2019-07-03, 09:56
Medlem
Helt klart kommer detta läggas ner av afghanerna, blir dom straffade istället så ryker gymnasie uppehållstillståndet.

Uppehåller sig dessa afghaner i Sverige enligt gymnasielagen, så ska TUT dras tillbaka omgående, då det är tydligt tecken på att de ej sköter sig. De kommer lägga ner utredningen.

Varför ingen rapportering att en tjej upplever att afghanerna har tafsat på dem?

Vilken trevlig Sverigebild utländska besökare får av sverige och Stockholm.
Citera
2019-07-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Helt klart kommer detta läggas ner av afghanerna, blir dom straffade istället så ryker gymnasie uppehållstillståndet.

Uppehåller sig dessa afghaner i Sverige enligt gymnasielagen, så ska TUT dras tillbaka omgående, då det är tydligt tecken på att de ej sköter sig. De kommer lägga ner utredningen.

Varför ingen rapportering att en tjej upplever att afghanerna har tafsat på dem?

Vilken trevlig Sverigebild utländska besökare får av sverige och Stockholm.

De KAN inte lägga ned det, det är grov misshandel som faller under allmänt åtal och då spelar det ingen roll om de vill dra tillbaka anmälan.
Citera
2019-07-03, 10:08
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Jag blir trots allt förvånad att det finns resurser till att söka upp och gripa männen i det här fallet. Jag har fått intrycket det råder konstant brist på tid och pengar för att verkställa utvisningar, undersöka våldtäkter, få bukt med bilbränder och dagliga skjutningar och bomber som förstör lägenhetshus med mera.

Lär ju prioriteras pga den mediala uppmärksamheten. Skitstormen hade förmodligen varit total om man sket i det, vatten på USAs kvarn att Sverige är ett livsfarligt u-land där kriminella styr.
Citera
2019-07-03, 10:21
Medlem
Suveränt!!! Han greps och nu hoppas jag inte dom släpper ut honom före rättegång. "Världsartister" tror dom kan komma hit och misshandla gatubarn utan åtgärd?

Grov misshandel. Kan man hoppas på fängelse, för böter är för lindrigt. Jag är inte jurist men 6 månaders fängelse ser jag som rättvisa.
Citera
2019-07-03, 10:23
Medlem
Efter att ha tittat på filmerna (som saknar vissa små delar i mitt tycke) så känner jag personligen att ASAP agerar i nödvärn.
Det som skulle anses som ett problem är att flera i entouraget hoppar in för att pryla killen.

Tror ni ASAP kan hävda nödvärn och komma undan med detta eller övergår det till en misshandel?

Sen något jag funderade på som jag inte besitter kunskap om är gällande advokat, får ASAP flyga in en stjärnadvokat från USA att försvara han i målet eller måste det vara en svensk? Advokatsamfundet arbetar väl rätt så internationellt?
Citera
2019-07-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
De KAN inte lägga ned det, det är grov misshandel som faller under allmänt åtal och då spelar det ingen roll om de vill dra tillbaka anmälan.

Goda nyheter. Nu hoppas vi på en motanmälan och sedan granskning av eventuell TUT,

Är skolbetyg offentliga handlingar?
Citera
2019-07-03, 10:26
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Det var ett duktigt kast med liten afghan.
Vad uppskattar ni vikten till? Måste ligga runt 50- kilosklassen för att flyga på det där viset.
Citera
2019-07-03, 10:34
Medlem
OFOTCNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crwx
Sen något jag funderade på som jag inte besitter kunskap om är gällande advokat, får ASAP flyga in en stjärnadvokat från USA att försvara han i målet eller måste det vara en svensk? Advokatsamfundet arbetar väl rätt så internationellt?
Kanske internationellt när det gäller konkurrensrätt och dylikt, knappast vad avser misshandel. En svensk försvarare är klart bäst eftersom en amerikan är van vid ett helt annat rättssystem än det vi använder här.
Citera
2019-07-03, 10:36
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Efter att ha tittat på filmerna (som saknar vissa små delar i mitt tycke) så känner jag personligen att ASAP agerar i nödvärn.
Det som skulle anses som ett problem är att flera i entouraget hoppar in för att pryla killen.

Tror ni ASAP kan hävda nödvärn och komma undan med detta eller övergår det till en misshandel?

Med all säkerhet har han en personlig advokat som i skrivande stund sköter korrespondensen med det svenska rättsväsendet.

Även om själva kastet kan anses vara nödvärn (nåväl) så blir den därpå följande misshandeln med sparkar svårare att bortförklara. Ska bli spännande att se vad som händer framöver.
Citera
2019-07-03, 10:36
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:

Verkar väl dumt att ta in en amerikan som inte är expert på de svenska rättsväsendet?
Men förmodligen har han redan ett gäng advokater som kommer plocka in den expertis dom behöver.
Citera
2019-07-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Suveränt!!! Han greps och nu hoppas jag inte dom släpper ut honom före rättegång. "Världsartister" tror dom kan komma hit och misshandla gatubarn utan åtgärd?

Grov misshandel. Kan man hoppas på fängelse, för böter är för lindrigt. Jag är inte jurist men 6 månaders fängelse ser jag som rättvisa.
Rättvisa är att han släpps. Kidsen får skylla sig själva med sitt beteende.
Citera
2019-07-03, 10:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Nej, de hade de inte. Lillkillen slår mot vakten med hörlurarna i handen, så att de sedan åker i backen och går sönder.
Alltså jag kanske borde kunna läsa mig till detta, men varför slog afgahnen mot vakten? Vad var upptakten till bråket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in