2019-07-03, 19:19
Medlem
spoilers avatar
"I dag kom domen mot den 26-årige man som åtalades för att ha misshandlat sin sambo och deras sjumånaders son. Han döms till fängelse i två år och fyra månader för grov misshandel, misshandel samt ringa narkotikabrott.

”Det var väldigt många slag och de var hårda. Vid ungefär hälften av slagen hade han handtaget i handen. Hennes huvud slog i väggen flera gånger så hon höll på att svimma. Hon tänkte att hon skulle dö. Hon kände att hennes barn behövde henne. I början av händelseförloppet tryckte NN ner henne” går att läsa i domen från Kalmar tingsrätt, ett mål som har behandlats med förtur.
Misshandeln pågick i flera timmar mellan den 3 till 4 maj i parets gemensamma lägenhet samt utanför deras bostad.

/.../

Av våldet fick hon bland annat smärta, blödningar, sårskada, bitmärken, bulor, svullnad, ömhet, blåmärken, håravlossning, sprucket ögonbryn, svårighet att andas och svårighet att se. Tingsrätten bedömer brottet som grovt eftersom gärningen varit rent livsfarlig.

Han döms även för att ha misshandlat deras gemensamma son, endast sju månader gammal. Spädbarnet som befann sig i moderns famn fick ta emot upprepade knytnävsslag av mannen samt slag med ett avbrutet dörrhandtag. Av våldet fick pojken smärta, svullnad, överhudsavskrapningar och blåmärken.

/.../

Mannen var vid tillfället påverkad av alkohol och narkotika och har varken kunnat förneka eller erkänna brottet.
Åklagarens begäran om utvisning avslogs då tingsrätten gjorde bedömningen att det inte fanns synnerliga skäl att utvisa 26-åringen eftersom han har bott i Sverige i mer än fem år, samt att han ”anses vara helt integrerad i det svenska samhället”.

Påföljden blir fängelse i 2 år och 4 månader..."

http://www.olandsbladet.se/oland/dom-fangelse-for-den-man-som-misshandlade-sin-sambo-och-deras-bebis/

Någon som vet mer?
Citera
2019-07-03, 19:55
Medlem
PappasNyaKilles avatar
”Helt integrerad” när han spöar sambo och spädbarn. Jävla syltryggar i TR, hoppas det överklagas och fanskapet skeppas iväg,
Citera
2019-07-03, 20:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"I dag kom domen mot den 26-årige man som åtalades för att ha misshandlat sin sambo och deras sjumånaders son. Han döms till fängelse i två år och fyra månader för grov misshandel, misshandel samt ringa narkotikabrott.

”Det var väldigt många slag och de var hårda. Vid ungefär hälften av slagen hade han handtaget i handen. Hennes huvud slog i väggen flera gånger så hon höll på att svimma. Hon tänkte att hon skulle dö. Hon kände att hennes barn behövde henne. I början av händelseförloppet tryckte NN ner henne” går att läsa i domen från Kalmar tingsrätt, ett mål som har behandlats med förtur.
Misshandeln pågick i flera timmar mellan den 3 till 4 maj i parets gemensamma lägenhet samt utanför deras bostad.

/.../

Av våldet fick hon bland annat smärta, blödningar, sårskada, bitmärken, bulor, svullnad, ömhet, blåmärken, håravlossning, sprucket ögonbryn, svårighet att andas och svårighet att se. Tingsrätten bedömer brottet som grovt eftersom gärningen varit rent livsfarlig.

Han döms även för att ha misshandlat deras gemensamma son, endast sju månader gammal. Spädbarnet som befann sig i moderns famn fick ta emot upprepade knytnävsslag av mannen samt slag med ett avbrutet dörrhandtag. Av våldet fick pojken smärta, svullnad, överhudsavskrapningar och blåmärken.

/.../

Mannen var vid tillfället påverkad av alkohol och narkotika och har varken kunnat förneka eller erkänna brottet.
Åklagarens begäran om utvisning avslogs då tingsrätten gjorde bedömningen att det inte fanns synnerliga skäl att utvisa 26-åringen eftersom han har bott i Sverige i mer än fem år, samt att han ”anses vara helt integrerad i det svenska samhället”.

http://www.olandsbladet.se/oland/dom-fangelse-for-den-man-som-misshandlade-sin-sambo-och-deras-bebis/

Någon som vet mer?

Här har vi alltså en händelse där en man har misshandlat ett spädbarn och barnets mamma. Grovt. Men åklagarens begäran om utvisning avslogs då han... "anses vara helt integrerad i det svenska samhället."
Citera
2019-07-03, 20:52
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

/.../

/.../

Någon som vet mer?

Tingsrätten trodde väl att han kanske kan rädda våra pensioner? Därför blev det ingen utvisning. Från vilket land är den här förmågan ursprungligen ifrån?
Citera
2019-07-04, 10:28
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Tingsrätten trodde väl att han kanske kan rädda våra pensioner? Därför blev det ingen utvisning. Från vilket land är den här förmågan ursprungligen ifrån?

Afghanistan, vem kunde tro det?

"När jag läser domen så blir jag fullständigt beklämd över det våld som den svenska tjejen blivit utsatt för. Om hon inte lyckats fly utomhus så att hon kunde få hjälp av andra människor så vet jag inte var det hade slutat. Gärningsmannen och hennes sambo är ett afghanskt ensamkommande barn som kom till Sverige för ca 10 år sedan.
Det våld han utsätter sin sambo så våldsamt att det bara kan utföras av en sjuk person. Att han dessutom utsätter sitt eget barn som föddes i oktober 2018 för misshandel är så jävla sjukt att jag inte finner ord för det.
Jag har i och för sig svårt att förstå de kvinnor eller tjejer som ger sig i lag med dessa afghanska män.
Han fanns dessutom i fyra tidigare fall i belastningsregistret för bland annat grov stöld. Så sent som i juli 2018 dömdes han för ringa narkotikabrott.

/…/

De två nämndemännen som vill utvisa var två män, varav en med partibeteckningen KD och den andra med partibeteckningen L.
Den nämndeman som inte ville utvisa var en socialdemokratisk kvinna vid namn Wimalawathie Bengtsson eller Wim Bengtsson som hon brukar kallas."

https://thoralfsblogg.com/2019/07/04/sabuni-hedersfortryck-och-afghansk-misshandlare/#more-1494
Citera
2019-07-04, 11:01
Medlem
spoilers avatar
Kalmar TR B 1672-19

https://minfil.com/S4c2X2x5ne/Kalmar_TR_B_1672-19_pdf
Citera
2019-07-04, 11:02
Medlem
Men herregud. Han kommer att sitta 18 månader och utvisas inte. Blir så uppgiven. Femdubbla straffen för våldsbrott inkl. sexualbrott för Guds skull! Vet någon hur M, KD och SD jobbar mot strängare straff? Finns regelrätta förslag? Precis som när dömda avtjänar rättspsykiatrisk vård måste naturligtvis också alla som tjänar av sitt straff i fängelse RISKBEDÖMAS innan de släpps ut.
Det är ett mkt dåligt skämt hur höga straff ekonomisk brottslighet ger i förhållande till våldsbrott. Tacka vet jag bl. a en amerikan som dömdes till 75 (riktiga!) år för våldtäkt efter drogning av offret med rohypnol. VARFÖR VARFÖR månar Sverige mer för dömda än för offer.?? Varenda dag en afgan är ute i samhället riskerar en ung tjej att få livet förstört.
Citera
2019-07-04, 11:16
Medlem
spoilers avatar
Eller hur?

"Dessutom kan man, enligt domstolen, inte utesluta att barnen kan behöva vara nära sin pappa i framtiden."

https://www.expressen.se/kvallsposten/pappa-misshandlade-sin-bebis-doms-till-fangelse/
Citera
2019-07-04, 12:02
Medlem
Klarabella79s avatar
Tyvärr så är den kvinnans och barnets dagar räknade. När han kommer ut så dödar han dom. För vad tror folk? Att odjuret inte kommer hämnas att hon kränkt hans heder med att anmäla?

Dumma, korkade kvinnor
Citera
2019-07-04, 12:32
Medlem
Citat:
Det riktigt rusar i bröstet när man läser de där raderna. Tanken är säkert att provocera och jag faller handlöst i den fällan med vidöppna ögon.

Just nu är jag helt ok med att hänga de ansvariga för rådande lagstiftning i lyktstolpar, varför inte längs hela Ölandsbron. De allra allra flesta dagar vill jag rösta bort dem som aktivt arbetat för att vi ska tvingas ha de värsta av de värsta lösa bland oss men det är svårt att motivera tålamod när man har resultatet av deras politik mitt framför sig.

Man hade ju kunnat tänka sig att de som skapat dessa lagar skulle vara pigga på att argumentera för sitt arbete men inte ens det verkar de nedlåta sig till.
Citat:
"Dessutom kan man, enligt domstolen, inte utesluta att barnen kan behöva vara nära sin pappa i framtiden."

https://www.expressen.se/kvallsposten/pappa-misshandlade-sin-bebis-doms-till-fangelse/
Då får han väl ordna med att de har goda möjligheter att åka och hälsa på honom. Många föräldrar gör val som försvårar relationen med sina barn men det ter sig väldigt orimligt för mig att någon annan än han själv ska lösa de problem som oundvikligen uppstår. Jag har inte lust att låta våldsamma missbrukare gå lösa i onödan för att deras misshandlade barn, högst hypotetiskt, skulle tycka sig gagnas av geografisk närhet någon gång i någon framtid.
Citera
2019-07-04, 13:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Afghanistan, vem kunde tro det?

"När jag läser domen så blir jag fullständigt beklämd över det våld som den svenska tjejen blivit utsatt för. Om hon inte lyckats fly utomhus så att hon kunde få hjälp av andra människor så vet jag inte var det hade slutat. Gärningsmannen och hennes sambo är ett afghanskt ensamkommande barn som kom till Sverige för ca 10 år sedan.
Det våld han utsätter sin sambo så våldsamt att det bara kan utföras av en sjuk person. Att han dessutom utsätter sitt eget barn som föddes i oktober 2018 för misshandel är så jävla sjukt att jag inte finner ord för det.
Jag har i och för sig svårt att förstå de kvinnor eller tjejer som ger sig i lag med dessa afghanska män.
Han fanns dessutom i fyra tidigare fall i belastningsregistret för bland annat grov stöld. Så sent som i juli 2018 dömdes han för ringa narkotikabrott.

/…/

De två nämndemännen som vill utvisa var två män, varav en med partibeteckningen KD och den andra med partibeteckningen L.
Den nämndeman som inte ville utvisa var en socialdemokratisk kvinna vid namn Wimalawathie Bengtsson eller Wim Bengtsson som hon brukar kallas."

https://thoralfsblogg.com/2019/07/04/sabuni-hedersfortryck-och-afghansk-misshandlare/#more-1494

Afghanistan? Det var som fan. Blev väldigt förvånad nu.
Citera
2019-07-05, 08:43
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Här har vi alltså en händelse där en man har misshandlat ett spädbarn och barnets mamma. Grovt. Men åklagarens begäran om utvisning avslogs då han... "anses vara helt integrerad i det svenska samhället."
Kvinnoförakt är det nya normala då landet svämmas över av religiöst styrda klan och hedersmän.

Salamitaktiken funker tydligen som planerat.

Finns det namn på nämndemännen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in