2019-07-04, 22:34
Medlem
Kan man som privatperson och inte inblandad polisanmäla afghanerna utifrån klippen?

Nån som vet vilka de andra två häktade är?
Citera
2019-07-04, 22:34
Medlem
Ett gäng negrer eller två afghaner, vilka håller man på? Jag skiter egentligen vem som gjort vad, hoppas alla åker in.
Citera
2019-07-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja felet ASAP Rocky och hans gäng gjorde var att de började sparka på en liggande. Hade de stannat med första kastet av afghanen tror jag de varit på fri fot nu.

För det var ju afghanen som provocerade fram bråket, förföljde ASAP Rocky, som dessutom vid flera tillfällen försökte avstyra bråket. Detta måste betraktas som försvårande omständigheter för afghanen/afghanerna och förmildrande för ASAP Rocky.

Det vet inte du (eller någon annan förutom de inblandade). Vi har endast fått se ett par videoklipp uppladdade av artisten själv. Ingen vet vad som egentligen har skett. Det kan lika gärna vara så att Rocky och de andra negrerna började bråket.
Citera
2019-07-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Många härinne verkar hata Afghaner så till den mild grad att de tycker grov misshandel är helt ok. Hade det varit etniska svenskar som blivit misshandlade hade det låtit annat, så hade det varit massa skit om negrer istället. Sparka på den svagaste verkar vara mantrat härinne.
Absolut inte för min del, förstår inte hur man kan tolka filmerna på något annat sätt än att de har blivit trakasserade och förföljda? Hade det varit etniska svenskar så hade jag reagerat på samma sätt.
Sen angående kvinnosynen många av dem har är något annat men ger sig även uttryck här.
Blanda inte ihop mig med rasbiologerna som absolut finns här, kulturella skillnaderna och i många fall oviljan att anpassa sig är dock slående och borde inte vara något som någon kan förneka längre.
Senast redigerad av retro1234 2019-07-04 kl. 22:44.
Citera
2019-07-04, 22:40
Medlem
Plattans avatar
Till er som ifrågasätter varför en förmögen artist som ASAP Rocky skulle äta på MAX-hamburgare:

Mig veterligen så har de flesta amerikaner, alltifrån president Trump till valfri neger-ghetto-rappare, flottiga snabbmatshamburgare som sin favoritföda.

Vilket gör ett besök på MAX-hamburgare fullt naturligt då kedjan står sig bra även international sett men är i princip bara tillgänglig i Sverige.
Citera
2019-07-04, 22:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Det står en polisbil på andra sidan gatan under bråket.

https://twitter.com/Complex/status/1146247935228858369

Tack.. Jaa, det gör det faktiskt. Du väldigt observant du och det inte bara i den här tråden.
Citera
2019-07-04, 22:43
Medlem
Man får hur som helst inte fängelse för misshandel i Sverige. Känner flera personer som är dömda för misshandel flera gånger om och det brukar bli dagsböter på ca 5000 kr totalt. Samhällstjänst i absolut värsta fall.
Citera
2019-07-04, 22:45
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Absolut inte för min del, förstår inte hur man kan tolka filmerna på något annat sätt än att de har blivit trakasserade och förföljda? Hade det varit etniska svenskar så hade jag reagerat på samma sätt.
Sen angående kvinnosynen många av dem har är något annat men ger sig även uttryck här.
Kvinnosyn har väl inte så mycket med misshandeln att göra? Hur som helst får man försvara sig men jag kan inte tolka bilderna på något annat sätt än att man gått långt över gränsen för vad självförsvar innebär. Självklart har de blivit provocerade. Det är ju uppenbart. Men man får inte frikort för våld pga det.

Det är inte alls omöjligt att Afghanerna också kommer dömas för något.
Citera
2019-07-04, 22:45
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Ja och i Sveg så är det fortfarande Sweet home Alabama och möjligen Cotton Eye Joe (Svensk världshit) framfört av cover band på lokala och enda pizzerian som gäller. Sorry Kimma kunde inte hålla mig

Ja, du känner i alla fall till Lynyrd Skynyrds 45 år gamla singel (Som ändå inte nådde högre än nr 8 på Billboard-listan i USA)

Låt oss återkomma till ämnet år 2064 så får vi se om någon av oss minns ASAP Rockys slagdängor då
Citera
2019-07-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Man får hur som helst inte fängelse för misshandel i Sverige. Känner flera personer som är dömda för misshandel flera gånger om och det brukar bli dagsböter på ca 5000 kr totalt. Samhällstjänst i absolut värsta fall.
Är väl ingen som tror han kommer få fängelse men han sitter häktad under turne med nya spelningar varje dag.
Citera
2019-07-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plattan
Till er som ifrågasätter varför en förmögen artist som ASAP Rocky skulle äta på MAX-hamburgare:

Mig veterligen så har de flesta amerikaner, alltifrån president Trump till valfri neger-ghetto-rappare, flottiga snabbmatshamburgare som sin favoritföda.

Vilket gör ett besök på MAX-hamburgare fullt naturligt då kedjan står sig bra även international sett men är i princip bara tillgänglig i Sverige.

Pengar köper inte klass/smak. Hamburgare (eller ännu bättre: friterad kyckling) är det bästa en neger kan tänka sig.
Citera
2019-07-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Kvinnosyn har väl inte så mycket med misshandeln att göra?
Studerar du filmerna lite nogrannare så har det ju det. Kanske inte med själva upplösningen som du väljer att kalla misshandel men även under denna korta tid som filmen pågår så begår de övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in