2019-07-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Du menar skador, som kan legitimeras?

Du kanske är mer insatt. Men jag hörde att vakten hade sagt något om att han blödde ifrån huvudet som försvar för situationen. De tar väl hänsyn till videon som finns också?

Nej, rent rättsligt så kan det ju vara ASAP med hans besättning som endast åker dit?
Men tror du inte att de tar hänsyn till hur situationen eskalerade,
och att ASAP och hans följe hela tiden försökte avstyra situationen?

Det verkar finnas något som utlöste, att ASAP helt plötsligt gick till anfall? Något som iallafall vi som tittar på videosnuttarna inte får se?
Men du kanske vet mer om det?

Han säger i klippen att han inte vill ha bråk och försöker avstyra ja. Vad någon säger och vad de sedan gör är 2 helt skilda saker. (Järnrörsskandalen, någon?)

Kollar du på posset ser du att dom är redo för fight, en av dom går dessutom omkring med 2 tomma buteljer i sista klippet.
Citera
2019-07-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Han säger i klippen att han inte vill ha bråk och försöker avstyra ja. Vad någon säger och vad de sedan gör är 2 helt skilda saker. (Järnrörsskandalen, någon?)

Kollar du på posset ser du att dom är redo för fight, en av dom går dessutom omkring med 2 tomma buteljer i sista klippet.

Men du ger ju sken av att du minsann vet vad som hände och att det kommer komma fram osv. Att hazarerna var små oskyldiga lamm och allt det vi ser kan förklaras.

Nu refererar du till det klipp vi alla kan se? Och pratar om vad du TROR hände.

Du är också en bluff.
Citera
2019-07-03, 23:06
Medlem
Citat:

Att ena snubben går runt med 2 glasflaskor är till 100% endast för att kunna försvara sig ifall den påtända, aggressiva hazaren drar fram exempelvis en kniv, vilket ändå är mycket troligt.
Citera
2019-07-03, 23:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Enligt Aftonbladet är han redan häktad
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Länk eller citat? Tack!

/Provokatör

Står väl här antar jag:

Citat:
ASAP Rocky häktad efter misshandeln i Stockholm

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dOr2dz/asap-rocky-anhallen-for-grov-misshandel--kan-sitta-inlast-hela-veckan
Citera
2019-07-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Det du skriver ovan är långt ifrån vad du sagt tidigare.

Du förstår inte skillnaden mellan en laglydig svensks karriär mm och en rappare från USA? Jag har aldrig pratat om rapparens karriär mm, jag pratade om de laglydiga svenskar du tycker är fega.

Du pratar mycket om vad man borde göra, men du har ju varit i samma situation "många gånger" där du försvarat en annan svensk. Om det varit sant hade du sagt "när jag varit i liknande situationer har jag"..

Du är en bluff.

Du är ju helt slut.

Du vet ingenting om mig och ska ge fan i att anta saker bara för att jag inte har delat med mig om liknande situationer ur mitt eget liv. Det kan vara så enkelt att jag inte vill berätta om situationer som jag själv har varit i för ett ynkrygg som dig.

Du är ett uppenbert troll som är härinne för att reta upp folk.
Senast redigerad av Kimma7 2019-07-03 kl. 23:12.
Citera
2019-07-03, 23:08
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Vad jag och andra tycker om saken har inte ett smack med saken att göra. Våld är bara tillåtet i nödvärn och idrott - inte för att hämnas eller liknande. Juridiskt fel av negrerna även om afghanerna var dumma i huvudet. Rapparn borde dömas till fängelse för detta, allt annat vore fel. Fullständigt oväsentlig om negern är en kändisneger.

Negerserna ska fanimej inte ha nåt straff. De ger de påtända låtsasbarnen hur många chanser som helst att ge sig av.

Jo, jag vet. Rent juridiskt får man inte klappa till nån, annat än i nödvärn.
Men skäggbartnen ska åtalas för ofredande, eller nåt.
Vilket inte kommer att ske då de har i princip fiplomatstatus här i bizzardistan
Citera
2019-07-03, 23:10
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Vad jag och andra tycker om saken har inte ett smack med saken att göra. Våld är bara tillåtet i nödvärn och idrott - inte för att hämnas eller liknande. Juridiskt fel av negrerna även om afghanerna var dumma i huvudet. Rapparn borde dömas till fängelse för detta, allt annat vore fel. Fullständigt oväsentlig om negern är en kändisneger.

Negerserna ska fanimej inte ha nåt straff. De ger de påtända låtsasbarnen hur många chanser som helst att ge sig av.

Jo, jag vet. Rent juridiskt får man inte klappa till nån, annat än i nödvärn.
Men skäggbartnen ska åtalas för ofredande, eller nåt.
Vilket inte kommer att ske då de har i princip diplomatstatus här i bizzardistan.
Citera
2019-07-03, 23:14
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Det kan man tycka, men finns inga märken på vakten som på dessa två.

Varför ljuger du?
Citera
2019-07-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du är ju helt slut.

Du vet ingenting om mig och ska ge fan i att anta saker bara för att jag inte har delat med mig om liknande situationer ur mitt eget liv. Det kan vara så enkelt att jag inte vill berätta om situationer som jag själv har varit i för ett ynkrygg som dig.

Du är ett uppenbert troll som enbart är härinne för att reta upp folk.

Hela ditt resonemang brister. Du kallar alla svenskar för fega etc. Det är inte att reta upp folk? Du lägger ord i min mun, du missförstår konstant trots tydliga förklaringar, du försöker växla diskussionen till något den inte handlar om. Du säger saker, jag förklarar det ologiska, du släpper det och försöker med något annat kasst argument.

Det är inte jag som är slut, läs igenom tråden imorgon så kanske du förstår.
Citera
2019-07-03, 23:17
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Länk eller citat? Tack!

/Provokatör

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dOr2dz/asap-rocky-anhallen-for-grov-misshandel--kan-sitta-inlast-hela-veckan

Tyvärr låst artikel.

"Kan komma att sitta inlåst i svenskt häkte hela veckan."
Citera
2019-07-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Hela ditt resonemang brister. Du kallar alla svenskar för fega etc. Det är inte att reta upp folk? Du lägger ord i min mun, du missförstår konstant trots tydliga förklaringar, du försöker växla diskussionen till något den inte handlar om. Du säger saker, jag förklarar det ologiska, du släpper det och försöker med något annat kasst argument.

Det är inte jag som är slut, läs igenom tråden imorgon så kanske du förstår.

Nej det är väl förfan du som försöker växla diskussionen? Du anmärker vid ord och lägger ord i munnen på mig. Jag har berättat för dig hur jag tänker och du väljer ändå att missförstå som en riktig jubelidiot.

Jag försöker berätta för dig att det inte olagligt att hjälpa till i en hotfull situation och man har full rätt att bruka våld i självförsvar, och du börjar sluddra om att man sätter karriären, miljonerna och sina vänner på spel. Din fega fjant alltså.

Hela forumet skrattar åt dig just nu.
Citera
2019-07-03, 23:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Okej, nu förstår jag att du mest svamlar i tråden.

Den svarte vakten ber hela tiden afghanen att sluta att förfölja dem och att de inte vill ha något bråk,
och detta även efter att han blivit slagen i huvudet (har jag för mig, jag måste kolla igen).
Alltså afghanen verkar bara SÅ påtänd då han inte ger sig, och om och om igen trakasserar dem.
Han är riktigt obehaglig.

Men som sagt, ASAP med följe har inte rätt att ta lagen i egna händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in