2019-07-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
BW och andra träffade ju Helena. Inte omöjligt att hon berättade om den efterhängsne killen (km) och att det är på den vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Känns som det börjar lätta, fortsätt....alibin...vilka backa upp bakom deras ryggar?
Tycker jag inte, men visst.. Systern, "flickvännen", mamman, han du träffade på festen? Det har väl spekulerats i tråden, och jag har inget ytterligare att tillföra. Tycker Ugglan och ni andra brukar täcka de flesta tänkbara möjligheter.
Citera
2019-07-04, 22:58
Medlem
Donnabellos avatar
T Brunnha'gen grav alkoholist idag. Sedan länge för den delen.
Citera
2019-07-04, 23:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Reg nr. PLX 309 tillhör idag en Ford Ranger av 2017 års modell.
När man söker i riksarkivet över fordon från 1972-1994 får man ingen träff.
Så här förklarar dom om man inte hittar det man söker:

Detta inträffade 1992 så det vore jäkligt skumt om bilen avregistrerats eller skrotats mellan 92-94

Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Du har antagligen bara sökt på fel sätt. Du får inte ha mellanrum i registreringsnumret om du skall få träff. PLX309 har tre poster i databasen:

https://sok.riksarkivet.se/fordonsarkiv?Regnr=PLX309&DatumFran=&DatumTill=&Do kumenttyp=&Dokumentnr=&AvanceradSok=False

I annat sammanhang har jag letat efter äldre bilar och då konstaterat att regnr, tvärtom vad man kan tro och verkar vettigt, kan delas ut flera i följd till ett och samma märke och modell. Det gäller riktigt gamla registeringar. Modernare fordon återanvänder givetvis tidigare regnr.

Det är därför intressant att PLX300 också den är en Toyota Corolla och även några andra PLX3.. är Toyota Corollor. PLX300 har tjänstevikten 1120 kg. Den bör därför vara av 1992 års modell:

http://cararac.com/dimensions/toyota/corolla.html

Det betyder inte att PLX309 är av 1992 års modell, det kanske rent av är en traktor om man beställer hem uppgifterna. Några PLX3.. är Ford så för att veta vad PLX309 är måste man beställa dokument från Riksarkivet.

KORRIGERING:
Enligt listan ovan skall 1120 kg vara 1992 års modell. Men för tidigare år anges ingen vikt. PLX300 är dock en Toyota Corolla 88-92 enligt:
https://www.bildelsbasen.se/?link=search&searchmode=2&regnr=SE-PLX300

PLX300 bör nog se ut så här, om än röd:
http://cdn.digiads.com.au/car_ad_photos/digiads_car_ads_124227_1.jpg

Den har AE92 i chassinumret och är därför

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corolla_(E90)

Ni som verkar ha koll på det här med det aktuella registret, kan inte ni försöka att gå till botten med det aktuella registreringsnumret? Det skulle onekligen sitta fint om vi får klarhet om det! Det är ju anmärkningsvärt att en användare (Kvasta-Sara) påstår sig ha koll på det här registreringsnumret.

Kvasta-Sara: Du måste ju veta mer än vad du skriver, eller hur?!
Citera
2019-07-04, 23:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Angående Toyota Corollan.Regnummer PLX 309.Jag ska ta det kort. Två personer som jobbar som recondare på Motortrend i Mariestad i juni 1992 får i uppdrag av chefen(någon inom familjen Brunnhagen) att reconda nämnda bil veckan efter Helena Anderssons försvinnande. Recondarna tar sig en närmare titt på bilen och konstaterar att bilen är skitig, har skador på lacken, och även en större blodfläck i baksätet. Recondarna noterar blodfläcken och vägrar att göra något med bilen innan polis har undersökt densamma väl medvetna om rådande situation med en försvunnen kvinna.. Han meddelar chefen detta(någon inom familjen Brunnhagen), som lovar att kontakta polisen. Chefen beordrar samtidigt recondaren ställa undan Corollan på bakgården så länge. Någon polis kom aldrig och anledningen till detta lämnar fler frågor än svar. Här fanns ju en liten vit Corolla med blod i baksätet, och annat därtill. Är det så som Ugglan hävdar att M.kael B.unnhagen förnekar all kännedom om den här bilen så blir det jävligt intressant! Recondarens trovärdighet tvivlar jag inte en sekund på! Sedan är jag mycket intresserad av vilka som 1992 hade tillgång till Motortrends lånebilar över helgen. Dom borde ha varit tämligen lätträknade!

Ni som verkar ha koll på det här med det aktuella registret, kan inte ni försöka att gå till botten med det aktuella registreringsnumret? Det skulle onekligen sitta fint om vi får klarhet om det! Det är ju anmärkningsvärt att du, Kasta-Sara, påstår dig ha koll på det här registreringsnumret.

Citera
2019-07-04, 23:24
Medlem
Prinzezzan; Hur säkra bedömer du dina uppgifter att det inte var bröderna B. Helena seglade med på lördagen vara?
Citera
2019-07-04, 23:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
T Brunnha'gen grav alkoholist idag. Sedan länge för den delen.

Nu är det dina ord ovan, men om de stämmer: Vet du varför det blev det så?
Citera
2019-07-05, 08:21
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ni som verkar ha koll på det här med det aktuella registret, kan inte ni försöka att gå till botten med det aktuella registreringsnumret? Det skulle onekligen sitta fint om vi får klarhet om det! Det är ju anmärkningsvärt att en användare (Kvasta-Sara) påstår sig ha koll på det här registreringsnumret.

Om du går till den aktuella länken i Riksarkivet så är det träff nr.1 som gäller från 19920515
Under den kan du markera "Beställ" och då får man tillgång till uppgifterna angående denna bil.
Så här ser det ut:
Citat:
Visar träff 1-3
Nr:
1
Registreringsnummer:
PLX309
Datum:
19920515
Dokumentnummer:
92136 1 2111
Typ av dokument:
REG Info
Markera för beställning:

Om jag uppfattat detta korrekt så var bilen helt ny i mitten på Maj 1992 och bilen ska enligt uppgift här lämnats in på rekond bara efter ca. en månad.
Ny bil lämnas på rekond låter onekligen lite märkligt.
Senast redigerad av 2big4you 2019-07-05 kl. 08:41.
Citera
2019-07-05, 08:37
Bannlyst
Det jag har fått fram om Corollan är att den var reggad som hyrbil i Motortrends ägo fram till mars 1993, då den såldes till en man i Mariestad. Sedan har den haft ett antal ägare innan den ska ha skrotats 2006. För er som vill ha uppgifter om bilen "svart på vitt" så kan man mot en mindre avgift beställa kopior på ägarbytesdokument via riksarkivet. Samt kontakta Transportstyrelsen för uppgifter längre fram i tiden.

I övrigt vet jag inte mer om bilen. Regnumret har jag fått från enligt mig mycket säkra källor som jag skyddar, inte outar. Jag hoppas du Ugglan respekterar detta. Kan tillägga att polisen har informerats om bilen i år.
Citera
2019-07-05, 08:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det jag har fått fram om Corollan är att den var reggad som hyrbil i Motortrends ägo fram till mars 1993, då den såldes till en man i Mariestad. Sedan har den haft ett antal ägare innan den ska ha skrotats 2006. För er som vill ha uppgifter om bilen "svart på vitt" så kan man mot en mindre avgift beställa kopior på ägarbytesdokument via riksarkivet. Samt kontakta Transportstyrelsen för uppgifter längre fram i tiden.

I övrigt vet jag inte mer om bilen. Regnumret har jag fått från enligt mig mycket säkra källor som jag skyddar, inte outar. Jag hoppas du Ugglan respekterar detta. Kan tillägga att polisen har informerats om bilen i år.
Intressant.
Då skulle man gärna vilja veta vem som hyrde bilen under perioden och än mer intressant är det om bilen inte var uthyrd för då ligger det nära till hands att någon med koppling till Motortrend kan ha lånat hem bilen över helgen kanske.

Enligt vittnet Carina som såg en vit bil stå parkerad sa att den hade tonade rutor, vet du hur det var med det på Corollan?
Senast redigerad av 2big4you 2019-07-05 kl. 09:27.
Citera
2019-07-05, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Intressant.
Då skulle man gärna vilja veta vem som hyrde bilen under perioden och än mer intressant är det om bilen inte var uthyrd för då ligger det nära till hands att någon med koppling till Motortrend kan ha lånat hem bilen över helgen kanske.

Enligt vittnet Carina som såg en vit bil stå parkerad sa att den hade tonade rutor, vet du hur det var med det på Corollan?

Precis, det är där vi hamnar.

Vet ej om den Corollan hade tonade rutor. Möjligt att GTI-varianten hade det som standard. Annars fanns det säkert som tillval. Den bilen Carina beskriver tror jag, utifrån hennes beskrivning inte är samma bil.
Citera
2019-07-05, 10:17
Medlem
Citat:
Precis, det är där vi hamnar.

Vet ej om den Corollan hade tonade rutor. Möjligt att GTI-varianten hade det som standard. Annars fanns det säkert som tillval. Den bilen Carina beskriver tror jag, utifrån hennes beskrivning inte är samma bil.

Det här är sannolikt bilen. Det var därför grabbarna på Hällristningsvägen INTE kände igen denna. Hade det var någon av "vanliga" bilåkarna i Mariestad hade de känt igen denna eller iaf haft misstankar vem som körde på gångstigen. OM polisen inte åkte till Motortrend - om det nu kom polisen tillkänna har de åter igen gjort ett misstag. Nu finns det en lite trådände att nysta i.....
Citera
2019-07-05, 11:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det här är sannolikt bilen. Det var därför grabbarna på Hällristningsvägen INTE kände igen denna. Hade det var någon av "vanliga" bilåkarna i Mariestad hade de känt igen denna eller iaf haft misstankar vem som körde på gångstigen. OM polisen inte åkte till Motortrend - om det nu kom polisen tillkänna har de åter igen gjort ett misstag. Nu finns det en lite trådände att nysta i.....
Ja, och om uppgifterna om att TB är gravt alkoliserad stämmer så blir det hela extra intressant.
Missbruk av alkohol och droger beror inte allt för sällan på att man mår dåligt psykiskt och vill fly verkligheten, så det vore bra om någon har information om ungefär när dessa problem kan ha startat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in