Jag visste att hon redan ljög när hon sa att hon måste betala el räkning för 1100kr mina föräldrar bor i en fyra och betelat 700kr och dom bor i en trea. 🤔

Och fort fadern hjälpte dom med pengar typ som hyran och lukrenaren så dom båda i en videon att han hade ändras sej och blivit snäll bara för man ger någon pengar betyder inte det att man ändrar sej eller sitt beteende
Fast vad dina föräldrar har i elräkning säger ju ingenting. Vissa betalar per kvartal, vissa per år, vissa per månad. Summan säger ingenting om frekvensen och vice versa. Elpriset kan också variera beroende på vilken leverantör man har. Och hur mycket el man använder.

Desposition är ju som en "innestående" hyra som hyresvärden har: Om allt är i sin ordning när man återlämnar lägenheten återlämnas pengarna, annars behåller värden dem.

Och dom var knappast särskilt övertygade om att pappan "blivit snäll"; men ville ändå ge honom en chans.
Citera
2019-07-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
did i say it wasn't ok.....i said no they dont look like issy....I look like issy.....
But they (and you as well) said you didn't look like her either, right? And you all laughed about it together? Why?
Citera
2019-07-05, 15:52
Medlem
Citat:
i am getting old videos of theirs translated...particularly ones that talk about me......that way i can talk about her lies. This is why i had such a hard time talking with daughter...14 years of lies.
So where have you been the last 14 years then? What is your reason for not having contact with her since the start?
Citera
2019-07-05, 15:57
Medlem
Citat:
yes definately....i am getting all my old documents out of storage on the weekend.
did the mother say i dont pay child support and that we were never married??
No, she has said you were married, and that you have paid child support. But also that you knew that she were pregnant before she gave birth to the child. If that's true: Where was you then? How come you went back to Australia when you had a child in Sweden?

And a question: How did you two even meet in the first place? You have written that she was in the same way back then as shes now, so how come you looked at her in another way then?
Citera
2019-07-05, 16:01
Medlem
Personer som har funktionsnedsättningar och behöver tandvård oftare/mer än personer utan funktionsnedsättningar kan ansöka om bidrag för det från försäkringskassan. Så om hon får gratis tandvård lär ju inte pengarna gått dit. En skateboard kostar inte heller särskilt mycket, om man köper begangad så några tior?
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Undrar även var dom fick den nya skateboard ifrån är dit swish pengarna gick och tandläkaren kanske och inte till hyran som dom sa

Jag har inga problem med att folk swishar till att hjälpa dom med att göra kanalen bättre men då får man ock så använda dom pengana till att göra sin kanal bättre för dom där 2000kr hade dom kunnat bokat en liten resa och göra en resevlogg

Men att dom säger i sina lives att dom inte kommer ha få bo kvar eller har råd med hyran eller råd med mat och hör till socialtjänsten

Och skulle dom berätta att dom får swish pengar till sin kanal och inte får använda dom privat så hade nog socialtjänsten kunna nog acceptera någon gång då och då

Det är det som stör mej mest swish pengarna som dom får ska göra deras kanal bättre till resor eller bättre teknik etc
Citera
2019-07-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
I trust you, and I remember when they talked about the trip to Australia and showed pictures in one video. Did J afford flight tickets by her self?

And im confused, it seems like its just J, I and the grandfather. Do they have other relatives in Sweden, and if yes, do you know why they never mention or talk about them?
Mamman har pratat om det här förut. Fram tills hon var 30 hade hon nån ekonomisk ersättning för icke-arbetsföra personer under 30 år (aktivitetsersättning?). 2010 var hon under 30. Det var efter hon fyllde 30 och skulle få "förtidspension" (vad det nu heter) som det började krångla med försäkringskassan osv. Som jag förstått det.
Citera
2019-07-05, 16:06
Medlem
She has also said that you treid more than once to remove Issy as your daughter because you thougt it cost to much to pay CS.
Citera
2019-07-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Dom hade väl god man när dom bodde i Sorsele eller? Har för mig (inte helt säker) att dom försökt få det nu i norrköping också men att det är väntetider osv som gjort att dom inte fått det.

Jag är nästan säker på att Jewels inte har god man, eller hade det i Sorsele. Boendestöd vet jag att hon hade, men god man tror jag inte. Har nämligen rekommenderat det några ggr, och tycker hon borde sagt det i så fall. Sedan är det så att en god man följer med, så även om du flyttar, så avslutas inte uppdraget, förrän nästa börjar sitt uppdrag. God man är en ingripande åtgärd, som omges med en massa regler. Man skulle kunna förklara det som en förälder.
Citera
2019-07-05, 16:26
Medlem
Citat:
Dom hade väl god man när dom bodde i Sorsele eller? Har för mig (inte helt säker) att dom försökt få det nu i norrköping också men att det är väntetider osv som gjort att dom inte fått det.

Vad tycker du skillnaden är i att ha kontakt med folk irl respektive på internet/telefon?

Vad som är skillnaden man övar på sitt sociala skills om man verkligen klarar av ett vanlig jobb eller inte. Att ha internet vänner eller prata med kompisar bara på telefon då kan dom lika gärna jobba som telefon säljare för det ger lika mycket engeri. Då har man inte någon ork med det heller

Och issy verkar som gladast när hon pratar med sin bästis så jag förstår inte varför bup försöker ordna så att dom kan träffas på riktigt.

Men att bara ha intervänner är inte bra för någon man måste ju komma ut ock så annars blir det att man stannar inne hela dagarna och sitter vid datorn och telefon och får skolios.
Och kroppsbesvär vilket gör att man inte kan jobba då har det inget med diagnosen att göra
Citera
2019-07-05, 16:32
Medlem
Citat:
So where have you been the last 14 years then? What is your reason for not having contact with her since the start?

She has told the viewers that you was married but never had paid any child support. Unless from couples a months ago with the depostit and air cleaner.
But from that you never had paid them any money from what i understand. And that is one of the reason why their need to* beg. *
Citera
2019-07-05, 18:40
Medlem
Hursomhelst jag tycker det är lite larvigt av jewles att bara gå iväg i en live för att någon som kanske är ny och undrar om dom fick ihop pengarna till hyran av swishen

Då behöver man inte heller dela med sej om att man inte har råd och bo kvar eller typ säga i liven eller i sina videos någonting om hyran då bjuder man in folk till att fråga om det ock så
Även när den är betalad

Det är väll inte konstigt heller att dessa företag som dom gör sammarbeten med kanske kommer att läggas ner då dom klagar på att dom ändå inte får någonting från företagen och så skyller jewles på att det är för dom har för några tittare att det är därför som företagen tänker lägga ner sammarbeten eller så är det för att dom inte betelar för sina grejor i skatt?

Kollat inom deras gamla videos dom var bra och roliga med skeckter men nu känns det som att dom lägger upp samma videos är det inte chiquelle så är det jfr är det inte jfr så är det om pappan är det inte om pappan är det om hyran är det inte om hyran är det om bup är det inte om bup är det om mat

Och varför väljer man dom absolut dyraste kläderna när man vet att man ska betala skatt på det senare är det sammarbete och något kostar 399 kr så ska man betala 399kr precis som med spegeln som gjorde sammarbete för 6500kr då ska dom betala skatt på det ock så
Men dom verkar tror tidigare åtminstone att dom har fått grejorna grattis.
Citera
2019-07-05, 19:36
Medlem
Citat:

Det har han ju redan svarat på. Hur fan ska han ta hand om en unge han inte visste fanns? När han väl fick reda på det var det inte från morsan utan av myndigheterna, han skriver att han åkte till Sverige och försökte ordna upp det med morsan.

Du får tro vad du vill, men han behöver inte svara på samma fråga flera gånger när svaret finns i tråden.

".i found out about daughters birth when daughter was already 6 months old when swedish consulate in australia needed to forward me papers for paternity and forsakringskassan chased me for cs which i habe paid for the last 15 years!..... i went back to sweden within 4 weeks of finding out about daughter and triedcto reconcile with the mother.....but she had same issues back then as now......so yeah......get facts straight before blabbing on here"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in