2019-07-03, 11:21
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag betraktar det som ett under att vi inte har gått under redan. En miljon svartingar mitt ibland oss ingen vill anpassa sig till vår kultur. Svensken försvarar svartingens rätt att tala sitt hemspråk och bejaka sin vidriga klankultur dessutom. Jag fattar inte vad fan som händer längre.

Det är endast en tidsfråga. Frågan är inte om vi går under, utan när? Det är därför regeringen arbetar intensivt med att öka massinvandringen så att kollapsen sker snabbare. Med en majoritetsbefolkning från tredje världen, så får man billig arbetskraft som inte kräver rättigheter och sjyssta villkor på arbetsmarknaden. Man får dessutom en importerad valboskap som säkrar makten, tills valboskapet bestämmer sig för att ta över och införa en shariastat istället.
Citera
2019-07-03, 12:40
Medlem
DeMo_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_johanss
..vänd på det!

Aldrig tidigare har det varit mer fördelaktig att vara vit svensk. I princip omöjligt att vara arbetslös, förtur på intervjuer och garanterat högre lön.

Bor ni på landet eller i småstäder utan framtid, plugga på distans och flytta sedan dit jobben finns.

Sen kan jag hålla med om att det inte är så charmigt med vattenpipor och burkor på stranden men det är bara att ignorerar och skapa sin egen framtid. Fortsätter sedan utvecklingen har man då skapat en bra grund som gör att flytt till länder med bättre framtid blir enkel. Kommer alltid behövas kompetent vit arbetskraft i västländerna, alternativt Asien om man kan tänka sig det.

Tipsen är därmed att gnälla mindre, kämpa på, vara flexibel, acceptera förändring så kommer det bli bra.

Vattenpipa på stranden är bara chill ju, det gör inget tycker jag. Burka däremot är när man tagit religion för långt...
Citera
2019-07-03, 13:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Jag talar om teknologisk utveckling. Kan vi förflytta oss mer, kommer vi göra det. Varför fanns inte massinvandring för 1000 år sedan? För vi hade inte tåg å flyg.

OK fine, en första motattack då. Sluta gnälla å gör något istället. Alla är trötta på att höra nazister tala skit, fucking take action or shut The fuck up någon gång.

Har du hört talas om folkvandringstiden? Skillnaden är dock att dagens massinvandring är planerad av människor som vill oss illa och våra ledare är köpta att iscensätta den. Folket är grundlurat.

Varför har du så bråttom att våldet ska komma igång?

Dessutom, du säger att du är "Engelsklärare". De flesta utbildade lärare jag känner hänvisar till sig själva som lärare i engelska eller lärare i svenska. Det får mig att undra. När jag sedan ser hur du skriver och framför allt uttrycker dig på engelska blir man ännu mera ledsen. Stackars de elever som har dig som lärare. En elak, skadeglad vänsteridiot som inte kan uttrycka sig ordentligt på vare sig engelska eller svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Låt inte rädslan ta över nu grabbar!

Ekonomin kanske kommer krascha, so what, den bygger vi upp igen.

Efter det kan vi äntligen se till att de ansvariga får det dem förtjänat.

Skulle mängden svettiga araber vara ett problem? De får nog övermanna oss femfaldigt i så fall, och upproret kommer långt innan dess.

Oavsett hur det blir så känner jag mig grymt taggad på att få det överstökat Gäller bara att få igång det hela så snart som möjligt, några Akilovs till så löser det sig.

Så ser jag det också.

Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Svennehororna som röstat M KD L C S MP V får ta konsekvenserna av sitt val. De ville ju uppenbarligen ha det såhär.

För blattarna är svenne inte mer än en konflikträdd idiot-en hora som lyfter på kjolen för alla, och som betalar ut bidraget och ger gratis bostad.

Svenne kommer att bli en förtryckt minoritet i sitt eget hemland som blattarna kan pissa på.

Jag tror din analys av svenskens undfallenhet är fel.

I väst är vi sedan ett par generationer inte våldsamt lagda. Vi har byggt stabila lyckade civilisationer. Att normala utbildade män i arbete inte går runt och vevar på stan passar liksom inte i mallen att ha studielån, villalån, billån, skjutsa barnen till skolan, engagera sig idéellt i föreningar osv. En sak kan du nog vara tämligen säker på och det är att även svensken har en gräns. Just nu kostar det för mycket att organisera sig och göra motstånd. Priset att riskera hamna i fängelse, bli av med familjen, hus, hem och allt annat bedömes sannolikt som för stort. Jag vet inte bättre än någon annan när TSHTF men jag skulle gissa på om räntan går upp, man blir långvarigt arbetslös, man ser samhällskontraktet allt mer upplösas. Något eller alla av dessa saker kommer antagligen inom de närmsta 5-10 åren. Redan nu är det över 100 kommuner som visar underskott. Fler ligger på tur. Det troligaste som sker är att Staten kommer öka sin belåning och dela ut till kommunerna så att invandringen kan fortsätta. Förr eller senare kommer utländska kreditgivare sluta låna ut. Då är svensken maximalt skuldsatt på alla nivåer. Kommer kreditgivarna då lägga beslag på våra naturtillgångar? Det är min gissning att man kommer försöka det. Hur rimligt vore det om svenskt färskvatten ägs och tjänas pengar på av Rothschild eller Rockefeller? Eller att våra skogar, gruvor, kommunikationsnät gör det?

Jag brukar inte hänvisa till filmer eftersom de just är filmer, men passande nog så handlar den här filmen om ett amerikanskt bolag som försöker ta över ett asiatiskt folks naturresurser, tex färskvattnet.
https://www.imdb.com/title/tt1781922/

Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det där är ett förenklat sätt att tänka. Teknologin kanske ökar hastigheten i migrationsströmmar men olika folk har trängt undan varandra via krig, förökning och sjukdomar sedan tusentals år. inte minst kring Medelhavet/Mellanöstern.

Vi själva i Sverige är till stor del ättlingar till det folk som tog över Norden under bronsåldern. Processen gick nog klart långsammare än idag men det var knappast fråga om ett mysigt multikultisamhälle där jägar/samlarna, de tidiga jordbrukarna och de nya krigarna med hästar satt i ring och sjöng kumbaya och hade multikulturafton tillsammans heller.

Nej massimmigration i betydelsen maktövertagande i en region från ett folk till ett annat beror oftast på någon form av övertag hos de nya. F.n. är detta övertag bissart nog skapat av de som har blivit invaderade. Detta beror knappast på teknologi utan på en mycket märklig (och troligen kortlivad) kulturell egenhet.

Sionismen och kulturmarxismen är vad du hittar i kulisserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Dra in bidragen så kommer en massa av dessa människor att självmant flytta till andra länder där de fortfarande kan få bidrag för ingenting (t.ex. Tyskland).
Då blir det faktiskt realistiskt att ta tag i de kriminella som är kvar. Dock behövs en ny auktoritär regering som sätter sitt eget folk i första hand.
Glöm inte att det även finns en hyfsad andel skötsamma invandrare som vill göra sig av med bottenskrapet, inte bara etniska, icke självförnekande svenskar.

Så länge svenskar rånas, våldtas, misshandlas, mördas av invandrare så kommer misstänksamheten mot dem fortgå.

Invandrare som assimileras och gör rätt för sig har väldigt få svenskar något emot. Det går inte att assimilera stora grupper invandrare, utan vi kan ha ett fåtal kvar. Majoriteten måste repatrieras.

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är endast en tidsfråga. Frågan är inte om vi går under, utan när? Det är därför regeringen arbetar intensivt med att öka massinvandringen så att kollapsen sker snabbare. Med en majoritetsbefolkning från tredje världen, så får man billig arbetskraft som inte kräver rättigheter och sjyssta villkor på arbetsmarknaden. Man får dessutom en importerad valboskap som säkrar makten, tills valboskapet bestämmer sig för att ta över och införa en shariastat istället.

Det finns inte så många enkla jobb i Sverige längre. Majoriteten av dem som invandrat är inte i ett icke-skattefinansierat arbete. Dessutom, invandrarna ar hittills varit väldigt duktiga på att kräva rättigheter och inte bara det utan också särrättigheter. Nu senast hotar man med våld och bilbränning osv om man inte får undantag för sina vettenpipcaféer.
Citera
2019-07-03, 13:09
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det finns inte så många enkla jobb i Sverige längre. Majoriteten av dem som invandrat är inte i ett icke-skattefinansierat arbete. Dessutom, invandrarna ar hittills varit väldigt duktiga på att kräva rättigheter och inte bara det utan också särrättigheter. Nu senast hotar man med våld och bilbränning osv om man inte får undantag för sina vettenpipcaféer.

Jag tänkte inte endast på enkla jobb, utan lite mer avancerade jobb också. Självklart kommer de att fokusera på att lyfta bidrag i första hand, och kräva en massa rättigheter som de inte har rätt till. Blir de nekade detta, då kommer det att bli ett blodbad. Du kan bara förställa dig vad som kan hända när bidragskranen stängs. Då kommer i stort sett hela Sverige att brinna.
Citera
2019-07-03, 13:12
Medlem
Citat:
Har du hört talas om folkvandringstiden? Skillnaden är dock att dagens massinvandring är planerad av människor som vill oss illa och våra ledare är köpta att iscensätta den. Folket är grundlurat.

Varför har du så bråttom att våldet ska komma igång?

Dessutom, du säger att du är "Engelsklärare". De flesta utbildade lärare jag känner hänvisar till sig själva som lärare i engelska eller lärare i svenska. Det får mig att undra. När jag sedan ser hur du skriver och framför allt uttrycker dig på engelska blir man ännu mera ledsen. Stackars de elever som har dig som lärare. En elak, skadeglad vänsteridiot som inte kan uttrycka sig ordentligt på vare sig engelska eller svenska.

Så ser jag det också.

I väst är vi sedan ett par generationer inte våldsamt lagda. Vi har byggt stabila lyckade civilisationer. Att normala utbildade män i arbete inte går runt och vevar på stan passar liksom inte i mallen att ha studielån, villalån, billån, skjutsa barnen till skolan, engagera sig idéellt i föreningar osv. En sak kan du nog vara tämligen säker på och det är att även svensken har en gräns. Just nu kostar det för mycket att organisera sig och göra motstånd. Priset att riskera hamna i fängelse, bli av med familjen, hus, hem och allt annat bedömes sannolikt som för stort. Jag vet inte bättre än någon annan när TSHTF men jag skulle gissa på om räntan går upp, man blir långvarigt arbetslös, man ser samhällskontraktet allt mer upplösas. Något eller alla av dessa saker kommer antagligen inom de närmsta 5-10 åren. Redan nu är det över 100 kommuner som visar underskott. Fler ligger på tur. Det troligaste som sker är att Staten kommer öka sin belåning och dela ut till kommunerna så att invandringen kan fortsätta. Förr eller senare kommer utländska kreditgivare sluta låna ut. Då är svensken maximalt skuldsatt på alla nivåer. Kommer kreditgivarna då lägga beslag på våra naturtillgångar? Det är min gissning att man kommer försöka det. Hur rimligt vore det om svenskt färskvatten ägs och tjänas pengar på av Rothschild eller Rockefeller? Eller att våra skogar, gruvor, kommunikationsnät gör det?

Jag brukar inte hänvisa till filmer eftersom de just är filmer, men passande nog så handlar den här filmen om ett amerikanskt bolag som försöker ta över ett asiatiskt folks naturresurser, tex färskvattnet.
https://www.imdb.com/title/tt1781922/

Sionismen och kulturmarxismen är vad du hittar i kulisserna.

Så länge svenskar rånas, våldtas, misshandlas, mördas av invandrare så kommer misstänksamheten mot dem fortgå.

Invandrare som assimileras och gör rätt för sig har väldigt få svenskar något emot. Det går inte att assimilera stora grupper invandrare, utan vi kan ha ett fåtal kvar. Majoriteten måste repatrieras.

Snarare är den till stor del, utöver teknologi, USA att skylla för det. Hade dom gett fan i Mellanöstern hade vi inte haft dessa vågor.

Mina duktiga elever älskar mig. Men de oengagerade ogillar mig. Något jag ser som positivt. Det är en del av utbildning att vissa gallras ut.

Jo vet, alltid stört mig på att många inte använder korrekt svenska, dvs engelsklärare.

Min engelska är på masternivå på universitetet ett A i hälften av ämnena och C i andra halvan. Såå, känns som du inte vet vad du talar om.

Svenska använder jag i stort sett bara på Flashback då jag fick klagomål av de mindre språkbegåvade när jag skrev på mitt första språk (är svensk men mina föräldrar prioriterade engelska).

Men som jag redan sagt, JAG är inte ämnet.
Citera
2019-07-03, 13:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Jag tänkte inte endast på enkla jobb, utan lite mer avancerade jobb också. Självklart kommer de att fokusera på att lyfta bidrag i första hand, och kräva en massa rättigheter som de inte har rätt till. Blir de nekade detta, då kommer det att bli ett blodbad. Du kan bara förställa dig vad som kan hända när bidragskranen stängs. Då kommer i stort sett hela Sverige att brinna.

Det är som sagt bara en tidsfråga innan man kommer tvingas strypa bidragen och strama upp kontrollerna. Inte för att makten vill utanför att de inte kommer ha så många andra val. Hans Jenseviks prognos om kommunernas underskott var 2014 omkring 2025 och han har ju inte precis blivit mer positiv sedan dess. Man kan kanske gissa att det är därför man nu ökar på antalet som ska göra värnplikten för att vara i alla fall lite förberedd inför det kaos vi har framför oss.
Citera
2019-07-03, 13:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det är som sagt bara en tidsfråga innan man kommer tvingas strypa bidragen och strama upp kontrollerna. Inte för att makten vill utanför att de inte kommer ha så många andra val. Hans Jenseviks prognos om kommunernas underskott var 2014 omkring 2025 och han har ju inte precis blivit mer positiv sedan dess. Man kan kanske gissa att det är därför man nu ökar på antalet som ska göra värnplikten för att vara i alla fall lite förberedd inför det kaos vi har framför oss.

Kanske det, eller så gör inte politikerna något. Utan flyr landet när pengarna är borta.
Citera
2019-07-03, 15:13
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Snarare är den till stor del, utöver teknologi, USA att skylla för det. Hade dom gett fan i Mellanöstern hade vi inte haft dessa vågor.

Mina duktiga elever älskar mig. Men de oengagerade ogillar mig. Något jag ser som positivt. Det är en del av utbildning att vissa gallras ut.

Jo vet, alltid stört mig på att många inte använder korrekt svenska, dvs engelsklärare.

Min engelska är på masternivå på universitetet ett A i hälften av ämnena och C i andra halvan. Såå, känns som du inte vet vad du talar om.

Svenska använder jag i stort sett bara på Flashback då jag fick klagomål av de mindre språkbegåvade när jag skrev på mitt första språk (är svensk men mina föräldrar prioriterade engelska).

Men som jag redan sagt, JAG är inte ämnet.

Det är sådana som du som är orsaken till Sveriges förfall. Du tror USA ligger bakom allt, typsikt sossetänk. Sverige har gått utför sedan 1950 med sossarna vid rodret. Om det är oron i mellanöstern som ligger bakom vågen av flyktingar, varför är inte denna vågen märkbar på andra ställen än bidrags-Sverige och bidrags-EU? Till och med afrikanerna kommer i flock ur djunglerna nu med siktet inställt mot norr medan de tjuter glatt om gratis iPhone och gratis lägenhet. Muslimerna har levt i krig och fötryck i 2000 år pga av sig själva och sina mongoideer. Men när sossarna slog upp bidragsportarna som började de sätta sig i rörelse norrut. Hade det varit krav på arbete och inga bidrag så hade ingen kommit, och inte afrikanerna heller.
Citera
2019-07-03, 15:30
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Det är sådana som du som är orsaken till Sveriges förfall.
Det är ett degenererat som utöver att stå som orsaksgrund till samhällsförfallet bemöter skribenter här med tillmälen som "din stjärtätande rövtampong".
Citera
2019-07-03, 16:36
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Om en analys är rätt eller fel kan vi diskutera om ett antal år när vi sett vad som utspelade sig under 2019 till ca 2030.

Min syn på framtiden baseras på att 7-klövern redan gjort upp med NATO/USA om att slå ner ett befogat folkligt uppror mot regimen i Svärje.
Med detta som bakgrund så kan vi säga att alla försök till att ändra på situationen kommer att blockeras genom att utländsk militär ockuperar det som vi tidigare kallade vårat land.

Kristallkulan visar en bister framtid i Svärje där avvikande åsikter dvs. sanningen bestraffas mycket hårt.
Jämför gärna med Orwells 1984
https://en.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four
och försök att visa något som skiljer eller som inte redan är på väg att genomföras.

I dagsläget används migranter etc. för att passivisera och neutralisera varje yttring av missnöje från ursprungsbefolkningen, detta genom selektiv och diskriminerande tillämpning av lagarna.
En kastrerad politiserad och bakbunden polis som varken kan vill eller får lagföra brottslingar och ett värre än slumpartat utfall dvs. planerat utfall i domstolarna som dömer på pigmentering klantillhörighet nationalitet och förmodat utanförskap/tyck synd om, och använder detta som grund för friande dom i majoriteten av mål.

Att utländska bolag kommer att lägga beslag på Svenska naturresurser är redan nu helt klart, och den nuvarande händelseutvecklingen är inget annat än ett förberedande för detta övertagande.
Citera
2019-07-03, 18:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Om en analys är rätt eller fel kan vi diskutera om ett antal år när vi sett vad som utspelade sig under 2019 till ca 2030.

Min syn på framtiden baseras på att 7-klövern redan gjort upp med NATO/USA om att slå ner ett befogat folkligt uppror mot regimen i Svärje.
Med detta som bakgrund så kan vi säga att alla försök till att ändra på situationen kommer att blockeras genom att utländsk militär ockuperar det som vi tidigare kallade vårat land.

Kristallkulan visar en bister framtid i Svärje där avvikande åsikter dvs. sanningen bestraffas mycket hårt.
Jämför gärna med Orwells 1984
https://en.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four
och försök att visa något som skiljer eller som inte redan är på väg att genomföras.

I dagsläget används migranter etc. för att passivisera och neutralisera varje yttring av missnöje från ursprungsbefolkningen, detta genom selektiv och diskriminerande tillämpning av lagarna.
En kastrerad politiserad och bakbunden polis som varken kan vill eller får lagföra brottslingar och ett värre än slumpartat utfall dvs. planerat utfall i domstolarna som dömer på pigmentering klantillhörighet nationalitet och förmodat utanförskap/tyck synd om, och använder detta som grund för friande dom i majoriteten av mål.

Att utländska bolag kommer att lägga beslag på Svenska naturresurser är redan nu helt klart, och den nuvarande händelseutvecklingen är inget annat än ett förberedande för detta övertagande.

Jag håller med dig i mycket av det du skriver.

Avtalen/samarbetet med USA/NATO skrevs då Obama satt vid makten och alla trodde Clinton skulle bli POTUS. Sannolikt ville globalisterna åt de stora åkerarealerna i södra Ryssland också. Nu blev det inte så utan Trump, Putin och Xi verkar ha ett någorlunda gott samarbete och Putin säger många saker som vi vanliga i Sverige och väst håller med om. Man ska inte ta ut något i förskott men Trump får sannolikt fyra år till på sig. Kanske är det då han lägger in dödsstöten på globalisterna?

Samtidigt sker en upptrappning mot PK i Europa. V4-länderna står stadigt med fötterna i myllan. Italien har svängt. Österrike har svängt även om de ska ha ett extra val i höst. Macron är hatad och Le Pen förefaller leda! Farage representerar det största partiet i Europaparlamentet. Det pyr i Tyskland. Danmark och Norge har skärpt sin politik. I Sverige har debattklimatet förändrats. Man ser inte längre så många galor för flyktingar eller idioter med "Refugees welcome" skyltar eller clowner på stationerna. Uppropen i tidningarna lyser med sin frånvaro numera. Istället slänger politikerna ofta ut test-floskler om strängare krav på invandrare och genast belönas de i OU. Att de sedan inte fullföljer det hela är obegripligt än så länge, men liberalismen och PK sjunger nog på sista versen.

Tino Sanandaji sa för något år sedan att tar man bort alla svenskar från Sverige så är nästan på hela Sverige ett enda stort utanförskapsområde, dvs getto. Så lite arbetar alltså invandrarna i Sverige. Hans Jensevik sa förra månaden att vi har mellan 200.000 och 2 miljoner illegala invandrare i Sverige. Alltså bortsett från de dryga 2-2,5 miljoner invandrarna som kommit och ynglat av sig sedan ca 1990 KAN det finnas ytterligare 2 miljoner till. Vi fortsätter ta in +100.000 till per år. Naturligtvis är detta ohållbart och alla seriösa debattörer i alternativmedia säger samma sak.
Citera
2019-07-03, 18:42
Medlem
Citat:
Vilket land hade massinvandring för 1000 år sedan då? Annars verkar det vara ett korrekt sätt att tänka.

Å mer blir det. Anta när vi slutligen uppfinner teleoperatörer, då suddas all gränser rask ut helt och hållet kan jag garantera. Alla kommer då bo överallt.

Om det är en semantisk diskussion som du vill ha får du leta upp någon sugen språkvetare. Denne kan också upplysa dig om att en teleoperatör redan är något som existerar och är benämning på dem som erbjuder dig t.ex. mobilabonnemang.

Effekten på sikt är hur som helst densamma idag som den när t.ex. Yamna trängde undan tidigare folk i Norden. Att vi (eller snarare somliga med ögonbindel) inte ser det beror på att vi är i inledningsskedet.

Vad den mer avlägsna framtiden har att bjuda på har vi ingen aning om så din spekulation är inte sämre än någon annans. Troligen blir det inte något av vad någon gissar på men ändå lite av varje här och där. Det vore naturligvis trevligt med ett samhälle utan gränser och där alla är kompisar men det finns inte mycket i människans historia som talar för att det kommer hända inom överskådlig tid. Att då ändå genomföra politik som om det vore så är ansvarslöst och antagligen farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in