Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
Det sto i avisene til å begynne med, at AE var oppført med minimal/ingen formue. Det ryktes også at hun har skrevet under på papirer der hun frasier seg alt, men det er og blir spekulasjoner uten papirer der det står svart på hvitt. Hun hadde i alle fall ingen tilgang på penger, det tror jeg vi kan fastslå.
Ett hus som behöver underhåll, och frun tar in offerter!
Mannen har tillgång till byggfirmor. Ett telefonsamtal hade räckt till de kontakter de redan har, för att fixa husets underhåll. I Sverige kostar hantverkare ca 300-500 i timmen, material är en fast kostnad, som kommer specificerad på faktura. Om inte hantverkare gör jobbet enligt beställning, överenskommelse, och fackmannamässigt; betalar man inte. Man reklamerar och ber hantverkarna färdigställa det överenskomna jobbet. Det skiljer sig marginellt mellan olika hantverkare och med summor en miljardär ska strunta i!
Det märkliga är att de hantverkare familjen använder till olika byggen, inte anlitas direkt. Jag anlitar alltid de jag haft att göra med tidigare som gjort bra jobb, eftersom det är dumt att ta in nytt folk i sitt hem. Det är ett passivt-aggressivt beteende att tvinga en kvinna att leva med eftersatt underhåll, och tvinga henne att ta in offerter. För oss vanligt folk är det igen stor sak att ta vara på våra hus med löpande underhåll , ringa en hantverkare m.m.
För att förstå vad som hänt tror jag att polisen behöver diskutera med en psykolog eller beteendevetare. Passiv aggressivitet är ett beteende som karaktäriseras av beroende och manipulation. Det är en ondsint konst som kombinerar negativa attityder och genomträngande pessimism, som är så stark att den drar ned andra till en punkt av djup mental och emotionell utmattning
Inte ens fattiga människor är lika ekonomiska som denna familj. Det är faktiskt tragiskt med alla dessa pengar och denna tristess. Barnen verkar inte heller ha haft de möjligheter till studier, som skulle gett dem handlingsfrihet. Nu är de beroende av jobb i sin fars verksamheter, men de är inte med i företaget som självständiga individer. De har växt upp i ett område med kriminella element, familjen har varit inblandade i en tidigare kidnappning och trots det de bor familjen kvar. Underligt, när de hade alla möjligheter att bo i bostadsområden där de inte är socialt och ekonomiskt avvikande.