2019-07-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Mja. Svårtippat.
Att polisen letar intill betyder inget i o för sig. De måste beta av närområdet för att framstå som mindre dumma om hon hittas i vassen tre år senare. Om du förstår.

Det er og sant. Men har han gjort dette alene, altså selve drapshandlingen i alle fall, så må han ha transportert henne selv, og dumpet henne et sted, og unngått passeringer der bilen vil bli registrert av kamera på ugunstige tidspunkt. På morgenen vil det være naturlig for ham å dra ut med bilen, noe han også gjorde "ca.09". Kan det ha vært etter 09:14?
Citera
2019-07-03, 13:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det er og sant. Men har han gjort dette alene, altså selve drapshandlingen i alle fall, så må han ha transportert henne selv, og dumpet henne et sted, og unngått passeringer der bilen vil bli registrert av kamera på ugunstige tidspunkt. På morgenen vil det være naturlig for ham å dra ut med bilen, noe han også gjorde "ca.09". Kan det ha vært etter 09:14?

Kräver mer insikter än jag besitter eller kan skaffa under kort tid. All rörelse, särskilt uppseendeväckande sådan eller ”utöver det vanliga”, brukar vara känslig, då det alltid finns eller kan förmodas finnas vittnen. Har förplanering funnits så lär han ha fört kroppen med sig då han ändå antas lämna för jobbet exv. Eller så har han tagit en tur på natten. Man ska väga in att han ska klara detta som 70-åring också.
Citera
2019-07-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kräver mer insikter än jag besitter eller kan skaffa under kort tid. All rörelse, särskilt uppseendeväckande sådan eller ”utöver det vanliga”, brukar vara känslig, då det alltid finns eller kan förmodas finnas vittnen. Har förplanering funnits så lär han ha fört kroppen med sig då han ändå antas lämna för jobbet exv. Eller så har han tagit en tur på natten. Man ska väga in att han ska klara detta som 70-åring också.

70-åringer er ikke som før. Noen er i bedre form ved 70 år enn de var da de var 40. TH holder seg i god form, det er jeg ganske sikker på. Og stemmer profilen som er gitt av ham, så er han i stand til å forholde seg rolig og fattet i en slik situasjon. Jeg har ennå ikke fått svar på på mitt spørsmål når det gjelder bilpasseringer, og politiets mulige data på dette. Vil alle biler som kjører fra Sloraveien og til Futurum fanges opp på kamera? Noen som vet?
Citera
2019-07-03, 13:35
Medlem
Citat:
Jeg tror hun ble drept ganske umiddelbart etter at TH gikk på jobb og at den som utførte drapet, ringte « et familiemedlem» fra AEHs mobil for å fortelle at oppdraget var utført og gi familiemedlemmet alibi 9.14. De måtte selvfølgelig kjenne til koden på mobilen.
Samtidig tror jeg hele Monero- opplegget bare var noe tull for å forvirre politiet. Det var aldri tenkt å få ut en løsesum gjennom denne handlingen.
Citera
2019-07-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror hun ble drept ganske umiddelbart etter at TH gikk på jobb og at den som utførte drapet, ringte « et familiemedlem» fra AEHs mobil for å fortelle at oppdraget var utført og gi familiemedlemmet alibi 9.14. De måtte selvfølgelig kjenne til koden på mobilen.
Samtidig tror jeg hele Monero- opplegget bare var noe tull for å forvirre politiet. Det var aldri tenkt å få ut en løsesum gjennom denne handlingen.

Det er vel den tanken som er mest nærliggende for mange. Men de har da ikke etterlatt seg avtrykk eller spor i det hele tatt. Og TH har betalt med kontanter antagelig, som ingen vet om. Og han må leve med frykten for å bli presset for penger av denne innleide gjerningspersonen resten av sitt liv.
Citera
2019-07-03, 13:44
Medlem
Citat:
Det er vel den tanken som er mest nærliggende for mange. Men de har da ikke etterlatt seg avtrykk eller spor i det hele tatt. Og TH har betalt med kontanter antagelig, som ingen vet om. Og han må leve med frykten for å bli presset for penger av denne innleide gjerningspersonen resten av sitt liv.
Hvilke spor de har etterlatt seg, vet vi ikke. Han kan også ha alliert seg med noen i nærmeste familie, en som vil ha en fordel av å holde på en hemmelighet resten av livet...
Citera
2019-07-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hvilke spor de har etterlatt seg, vet vi ikke. Han kan også ha alliert seg med noen i nærmeste familie, en som vil ha en fordel av å holde på en hemmelighet resten av livet...

Dette er helt klart dem mest plausibel forklaringen. Rett og slett. Litt usikker på hvilket familiemedlem det skulle være, og hva den har å vinne på det. Alt TH gjør av endringer i testament og drift vil føre til umiddelbar mistanke.
Citera
2019-07-03, 13:59
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hva med i førersetet, baksetet?
Kanskje, men i bevisstløs tilstand? Svært risikabelt i så fall.

Hvis vi dessuten antar at det kan finnes kroppsvæsker involvert etter overfall så vil slikt sette spor som er avslørende.
Citera
2019-07-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kanskje, men i bevisstløs tilstand? Svært risikabelt i så fall.

Hvis vi dessuten antar at det kan finnes kroppsvæsker involvert etter overfall så vil slikt sette spor som er avslørende.

Svært risikabelt. Så jeg heller mot ovennevnte hypotese, som vi vel har vært innom tidlig i tråden. Innleid hjelp, som ringer ut fra AE sin mobil når oppdraget er utført og dermed gir TH alibi.
Nysgjerrig på nyansatte styremedlem VE.
Men profesjonell leiemorder er mer troverdig enn at et familiemedlem skulle ha tatt oppdraget.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-07-03 kl. 14:15.
Citera
2019-07-03, 14:22
Medlem
Citat:
Svært risikabelt. Så jeg heller mot ovennevnte hypotese, som vi vel har vært innom tidlig i tråden. Innleid hjelp, som ringer ut fra AE sin mobil når oppdraget er utført og dermed gir TH alibi.
Men profesjonell leiemorder er mer troverdig enn at et familiemedlem skulle ha tatt oppdraget.

Ville det ikke i det scenarioet vært mye lurere av TH og være bortreist den dagen hun forsvinner? Helst i et annet land eller en annen landsdel? Veldig dumt å være både den siste som ser henne, og finner ut av kidnappingen hvis man selv står bak. Hvis det er noen medhjelpere så ser jeg ikke logikken i dette.
Citera
2019-07-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Ville det ikke i det scenarioet vært mye lurere av TH og være bortreist den dagen hun forsvinner? Helst i et annet land eller en annen landsdel? Veldig dumt å være både den siste som ser henne, og finner ut av kidnappingen hvis man selv står bak. Hvis det er noen medhjelpere så ser jeg ikke logikken i dette.

Noe skjedde er min hypotese der. Og det måtte skje fort. TH er ikke en som reiser nye tror jeg. Det ville vel også sett mistenkelig ut? Dette skjedde en helt vanlig dag på jobben. Intet mistenkelig å spore.
Citera
2019-07-03, 14:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det var tal i nån tidning (bakom betalvägg) om en mångårig ”forretningsven” (om jag fick det rätt...) till TH, som vart ansatt om jag förstod det rätt. Vad är detta för filur? Om TH haft en förtrogen under sina år med äktenskapliga problem så skulle ju denne åtminstone kunna tänkas rycka in vid en tragisk olycka eller med i alla fall perifer hjälp som kanske skulle gå att slå ifrån sig. Är det en lite mer förhärdad typ så kan man kanske tänka sig mer handfast hjälp... Sen kan ju TH ha en god relation med en av sina antagligen många bröder, som kanske skulle kunna rycka in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in