För att delta i debatten så kommer jag här med lite reflektioner.
När man tittar på senaste artikeln i dag i expressen,
https://www.expressen.se/nyheter/skygge-miljardarens-liv-vandes-upp-och-ned/
som i sig inte innehåller något nytt, men tittar på bilderna, av de unga paret Hagen., eller yngre kanske man ska säga. så tycker jag inte man behöver vara nån världsmästare i att avläsa kroppsspråk för att tolka den bilden.
AEH ser glad och avslappnad ut. Lite på festhumör kanske. TH har sin arm bakom hennes rygg och lägger den på axeln, kan tyda på lite "du är min och ingen annans" . Känsla av äganderätt till en person. Samtidigt ser han väldigt stel och obekväm i situationen ut. Som att han vill visa upp en fin bild och fin fasad. Sen kan jag inte tycka att han ser helt nykter eller närvarande ut heller.
Misstänker starkt att det förekommit stora mängder alkohol där i det hemmet. Hos båda parter.
Men att han inte tålde att se sin fru full. Att han föraktade henne då. Medan sitt eget behov av en whisky varje kväll var inget som han såg nåt problem med. För han hade ju kontroll över sin sin konsumtion.
Ett talande foto tycker jag är det här. Där man enligt mig tydligt ser en sån där alkolistnäsa. Röd, uppsvullen och en tydlig signifikant på alkolism.
https://images.app.goo.gl/3SDTd5PMoQY6N7YK8
Sen så skulle jag spå på att han planerat det här dådet i hop med en rysk eller polsk gästarbetare. Som kört lastbil eller nåt över gränsen Sverige / Norge. Därav språkbruket till utpressarbrevet. Han kan även varit en bekantskap under en längre tid som de träffats och umgåtts med under några kvällar med mat och alkohol och kanske andra droger. Men då männen gått undan i enrum och planerat detta. Under åtminstone två besök.
Och under tiden har AEH suttit ovetande i tvsoffan, legat i badet eller tagit reda på disken.
Så jag tror han såg det här som oundvikligt. Han kunde inte låta henne fortsätta gå på krogen och skämma iut honom. . Han blev arg och rasande.
Trots det så tror jag på ett plan att faktiskt saknar henne. Men inte de senaste åren de hade tillsammans. Utan som de var när de var unga, med framtiden och barnen. När deras relation och livet tillsammans kändes friskt.
Så tror jag det ligger till.
Och nu får han dras med skammen om att det går rykte om att han är en mördare. Skammen över hans fru har bytts ut till en skam över honom själv. Skall bli intressant att se fortsättningen på detta.