2019-07-03, 14:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Ville det ikke i det scenarioet vært mye lurere av TH og være bortreist den dagen hun forsvinner? Helst i et annet land eller en annen landsdel? Veldig dumt å være både den siste som ser henne, og finner ut av kidnappingen hvis man selv står bak. Hvis det er noen medhjelpere så ser jeg ikke logikken i dette.
Du har et poeng der. Ikke lett å finne noen som helst logikk uansett hvordan man vrir og vender på denne saken. Er det et spørsmål om arv er det også en helt idiotisk metode, da det tar flere år å få en person kjent død uten lik. Derfor tror jeg at løsningen ikke er så opplagt som man skulle tro. Det må finnes et skjult motiv.
Citera
2019-07-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Noe skjedde er min hypotese der. Og det måtte skje fort. TH er ikke en som reiser nye tror jeg. Det ville vel også sett mistenkelig ut?

Ja mulig det ser mistenkelig ut, men hvis han f.eks befinner seg i London da hun forsvinner, så kan han ihvertfall bevise utover en hver tvil at han ikke selv utførte det i det minste. Og det ser jo rimelig mistenkelig ut det han faktisk endte opp med å gjøre. Så jeg er ikke så sikker. Hadde jeg skulle planlagt noe sånt, og ikke skulle være med direkte i utførelsen, så hadde jeg sørga for å være lengst mulig unna.
Senast redigerad av MajesticXII 2019-07-03 kl. 14:35.
Citera
2019-07-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har et poeng der. Ikke lett å finne noen som helst logikk uansett hvordan man vrir og vender på denne saken. Er det et spørsmål om arv er det også en helt idiotisk metode, da det tar flere år å få en person kjent død uten lik. Derfor tror jeg at løsningen ikke er så opplagt som man skulle tro. Det må finnes et skjult motiv.

Ja denne saken er til å bli gal av. Håper virkelig vi faktisk får noen svar. Men for hver dag som går tviler jeg mer og mer.
Citera
2019-07-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Motivet tror jeg er at AE hadde ytret ønske om skilsmisse, evnt at hun på ny hadde blitt tatt i utroskap. Ved en skilsmisse ville hun kanskje kunnet kreve mye. Og TH ville måtte se på at hun ble tilkjent penger, som hun kunne benytte uten hans kontroll, kanskje finne seg en ny mann osv. Det ville ikke TH taklet, tror jeg, i lys av hva som har kommet fram om hans person.
Citera
2019-07-03, 14:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja mulig det ser mistenkelig ut, men hvis han f.eks befinner seg i London da hun forsvinner, så kan han ihvertfall bevise utover en hver tvil at han ikke selv utførte det i det minste. Og det ser jo rimelig mistenkelig ut det han faktisk endte opp med å gjøre. Så jeg er ikke så sikker. Hadde jeg skulle planlagt noe sånt, og ikke skulle være med direkte i utførelsen, så hadde jeg sørga for å være lengst mulig unna.

Det blir lite hypotetiskt. Nu är det så här det är genomfört. Vilket då betytt att TH hypotetiskt kunnat kontrollera var AE exakt befinner sig samt teoretiskt kontrollera brottsplatsen före och efter brottets genomförande. Det binder honom närmare till brottets utförande (i flera bemärkelser kanske), men då får man också anta att detta kan vara en förutsättning för dess ”lyckade” utförande, eller att det alls kunnat ske. Tror jag.
Citera
2019-07-03, 14:45
Medlem
Kanskje TH har leid noen som ikke vet at han er oppdragsgiver, og kanskje uten en avtalt dato, men f.eks mellom 20.okt - 20. nov. På den måten vil han agere mer «normalt» osv. Sikkert ikke, men bare en tanke
Citera
2019-07-03, 14:47
Medlem
Citat:
Kanskje TH har leid noen som ikke vet at han er oppdragsgiver, og kanskje uten en avtalt dato, men f.eks mellom 20.okt - 20. nov. På den måten vil han agere mer «normalt» osv. Sikkert ikke, men bare en tanke

Har absolutt tenkt tanken!
Citera
2019-07-03, 14:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Motivet tror jeg er at AE hadde ytret ønske om skilsmisse, evnt at hun på ny hadde blitt tatt i utroskap. Ved en skilsmisse ville hun kanskje kunnet kreve mye. Og TH ville måtte se på at hun ble tilkjent penger, som hun kunne benytte uten hans kontroll, kanskje finne seg en ny mann osv. Det ville ikke TH taklet, tror jeg, i lys av hva som har kommet fram om hans person.

Rent teoretiskt kan man tänka sig att en gammal ”älskare” till AE, som också varit Th:s vän (utan att Th känt till saken) plötsligt värdesatt vänskapen med TH mycket högre, och bestämt sig för att tysta henne innan hon berättar för TH.

Man kan tänka sig att ett barn till dem med starkare känslor för pappan, som surnat till på modern efter år av upplevt gnäll och gynnande av ett annat av barnen, har ihjäl henne av bara farten. Man kan tänka lite tvist kring företagsinflytande där också förstås.

Man kan tänka sig att mamman börjat visa lite obehagliga tendenser till pratglad demens, som andra uppfattat som lite grälsjuka, men familjen/TH förstått mer riktgt som ett betydande riskmoment rörande en o annan familjehemlighet... Varpå man bestämt sig för att stänga den butiken...
Citera
2019-07-03, 15:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Noe skjedde er min hypotese der. Og det måtte skje fort. TH er ikke en som reiser nye tror jeg. Det ville vel også sett mistenkelig ut? Dette skjedde en helt vanlig dag på jobben. Intet mistenkelig å spore.

Om, osett allt annat, ”noe skjedde”, så finns det väl bara en person (eller personkrets) som kan antas ha ett färdigregistrerat Moneo-konto till hands, och det är aktiemiljardären TH själv. Hans familj, hans medarbetare, hans närmaste vänner, och förvisso kolleger mer bredare sett. Det skulle i alla fall utesluta flertalet upptänkliga individer från polisens hypotes om att bortföringen är fingert för att skyla ett draep. Trädgårdsmästaren, byggjobbaren, brevbäraren, kyrkoherden, grannen och genomsnittspundaren mfl borde inte komma på tal.
Citera
2019-07-03, 15:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Hvis hun ikke var død, så kan han jo ha lempet henne inn i sin egen bil, dratt på jobb. Dratt et annet sted og kvittet seg med henne, før hun var død. Ingen hunder vil kunne lukte noe spesielt da, AE har vært mye i den bilen. Det vil forklare hvorfor politiet søker så mye i vann i nærheten.

En sånn fremgangsmåte har jeg spekulert i og. At hun var med i bilen til jobb og dumpet på vei dit eller hjem. Event først bort på natten. Men da må telefonen være juks.
Citera
2019-07-03, 15:41
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Så la oss si han sa han skulle på jobb litt før ni, men dro ikke. AE ringte til kontoret for å høre om noe, han var ikke der ennå, hun snakket derfor med VE. TH var utenfor, gikk inn, angrep henne på toalettet med noe som gjorde henne bevisstløs, slepte henne ut til sin egen bil, dro på jobb og i møte, dro hjem, dumpet henne et sted på veien, hun var hele tiden i live, så sporhunder vil ikke lukte noe utover det vanlige i bilen. Politiet har lett mye etter levningene i nærheten, så det virker som om de har en teori som går på at hun er dumpet ikke langt unna.

Nettopp!
Citera
2019-07-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om, osett allt annat, ”noe skjedde”, så finns det väl bara en person (eller personkrets) som kan antas ha ett färdigregistrerat Moneo-konto till hands, och det är aktiemiljardären TH själv. Hans familj, hans medarbetare, hans närmaste vänner, och förvisso kolleger mer bredare sett. Det skulle i alla fall utesluta flertalet upptänkliga individer från polisens hypotes om att bortföringen är fingert för att skyla ett draep. Trädgårdsmästaren, byggjobbaren, brevbäraren, kyrkoherden, grannen och genomsnittspundaren mfl borde inte komma på tal.

Jeg tror politiet har et lite flatterende bilde av TH etter mange avhør med familie og venner. Hvis de i tillegg har kunnet finne at hun ville ha skilsmisse, eller på ny var utro, så har de et motiv.
TH har nok opprettet monero-kontoen selv. Kanskje han da hadde bestemt seg, og visste at et hevnmotiv ville kunne høres troverdig ut, samtidig som at det nettop var blitt skrevet om ham i DN.
Han vitnet selv i en kidnappingssak i 2005, et merkelig sammentreff, som også kan benyttes til å peke på at kriminelle allerede vet om hans adresse. Men at de ikke skaffet alarm, elelr startet å låse døren etter den episoden, det synes jeg er meget rart!
Det er i det hele tatt mye rart i denne saken.
Som du skriver så kan han ha leid noen uten å avsløre hvem han var. De som gjorde det kan ha trodd det er en proff liga som har leid dem. Etter å ha lest litt om hvordan kidnappinger fungerer så skjønner jeg at det som regel er tre ledd. En bakmann, de som gjennomfører selve bortførelsen(som ofte ender i drap etter nye instrukser), og de som skal kreve inn penger. Ingen av de tre leddene trenger å vite hvem hverandre er. Her kan det ha vært kun to ledd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in