2019-07-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Jeg kan forstå at det finnes medhjelpere hvis dette er en kidnapping. Men hvis dette kun er et drap, så må altså mer enn en person ha motiv sterkt nok til å drepe henne. Det skal ekstremt mye til. Da sitter vi igjen med innleid hjelp. Og er det egentlig realistisk at 68år gamle TH har vært på seriemorder-shopping? Og dermed satt seg i en posisjon til å bli presset for penger og/eller avslørt resten av livet?

Jeg føler vi overser noe vesentlig her. Alt vi ramser opp her av motiver og alternative scenarioer virker på hver sin måte helt usannsynlig ut. TH er snart i 70-årene og milliardær. Han skal altså ta risikoen på livstid i fengsel fordi kona har enten A: Vært utro(igjen, men denne gangen dreper han altså?), B: Han vil spare penger på en skilsmisse så han er villig til å miste alt og skifter personlighet i pensjonsalder.. Noe skurrer veldig her..
Hvorfor skulle en medhjelper presse TH for penger, da åker han selv inn for drap da.
Citera
2019-07-03, 17:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg tipper på en medhjelper som nå befinner seg i utlandet på ubestemt tid.

Man skulle ju kunna formulera sig så här: en ev. medhjälpare skulle kanske inte via en senare sinister utpressning kunna hoppas på större utpressningsbelopp än de som TH kan ge denne godvilligt från början. Kanske förräntningen på ett fonderat belopp på Caymanöarna? Beloppen slutar komma om medhjälparen tjallar?

Ingenting är omöjligt.
Citera
2019-07-03, 17:34
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle en medhjelper presse TH for penger, da åker han selv inn for drap da.

Jeg mener hvis en medhjelper er innleid. Da er den personens eneste insentiv for å delta penger. TH kan heller ikke vite om han kan stole på vedkomne.

Hvis vi snakker om medhjelper som ikke er innleid, da må jo utro-motivet falle ihvertfall? Hvem er med på å drepe noen fordi man skal hevne utroskap mot noen andre enn seg selv? Syntes også skilsmisseteorien faller av samme grunn da.
Citera
2019-07-03, 17:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Er det TH som står bak så trengs ingen overvåkning, og derfor har heller ingen observert noe mistenkelig.

Jag tror iofs inte han fick många minuters benefit of a doubt, om det är korrekt att han är nästan offentligen misstänkt nu. En god polis, som ska rädda livet på en bortrövad själ, tar inte sina medmänniskors (bland statistiskt huvudmisstänkta) goda vilja och omdöme för given.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-07-03 kl. 17:42.
Citera
2019-07-03, 17:37
Medlem
Har TH flyttat tillbaka till huset igen eter polisen blivit klara med sina undersökningar? Har han vakter eller förstärkt säkerheten rejält isåfall? Tänker de borde kännas olustigt om han inte vet vad som föranlett bortförandet mot frun? Om han vet kommer ju dock saken i en helt annan dager... Med vänlig hälsning
Citera
2019-07-03, 17:38
Medlem
Citat:
Jeg mener hvis en medhjelper er innleid. Da er den personens eneste insentiv for å delta penger. TH kan heller ikke vite om han kan stole på vedkomne.

Hvis vi snakker om medhjelper som ikke er innleid, da må jo utro-motivet falle ihvertfall? Hvem er med på å drepe noen fordi man skal hevne utroskap mot noen andre enn seg selv? Syntes også skilsmisseteorien faller av samme grunn da.
Du legger ord i munnen på meg for jeg har aldri sagt at utroskap er et motiv.
Citera
2019-07-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikitikitavi
Har TH flyttat tillbaka till huset igen eter polisen blivit klara med sina undersökningar? Har han vakter eller förstärkt säkerheten rejält isåfall? Tänker de borde kännas olustigt om han inte vet vad som föranlett bortförandet mot frun? Om han vet kommer ju dock saken i en helt annan dager... Med vänlig hälsning

TH flytta rett inn igjen så fort huset ble klarert av politiet. Dette var vel før jul. Datteren var å måket snø på eiendommen og pyntet huset til jul og TH flytta tilbake.

Veldig merkelig.
Citera
2019-07-03, 17:41
Medlem
Citat:
Du legger ord i munnen på meg for jeg har aldri sagt at utroskap er et motiv.

Hvis du leser forrige post du svarte på så snakket jeg om alle teoriene som har blitt lansert på forumet, ikke dine teorier spesifikt.
Citera
2019-07-03, 17:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikitikitavi

Det är en bra iakttagelse. Kanske lämpligt tillfälle att sätta upp det där larmet nu då.
Citera
2019-07-03, 17:45
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Han kan også ha alliert seg med noen i nærmeste familie, en som vil ha en fordel av å holde på en hemmelighet resten av livet...

Dette er meget viktig om fler er innvolvert. F.eks slik den norske motstandsbevegelsen la fullstendig lokk på drapet av Kai Holst i Stockholm i -45. Sentrale folk visste hva som skjedde, men de hadde en enorm fordel av å holde tett om det og i tillegg true andre til taushet. Så stor makt at den svenske Polisen også ble styrt, slik det danske Politiet ble styrt da Jan Wiborg ble myrdet i København. Det handler om fordeler og også om press og trusler for å få folk til å aldri si noe. I mindre målestokk er det rimelig å anta at en hard og viljesterk milliardær både kan gi insentiver og også trusler for å sikre at en medhjelper aldri vil snakke.
Citera
2019-07-03, 17:46
Medlem
Citat:
Hvis du leser forrige post du svarte på så snakket jeg om alle teoriene som har blitt lansert på forumet, ikke dine teorier spesifikt.
Det er penger som er motivet.
Enten å beholde pengene eller at noen er ute etter penger.
Citera
2019-07-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är en bra iakttagelse. Kanske lämpligt tillfälle att sätta upp det där larmet nu då.

Ja känns ju ytterst märkligt om man inte har en aning om vem som vill familjen så illa ? Och vad som hänt i huset skulle man ju inte alls var speciellt sugen på att flytta in där ensam och känna att man kanske var nästa på tur....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in