2019-07-05, 14:50
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Inte säker på att hon egentligen är bedragerska? Dvs medvetet bedrar och luras? Jag har stött på några personer, bl a en som var ganska nära bekant under ett tag, som har precis samma beteende. Vaknar varje morgon och definierar sin egen verklighet, och tror faktiskt själv på den senaste definitionen. Anser att alla andra som ifrågasätter är idioter och att de står ivägen utan att fatta någonting. När de bevisligen haft fel så förträngs detta omedelbart. Det har liksom inte hänt.

Helt sjult beteende, och ganska farligt. Men mycket effektivt för entrepenörer då de bergfast tror på vad de säger, att allt kommer att bli en succe och därför är duktiga på att driva på och också övertala andra. Det kraschar dock alltid, men då är de på väg i nästa projekt, och det kraschade projektet är ointressant, då det liksom inte hänt. President Trump tros ju bl a lida av ungefär samma störning.

Intressant, men läskigt och farligt om man är nära.

@Charta.12. I hennes inlägg från idag i den länk du bifogade vidimerar hon själv diagnosen. Hon är delvis självmedveten om beteendet, men inte om sin narcissistiska sida och avsaknad av konsekvenstänk/realism. Men hon saknar definitivt inte mängder med ambition och härligt positiv självtillit. Som sagt så är detta beteende inte unikt för BB, utan har tagit många andra långt, oftast ända in i bergväggen, med många nära som drabbats hårt längs vägen (för vilka personen helt saknar förståelse eller empati). Här är citatet där hon skriver om sitt stundande USA-äventyr:

”Alla detaljer är inte helt klara än men det är så jag fungerar
Vissa saker vet jag bara att jag måste göra.
Sedan får mycket lösa sig längs vägen.
Det är bara att kasta sig ut. det har jag gjort förr.”

(citat I Löwengrip)
Senast redigerad av Richard-III 2019-07-05 kl. 14:54. Anledning: Korr
Citera
2019-07-05, 15:00
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
@Charta.12. I hennes inlägg från idag i den länk du bifogade vidimerar hon själv diagnosen. Hon är delvis självmedveten om beteendet, men inte om sin narcissistiska sida och avsaknad av konsekvenstänk/realism. Men hon saknar definitivt inte mängder med ambition och härligt positiv självtillit. Som sagt så är detta beteende inte unikt för BB, utan har tagit många andra långt, oftast ända in i bergväggen, med många nära som drabbats hårt längs vägen (för vilka personen helt saknar förståelse eller empati). Här är citatet där hon skriver om sitt stundande USA-äventyr:

”Alla detaljer är inte helt klara än men det är så jag fungerar
Vissa saker vet jag bara att jag måste göra.
Sedan får mycket lösa sig längs vägen.
Det är bara att kasta sig ut. det har jag gjort förr.”

(citat I Löwengrip)

Det är dessutom inte första gången som hon själv vidimerar sin diagnos och det lär inte vara den sista heller.
Citera
2019-07-05, 16:09
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Det är dessutom inte första gången som hon själv vidimerar sin diagnos och det lär inte vara den sista heller.
https://www.amelia.se/jobbliv/en-narcissist-ar-inte-alltid-latt-att-avsloja-har-ar-9-tydliga-tecken/

Innehållet i det inlägget går att applicera på Isabella Löwengrip.
Citera
2019-07-05, 16:49
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
https://www.amelia.se/jobbliv/en-narcissist-ar-inte-alltid-latt-att-avsloja-har-ar-9-tydliga-tecken/

Innehållet i det inlägget går att applicera på Isabella Löwengrip.

Närbesläktat (och ofta kopplat till narcissism?) är ju Självbedrägeri. Nu är jag varken psykiatriker eller nära Andersson/Löwengrip så det finns säkert andra som bättre kan säga hur exakt det stämmer, eller inte, framför allt borde det vara Isabella själv. Problemet med denna störning är ju dock att den - per definition - är hart när omöjlig att göra för personen ifråga. Närstående kan dock oftast lätt se om det stämmer. Det viktiga är ju att det inte finns ett uppsåt att bedra, det liksom bara blir så...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvbedr%C3%A4geri
Citera
2019-07-05, 17:15
Medlem
Den här tråden alltså. Ett levande bevis på att jantelagen kännetecknar det svenska samhället och att alltför många hänger sig åt att spy galla på andra, istället för att ta tag i sina egna misslyckanden. Det mest tragikomiska av allt är ju hur mycket ni tycks veta eller tror er veta, om någon som ni avskyr så skarpt. Ett tips är ju annars att inte lägga energi på en person som stjäl er energi.

Isabella är framgångsrik och karriärinriktad och lever som framgångsrika och karriäriniktade män har gjort i decennier. Men hon råkar vara kvinna. Hon prioriterar sin karriär och lägger inte hela sin själ och energi i barn och hemmaliv. Det får tydligen rätt många att se rött och tugga fradga, trots att män betett sig dylikt hur länge som helst utan att bli kallade dåliga föräldrar eller konstant ifrågasatta.

Att ett gäng amatörpsykologer sitter här nu och ska diagnostisera henne är ju bara toppen av isberget av kvinnoförakt. Samma slags diagnoticerande av oönskade beteenden hos kvinnor har skett under historiens gång. Hysterikor och galna kvinnor med manhaftiga beteenden. Då som nu är kvinnor narcissistiska, lögnerskor, obrydda om sina barn och dåliga föräldrar, om dom inte lever som bullmammor med förkläden. Nåde den kvinna som anlitar andra för att ta hand om barn och hem! Kvinnans främsta uppgift. Stort snark.

Sen alla som tror att Skatteverket är ute efter henne för att ni skulle njuta av att se henne misslyckas. Tragisk missunsamhet kallas det.
Senast redigerad av Mullvadsmorgon 2019-07-05 kl. 17:18.
Citera
2019-07-05, 17:23
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadsmorgon
Den här tråden alltså. Ett levande bevis på att jantelagen kännetecknar det svenska samhället och att alltför många hänger sig åt att spy galla på andra, istället för att ta tag i sina egna misslyckanden. Det mest tragikomiska av allt är ju hur mycket ni tycks veta eller tror er veta, om någon som ni avskyr så skarpt. Ett tips är ju annars att inte lägga energi på en person som stjäl er energi.

Isabella är framgångsrik och karriärinriktad och lever som framgångsrika och karriäriniktade män har gjort i decennier. Men hon råkar vara kvinna. Hon prioriterar sin karriär och lägger inte hela sin själ och energi i barn och hemmaliv. Det får tydligen rätt många att se rött och tugga fradga, trots att män betett sig dylikt hur länge som helst utan att bli kallade dåliga föräldrar eller konstant ifrågasatta.

Att ett gäng amatörpsykologer sitter här nu och ska diagnostisera henne är ju bara toppen av isberget av kvinnoförakt. Samma slags diagnoticerande av oönskade beteenden hos kvinnor har skett under historiens gång. Hysterikor och galna kvinnor med manhaftiga beteenden. Då som nu är kvinnor narcissistiska, lögnerskor, obrydda om sina barn och dåliga föräldrar, om dom inte lever som bullmammor med förkläden. Nåde den kvinna som anlitar andra för att ta hand om barn och hem! Kvinnans främsta uppgift. Stort snark.

Sen alla som tror att Skatteverket är ute efter henne för att ni skulle njuta av att se henne misslyckas. Tragisk missunsamhet kallas det.

Bra analys och ett vettigt inlägg! Nu när du rör dig som turist i tråden så svara gärna på vad du tycker om Schulmans poddinslag som länkas lite ovan i tråden!
Citera
2019-07-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Bra analys och ett vettigt inlägg! Nu när du rör dig som turist i tråden så svara gärna på vad du tycker om Schulmans poddinslag som länkas lite ovan i tråden!

Tack.
Jag är inte turist, utan läser den med dolt förakt rätt ofta för att det är ganska underhållande hur urspårad den är. Har inte lyssnat på Schulmans podd och tänker inte göra det heller, då hans subjektiva bedömning av Isabella är helt irrelevant.
Citera
2019-07-05, 17:36
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Tack.
Jag är inte turist, utan läser den med dolt förakt rätt ofta för att det är ganska underhållande hur urspårad den är. Har inte lyssnat på Schulmans podd och tänker inte göra det heller, då hans subjektiva bedömning av Isabella är helt irrelevant.

Synd! Men då kan jag tala om att du verkligen borde göra ett undantag och lyssna denhär gången, det gjorde jag! Det fick mig att helt tappa förtroendet för Isabella Löwengrip!

Hon avslöjas med att ha fabulerat ihop rena lögner och kommit med grova överdrifter angående bla hennes samarbete med Stordalen och dokusåpan med henne som Schulmas fru blev tillfrågad att pitcha!

Det finns inget som tyder på att det som sägs i den podden inte stämmer!
Citera
2019-07-05, 18:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Oj då, här har vi någon som är sekundärkränkt.
Det är vårt och andras skvaller som Bellsan lever på. Det är det som genererar trafik och intäkter.
Om hon vill övergå till att bli en seriös företagare istället för att lajva affärskvinna måste hon sluta med allt spinn hon planterar här och där.

Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Synd! Men då kan jag tala om att du verkligen borde göra ett undantag och lyssna denhär gången, det gjorde jag! Det fick mig att helt tappa förtroendet för Isabella Löwengrip!

Hon avslöjas med att ha fabulerat ihop rena lögner och kommit med grova överdrifter angående bla hennes samarbete med Stordalen och dokusåpan med henne som Schulmas fru blev tillfrågad att pitcha!

Det finns inget som tyder på att det som sägs i den podden inte stämmer!
Till största delen var ju podden en ren sammanställning av sådant som redan är känt och väldokumenterat.
Så visst stämmer det mesta, om inte allt AS påstod.
Bellsan har gång på gång sagt att hon ljuger och överdriver systematiskt och har så gjort sedan hon startade sin blogg. Det är anmärkningsvärt att vissa inte tycks kunna ta till sig detta utan verkligen tror att allt hon säger och visar i sina kanaler är sant.
I verkligheten stämmer ju t ex inte hennes intäkter och utgifter överens. Hon går med stora underskott, så naturligtvis finns det stora frågetecken kring hennes ekonomi och relation till Skatteverket.
Citera
2019-07-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Oj då, här har vi någon som är sekundärkränkt.
Det är vårt och andras skvaller som Bellsan lever på. Det är det som genererar trafik och intäkter.
Om hon vill övergå till att bli en seriös företagare istället för att lajva affärskvinna måste hon sluta med allt spinn hon planterar här och där.

Sekundärkränkt? Jag är inte kränkt och mysigt att se att vokubuläret är lika space:at som denna tråd.

Klart att hon vinner ekonomiskt på att bli omtalad och anlitad. Men precis som andra människor tror jag knappast att hon mår bra av eller stärks av skitsnack, vilket kanske några av er härinne borde fundera på.

Hon är en seriös företagare oavsett vad någon anonym Flashbackare anser om saken.
Citera
2019-07-05, 18:40
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Hon är en seriös företagare..

Nej.
Citera
2019-07-05, 18:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Sekundärkränkt? Jag är inte kränkt och mysigt att se att vokubuläret är lika space:at som denna tråd.

Klart att hon vinner ekonomiskt på att bli omtalad och anlitad. Men precis som andra människor tror jag knappast att hon mår bra av eller stärks av skitsnack, vilket kanske några av er härinne borde fundera på.

Hon är en seriös företagare oavsett vad någon anonym Flashbackare anser om saken.
Oj då, nu blev Mullvadsmorgon blev ännu mera sekundärkränkt.
Seriösa företagare fejkar inte hotlappar och postar dessa i sociala media. Lika lite som de fantiserar ihop att de får besök av kriminella i sitt hem och därför lämnar landet. Seriösa företagare smiter inte från kontorskontrakt.
Osv.
Bellsan har ingen seriös företagsverksamhet hur gärna hon än vill. Hon startar företag efter företag som andra driver åt henne och efter ett tag går antingen företaget omkull eller hon får lämna styrelsen.
Oavsett vad en anonym användare tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in