2019-06-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Sandviken är långt ifrån den enda kommunen där detta hänt. Dock den mest kända.
Malmö där svenskar nu är i minoritet behöver 5 miljarder i utjämningsbidrag (skattepengar från områden med arbetande svenskar) för att gå runt.
Snart är hela Sverige som Malmö. Vem skall betala utjämningsbidrag då?
Du tror inte det kommer hända?
HAHAHAHAHAHA.

Roligt att jag kan glädja någon. Ett gott skratt förlänger livet.

Om du får rätt, att skatten kommer att höjas, blir även jag glad, och då kan vi ju skratta tillsammans.
2019-07-01, 14:46
Medlem
Förtroendemätningar på partiledarna är inte ett bra instrument för att utröna partisympatierna. Notera att gråtfärdige Jonas Sjöstedt ligger högt.
Snusförnuftiga Jimmie går också ganska starkt, men har senaste tiden inte märkts så mycket. Det sitter i huvudet på allmänheten att Jimmie är en person med realistiska och sunda åsikter.

Många trodde att M skulle tyna bort. Istället har jag lanserat idén om två stora partier. Just nu har M ett högre tak än SD. Däremot har SD en högre bottenplatta. Dessa två partier är framtiden. Dom som tror att M kan vara en garant mot skyhöga skatter, samt har lite mer i plånboken, söker sig ofta till M. SD tar mer av missnöjda "arbetare" och jag tror man har chans att få över fler kvinnor som jobbar inom vården. Dom ser avigsidorna med migrationen, hur stor belastningen och språkproblemen har blivit.

Som Ni ser ökar förtroendet för UK trots att han inte glänser. Det kan bero på att smekmånaden för KD är över. Nu väntar verkligheten.
Och fortfarande tycker jag att Inizio gör ett bra jobb, dom kommer rätt på framtidspartierna SD och M.
2019-07-01, 14:58
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Förtroendemätningar på partiledarna är inte ett bra instrument för att utröna partisympatierna. Notera att gråtfärdige Jonas Sjöstedt ligger högt.
Snusförnuftiga Jimmie går också ganska starkt, men har senaste tiden inte märkts så mycket. Det sitter i huvudet på allmänheten att Jimmie är en person med realistiska och sunda åsikter.

Många trodde att M skulle tyna bort. Istället har jag lanserat idén om två stora partier. Just nu har M ett högre tak än SD. Däremot har SD en högre bottenplatta. Dessa två partier är framtiden. Dom som tror att M kan vara en garant mot skyhöga skatter, samt har lite mer i plånboken, söker sig ofta till M. SD tar mer av missnöjda "arbetare" och jag tror man har chans att få över fler kvinnor som jobbar inom vården. Dom ser avigsidorna med migrationen, hur stor belastningen och språkproblemen har blivit.

Som Ni ser ökar förtroendet för UK trots att han inte glänser. Det kan bero på att smekmånaden för KD är över. Nu väntar verkligheten.
Och fortfarande tycker jag att Inizio gör ett bra jobb, dom kommer rätt på framtidspartierna SD och M.

Japp håller med. Dock tror jag inte svenskar, speciellt äldre, är beredd att ta klivet tillbaka till M efter deras många svek (DÖ, öppna era hjärtan osv), även fast M har en skattepolitik som gynnar de mer. Man är helt enkelt inte beredd att lita på Ulf Kristersson och ledningen inom moderaterna som är globalister.

Moderaterna har dock stor styrka bland unga och kvinnor, vilket SD saknar.
2019-07-01, 15:48
Medlem
Citat:

Min fetning.
Jag håller med dig om att SD tog över många missnöjda "arbetare" från S. Men det var under den tid som SD växte. Nu är det väldigt få som går från S till SD, och skälet till detta är att SD numera inte enbart ses som ett antiinvandrarparti, utan även som ett högerparti. Varför skulle personer som arbetar i ett låglöneyrke rösta på ett högerparti?

Däremot tror jag att vi i närtid kommer att få se en övergång av väljare från såväl KD som från SD till M. I dagens utfrågning av UK på radion tyckte jag mig höra att M är på gång att försöka få tillbaka gamla M-väljare från såväl KD som SD.
2019-07-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp håller med. Dock tror jag inte svenskar, speciellt äldre, är beredd att ta klivet tillbaka till M efter deras många svek (DÖ, öppna era hjärtan osv), även fast M har en skattepolitik som gynnar de mer. Man är helt enkelt inte beredd att lita på Ulf Kristersson och ledningen inom moderaterna som är globalister.

Visst har M varit ett liberalkonservativt parti (du kallar dem globalister), men under Reinfeldts tid gjorde de allt de kunde för att få över S-väljare till sig genom att kalla sig det "nya arbetarpartiet". Det lyckades väldigt bra under ett antal år, men nu är M tillbaka under 20 % igen. Deras nya strategi är istället att lägga sig så nära SD som möjligt, för att på detta sätt ta väljare från både KD och SD.

Det intressanta med denna strategi är att det eventuellt kommer att rädda L från undergång. Om M släpper sin liberala ådra kommer fler och fler liberaler som har röstat på M att gå över till att rösta på L.
Några här på denna tråd tror att det kan bli en Nyamko-effekt, för att hon kan tänka sig att prata med SD. Jag tror istället att en eventuellt uppgång för L beror på att de tar missnöjda väljare från M.
2019-07-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan
Min fetning.
Jag håller med dig om att SD tog över många missnöjda "arbetare" från S. Men det var under den tid som SD växte. Nu är det väldigt få som går från S till SD, och skälet till detta är att SD numera inte enbart ses som ett antiinvandrarparti, utan även som ett högerparti. Varför skulle personer som arbetar i ett låglöneyrke rösta på ett högerparti?

Däremot tror jag att vi i närtid kommer att få se en övergång av väljare från såväl KD som från SD till M. I dagens utfrågning av UK på radion tyckte jag mig höra att M är på gång att försöka få tillbaka gamla M-väljare från såväl KD som SD.

Jag får studera dina synpunkter mer. Politik är inte statiskt och folk i allmänhet ser det inte på exakt samma sätt som vi nördar här.
Läser man på facebook, vanliga människor uppfattar SD som extremt mot invandring. Sedan Reinfeldt "störtades" har M tagit delar av SD:s politik och har senaste halvåret hamrat på ganska skickligt med frågor som mindre till tolkverksamhet och även verkar det som om "slöjryckning" ja bildligt talat är viktigare än hänryckning för dom hårdnande moderaterna.
Men SD:s taktiker är inga idioter och kommer säkert att försöka inta en tydligare position och the Jimmie får placera brickan längre ifrån M vid sina framträdanden i TV4...
SD inser att dom måste placera sig så att dom kan undvika flykt till M och samtidigt plocka upp fler missnöjda sossar.
Jag ser en utveckling mot två stora partier. SD kommer inte att minska, istället öka något och M kommer att öka på grund av den ekonomiska utvecklingen samt att folket kräver lag och ordning. Hur KD kommer att utvecklas är mera tveksamt. Dom blir klämda mellan sköldarna och kan få konkurrens av L på grund av Sabuni-effekten.
2019-07-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Det är väl så att Moderaterna måste också jobba med sin image och det kommer att bli kolossalt svårt. SD behöver förbättras över hela linjen, dom blir långsamt mer anständiga....vilket också kan vara en nackdel.
Men jag tror på partiet på sikt. Det kommer fram många nya intressanta namn inom SD, ungdomar och kvinnor, men tyvärr behövs nog fler TRUMP iga typer, till och med Sabuni har bättre framtoning än många inom SD.
Man skall till och med kunna vara så Trumpig att man ber journalisten hålla käften...men ibland ser man ilskan i Jimmies ögon.
2019-07-01, 17:53
Medlem
Citat:
Det är väl så att Moderaterna måste också jobba med sin image och det kommer att bli kolossalt svårt. SD behöver förbättras över hela linjen, dom blir långsamt mer anständiga....vilket också kan vara en nackdel.
Men jag tror på partiet på sikt. Det kommer fram många nya intressanta namn inom SD, ungdomar och kvinnor, men tyvärr behövs nog fler TRUMP iga typer, till och med Sabuni har bättre framtoning än många inom SD.
Man skall till och med kunna vara så Trumpig att man ber journalisten hålla käften...men ibland ser man ilskan i Jimmies ögon.

jag har för dålig insyn i vad som händer inom SD för att kunna ha någon uppfattning om ifall det kommer fram många ungdomar och kvinnor, som kan få SD att växa ytterligare.
Om du läser vad andra skriver här på Flashback, så inte är det att de tycker att SD ska bli mera anständiga. Själv har jag verkligen inte något emot om SD gick åt det hållet. Då skulle de kunna ingå i ett regeringsunderlag, antingen på den ena eller den andra sidan.
2019-07-03, 13:57
Medlem
arbetets avatar
Expressen/Demoskop juli 2019:

Så skulle väljarna rösta om det vore riksdagsval i dag. (Förra månadens mätning samt förändring inom parantes)

Socialdemokraterna 25,9 (27,1)(-1,2)
Sverigedemokraterna 19,6 (19,9) (-0,3)
Moderaterna 17,6 (18,2) (-0,6)
Centerpartiet 9,3 (8,9) (0,4)
Kristdemokraterna 8,0 (7,5) (0,5)
Vänsterpartiet 7,9 (8,0) (-0,1)
Miljöpartiet 5,3 (5,1) (0,2)
Liberalerna 4,1 (3,8) (0,3)

Källa: Demoskops julimätning 2019

https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/liberalerna-over-sparren-med-sabuni-symboliskt/

Varje mätning där S går bakåt är en fröjd för ögat.
2019-07-03, 14:34
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Expressen/Demoskop juli 2019:

Så skulle väljarna rösta om det vore riksdagsval i dag. (Förra månadens mätning samt förändring inom parantes)

Socialdemokraterna 25,9 (27,1)(-1,2)
Sverigedemokraterna 19,6 (19,9) (-0,3)
Moderaterna 17,6 (18,2) (-0,6)
Centerpartiet 9,3 (8,9) (0,4)
Kristdemokraterna 8,0 (7,5) (0,5)
Vänsterpartiet 7,9 (8,0) (-0,1)
Miljöpartiet 5,3 (5,1) (0,2)
Liberalerna 4,1 (3,8) (0,3)

Källa: Demoskops julimätning 2019

https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/liberalerna-over-sparren-med-sabuni-symboliskt/

Varje mätning där S går bakåt är en fröjd för ögat.

Bara brus i mätningen, och trenden verkar vara (före och efter valet) att sossarna underskattas i mätningarna, mot i tidigare val överskattas.
Otäckt att L och Mp ligger över 4%. Men det kanske blir ändring på det för Ls del när valet närmare sig. Mupparna kan nog profitera på klimatlögnerna som ju får allt mer spridning.
2019-07-03, 15:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Glöm inte M's mycket grova svek när partiet lade ned sina röster och släppte igenom beskattningen av privata pensionsförsäkringar.
Var det DÖ 2.0 eller DO 3.0......har tyvärr tappat räkningen på alla sveken.
2019-07-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Glöm inte M's mycket grova svek när partiet lade ned sina röster och släppte igenom beskattningen av privata pensionsförsäkringar.
Var det DÖ 2.0 eller DO 3.0......har tyvärr tappat räkningen på alla sveken.

Ja du menar den där avkastningskatten, jag är en av dom "drabbade". Jag går inte efter vilket parti som är bäst, det partiet finns inte.

Jag röstar på det parti som är den bästa nageln i ögat på "dom goda", dom som bara kör sitt race och gör det tysta folket ledsna.
Dom som bär ansvar för att Sverige har blivit det mest mångkulturella land jag har upplevt.

Alla sviker men att stötta SD blir första valet för mig. Andra valet blir troligen KD men M är nog numret för stort.
Ja du vet hur vi tänker här på flashback, det vore bra om SD blir större.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in