2019-07-03, 22:36
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Jag förstår inte vad du menar i konkret mening. Öppenhet till att kunna byta livsstil med dig, inklusive geografiskt?

Byta livsstil är väl lite att ta i när det gäller vuxna människor. Resa till en ny plats, läsa en bok, se en film, umgås i något sammanhang som inte är ens vanliga. Testa något nytt i sängen, utforska en gammal bunker på natten, röka på några örter man hittat i skogen.

Fråga nya frågor, få nya svar.
Citera
2019-07-03, 22:40
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar i konkret mening. Öppenhet till att kunna byta livsstil med dig, inklusive geografiskt?
Det gäller allt. Från att byta plats geografiskt till att prova en ny ölsort, ny maträtt. Att våga ta risker, prova en ny sport, prova ett nytt sätt att utföra saker och ting på, vara öppensinnad. Inte rädd för förändring utan nyfiken och som sagt "våga prova nya saker" som personen inte är bekant med. Bara för att man har ett specifikt sätt att utföra saker och ting på så kan man ändå vara öppen till att prova ett nytt sätt att utföra samma sak på som kanske är effektivare. Detta är en mycket viktig egenskap hos egentligen båda könen, det gör livet roligare ihop - ingen vill leva i en tråkig vardag med samma klassiska mönster utan det gäller att bryta mönster och hitta på något nytt lite då och då.
Citera
2019-07-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Haha! Jag diggar dig, du är så rak på sak och säger vad du tycker och tänker och det finns fan inte många sådana människor nuförtiden, är stensäker på att vi hade kommit väldigt bra överens irl - sluta inte vara du!

Håller med dig, i det mesta du säger - låg IQ spelar stor roll dock, det blir tråkigt i längden, man vill se upp till mannen och lära sig saker och intresseras av vad han har att säga när han öppnar munnen. Sen så är det inte bara vad han säger utan IQ påverkar allt egentligen, hans sätt att tänka på, att ta rätt beslut, kunna lösa problem, begripa saker och ting, att man ska slippa förklara saker om och om igen, han förstår direkt vad du snackar om m.m. Han tål kritik och har självkännedom och är medveten, kvicktänkt och intressant. Så håller inte med om att IQ inte spelar stor roll, det blir viktigare ju äldre man blir och man förstår hur härligt livet blir med en intelligent person vid sin sida som man kan bolla tankar med och utvecklas med.

Förresten, det roligaste är ju också att det brukar vara dom lågbegåvade som är trångsynta och rädda för nya saker och utveckling, dom är sällan nyfikna och istället för att se möjligheter så ser dom "åh han/hon är inte som jag, vill inte lära känna personen/vill inte prova på något nytt jag gillar den/det jag redan har". = Personliga utvecklingen stannar.

Usch, ja är han inte intresserad av ens liv så är han inget att satsa på, oftast så är dessa männen osociala och inte så bra på att snacka eller ointresserade, dom åker med huvudet före. Eller män som inte frågar frågor...usch jag blir så uttråkad, summan av kardemumman: Om mannen inte är en nyfiken man så är han en tråkig/lågbegåvad man punkt slut...själv är jag typ den mest nyfikna personen, vill veta allt om allt typ och älskar lära mig nya saker och intresserar mig om allt som rör honom och visar det och förväntar mig gärna det tillbaka annars tolkar jag det som att han inte är tillräckligt intresserad eller att han bara är trög och tröga män vill man heller inte ha!

Haha jo men det är fett osexigt med feminina män, eller alldeles för utseendefixerade män. Rösten ska vara mörk och basig annars får han hålla käften!

Alltså...mina exempel är mest vad jag tycker är nasty och oattraktivt, dom värsta jag nämner har jag självklart aldrig varit med om. Men vissa egenskaper har ju vissa partners haft, t.ex. oansvarig, lat, envis, rökare, lite gula tänder, gå långsamt, gnällig, bli sur lätt, inte kunna laga mat m.m.
Tack snälla ❤
Till viss del. Jag har dejtar några riktigt smarta killar men majoriteten hamnar bland de dumma. Jag tror att de som var i mitten var trångsyntast.

Men den här snubben i hemliga beundrare, hans röst https://m.youtube.com/watch?v=U-_L4xrxcOg Jag gillar ju mer känsliga, svaga eller vad bi nu ska kalla dem men jag har mycket svårt för när det känns feminint. Det blir obekvämt. Jag skulle ljuga om jag påstod att det innerst inne finns starka aversioner till misstag och människor som varit en besvikelse men det är svårt att bortse från när det blir liksom tjejigt eller något. Det är avtändande. Killen i videon är hemsk för att han är så omanlig inte för att hans personliga utvecklings attityd.
Citera
2019-07-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Byta livsstil är väl lite att ta i när det gäller vuxna människor. Resa till en ny plats, läsa en bok, se en film, umgås i något sammanhang som inte är ens vanliga. Testa något nytt i sängen, utforska en gammal bunker på natten, röka på några örter man hittat i skogen.

Fråga nya frågor, få nya svar.

Var det inte du som levt och förespråkat att leva i öppna förhållanden? Som du kanske minns invände jag mot den termen eftersom ens "partner" tillåts göra allt där inklusive knulla andra, så det är inte mycket till "commitment" i sådana relationer..

Jag vet inte varför jag kom att tänka på det i samband med ditt inlägg
Citera
2019-07-03, 23:08
Medlem
Citat:
Det gäller allt. Från att byta plats geografiskt till att prova en ny ölsort, ny maträtt. Att våga ta risker, prova en ny sport, prova ett nytt sätt att utföra saker och ting på, vara öppensinnad. Inte rädd för förändring utan nyfiken och som sagt "våga prova nya saker" som personen inte är bekant med. Bara för att man har ett specifikt sätt att utföra saker och ting på så kan man ändå vara öppen till att prova ett nytt sätt att utföra samma sak på som kanske är effektivare. Detta är en mycket viktig egenskap hos egentligen båda könen, det gör livet roligare ihop - ingen vill leva i en tråkig vardag med samma klassiska mönster utan det gäller att bryta mönster och hitta på något nytt lite då och då.

Men vem fan går inte med på det...? Det enda jag hade haft reservationer till är det förstnämnda. Jag hade till och med kunnat tänka mig en trekant med en annan tjej. Japp, stort av mig
Citera
2019-07-03, 23:12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Tack snälla ❤
Till viss del. Jag har dejtar några riktigt smarta killar men majoriteten hamnar bland de dumma. Jag tror att de som var i mitten var trångsyntast.

Men den här snubben i hemliga beundrare, hans röst https://m.youtube.com/watch?v=U-_L4xrxcOg Jag gillar ju mer känsliga, svaga eller vad bi nu ska kalla dem men jag har mycket svårt för när det känns feminint. Det blir obekvämt. Jag skulle ljuga om jag påstod att det innerst inne finns starka aversioner till misstag och människor som varit en besvikelse men det är svårt att bortse från när det blir liksom tjejigt eller något. Det är avtändande. Killen i videon är hemsk för att han är så omanlig inte för att hans personliga utvecklings attityd.
HAHA uuusch Bögig som fan. Han är garanterat bög men han vet inte om det än, vem fan pratar sådär? Bara en homosexuell som vill ha dase i rumpan Alltså, visst det kan vara sexigt ibland om killen visar att han kan vara känslig och så, men fan inte hela tiden, dessutom måste han vara hård på ytan
men han får inte vara "för känslig" det blir liksom feminint tillslut och sjukt osexigt.

Alltså när det gäller intelligens så gäller det att kunna skilja på dom som är intelligenta på riktigt och dom som försöker framstå/låtsas vara intelligenta. En intelligent man försöker inte hävda sig, speciellt inte om han är en alfa på riktigt, då är han en riktig diplomat dessutom, det är ju honom man vill ha! Inte en intelligent beta. Och absolut inte en wannabe alfa, dom killarna som skriker och kaxar och försöker hävda sig är dom svagaste av dom alla - något kvinnor brukar missa och bli lurade av!
Citera
2019-07-03, 23:13
Medlem
Att vara tjock
Citera
2019-07-03, 23:16
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Var det inte du som levt och förespråkat att leva i öppna förhållanden? Som du kanske minns invände jag mot den termen eftersom ens "partner" tillåts göra allt där inklusive knulla andra, så det är inte mycket till "commitment" i sådana relationer..

Jag vet inte varför jag kom att tänka på det i samband med ditt inlägg

Okej, men nej, det var inte det jag menade med att det är tråkigt med människor som inte är nyfikna och inte vill prova eller utforska nya saker i livet. Man måste inte vilja utforska allt. Jag vill inte käka spindlar.
Citera
2019-07-03, 23:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Men vem fan går inte med på det...? Det enda jag hade haft reservationer till är det förstnämnda. Jag hade till och med kunnat tänka mig en trekant med en annan tjej. Japp, stort av mig
Jo men det finns män som inte gillar att prova på nya saker och är tråkiga och vill göra allt på sitt sätt och inte utforska nytt. Varför hade du haft reservationer till att byta geografisk plats? Spännande att bo i ett annat land i några år ju? Tänk vilken livserfarenhet man får och upplevelser!

Alla män vill ha en trekant med två tjejer, inget nytt direkt. Stort av dig hade det varit om du erbjöd din tjej en trekant med dig och en kille till Då får du en high five av mig!
Citera
2019-07-03, 23:18
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Jo men det finns män som inte gillar att prova på nya saker och är tråkiga och vill göra allt på sitt sätt och inte utforska nytt. Varför hade du haft reservationer till att byta geografisk plats? Spännande att bo i ett annat land i några år ju? Tänk vilken livserfarenhet man får och upplevelser!

Alla män vill ha en trekant med två tjejer, inget nytt direkt. Stort av dig hade det varit om du erbjöd din tjej en trekant med dig och en kille till Då får du en high five av mig!

Njae, jag har ju varit rätt sugen på en trekant med en annan tjej och försökt få igenom det med flera av mina partners. De har verkat intresserade fram tills de insett att jag menade allvar, i praktiken tycktes idén skrämma skiten ur dem.
Citera
2019-07-03, 23:24
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Ohygenisk
Inte Allmänbildad överhuvudtaget
Liten penis
Dåligt bordskick
Snarkar
Inte tillräckligt nogrann
För stor penis
Dålig filmsmak
Dålig musiksmak
Dålig favoriträtt
Typ så ser listan ut ändå . För dem .
De blir aldrig nöjda helt enkelt .
Citera
2019-07-03, 23:24
Medlem
Citat:

Jag är ganska negativt inställd till de flesta andra kulturer. Det enda undantaget är amerikanare av det gamla slaget.

Citat:
Stort av dig hade det varit om du erbjöd din tjej en trekant med dig och en kille till Då får du en high five av mig!

Nä men jag hade låtit henne knulla vilken kille som helst och kollat på. Jag känner inget hot från andra män. Jag vill inte swinga eller så men om hon vill göra det som en kul grej hade jag gått med på det.

Hur många män kan säga det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in