Citat:
Ursprungligen postat av
oXAXo
Kollar man på mina förra inlägg i tråden så borde man förstå vad jag är ute efter.
Jag vill helt enkelt alltid ha koll på min php resultat utan att gå in på en hemsida eller öppna terminalen.
Vet att det går att köra php kod direkt i terminalen men då måste jag öppna terminalen för att se vad php koden skriver ut. Därför vill jag ha en widget i startmenyn så jag alltid kan se php resultatet.
Anledningen till varför det är svårt att förstå varför du vill ha detta är för att man kan inte riktigt se nyttan med det. Vad du kan se är ju så oerhört begränsat så därför förefaller det vara en märklig önskan. Onödigt på något sätt.
Men om du vill ha det så förlöjligar jag absolut inte din önskan. Jag vill själv säkert ha ett å annat som folk tycker är märkligt och onödigt.
Min första tanke var att eftersom du bara ser en rad i statusfältet så kan du väl editera <title>-taggen helt enkelt och köra det i webbläsaren. Men detta låter ju också som en tokig idé med tanke på dagens moderna utvecklingsverktyg.
Själv kör jag flera skärmar där jag har en webbläsare som uppdaterar varje gång jag trycker Ctrl+s i editorn. Då ser jag ju hela sidan och resultatet. Har du inte flera skärmar så kan du dela av den du har. Jag skulle tro att 99.9% jobbar på ett liknande sätt idag.
Vad har du för editor?