2019-07-02, 17:21
Avslutad
Live från Visby https://vk.com/video-163486751_456239271
Citera
2019-07-02, 17:27
Medlem
DinSepsiss avatar
Så thunlind talar i spöregn inför knappt någon publik och en handfull online.

Vilket extremt fiasko
Citera
2019-07-02, 17:30
Medlem
HVIT.s avatar
Regnet och blåsten kan de ju inte rå för men visst blir det ett fiasko.
Citera
2019-07-02, 18:26
Bannlyst
Rapport från NMRs demonstration i Almedalen

Jaha, så har NMR hållit årets freakshow i demokratins högborg Almedalen igen. Det är fint att se hur snabbt de anpassar sig till etablissemangets arenor... Samarbetet mellan NMR och statsmakten tog sig nya höjder där de sågs småprata, skratta och highfiva med varandra. Dialogpoliserna har tydligen gjort ett bra jobb med att tämja "revolutionärerna"

Efter 20 minuter i hällregn och ett 30-tal anhängare gav de upp. De skyddades som vanligt fint av polisen från deras åsiktsmotståndare som samlat ihop ungefär tre gånger så många.

Talet var ett frotterande i offerkoftor där talaren gav uttryck för hur jobbigt det är att vara nazist i dagens Sverige och hur orättvisa alla är mot dem hela tiden. Den revolutionära anda som brukar prägla Nordfronts hemsida lyste med sin närvaro. Det verkar som att man har förlikat och helt identifierat sig som maktlösa mobbingbarn, trots att de flesta trots allt är vuxna män.

På väg därifrån sågs nassarna lite harhjärtade och darriga när meningsmotståndarna skanderade slagord och närmade sig dem. De pustade dock ut när de insåg att polisen också vänligt eskorterade dem ut från folksamlingen. Som lydiga hundar valde de den vägen som polisen beordrade och 10 minuter senare syntes de inte längre till.

Gissningsvis ser de sin välartade men kanske lite kuvade demokratiska demonstration, som mycket lyckad eftersom flera hördes skrika "Hell seger" på vägen ut. Skulle även tro att deras motståndare (mer realistiskt) upplevde detsamma eftersom de fortfarande ses vara kvar på platsen med "Clowner mot nazism" dansande i spetsen.
Citera
2019-07-02, 19:57
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Rapport från NMRs demonstration i Almedalen

Jaha, så har NMR hållit årets freakshow i demokratins högborg Almedalen igen. Det är fint att se hur snabbt de anpassar sig till etablissemangets arenor... Samarbetet mellan NMR och statsmakten tog sig nya höjder där de sågs småprata, skratta och highfiva med varandra. Dialogpoliserna har tydligen gjort ett bra jobb med att tämja "revolutionärerna"

Efter 20 minuter i hällregn och ett 30-tal anhängare gav de upp. De skyddades som vanligt fint av polisen från deras åsiktsmotståndare som samlat ihop ungefär tre gånger så många.

Talet var ett frotterande i offerkoftor där talaren gav uttryck för hur jobbigt det är att vara nazist i dagens Sverige och hur orättvisa alla är mot dem hela tiden. Den revolutionära anda som brukar prägla Nordfronts hemsida lyste med sin närvaro. Det verkar som att man har förlikat och helt identifierat sig som maktlösa mobbingbarn, trots att de flesta trots allt är vuxna män.

På väg därifrån sågs nassarna lite harhjärtade och darriga när meningsmotståndarna skanderade slagord och närmade sig dem. De pustade dock ut när de insåg att polisen också vänligt eskorterade dem ut från folksamlingen. Som lydiga hundar valde de den vägen som polisen beordrade och 10 minuter senare syntes de inte längre till.

Gissningsvis ser de sin välartade men kanske lite kuvade demokratiska demonstration, som mycket lyckad eftersom flera hördes skrika "Hell seger" på vägen ut. Skulle även tro att deras motståndare (mer realistiskt) upplevde detsamma eftersom de fortfarande ses vara kvar på platsen med "Clowner mot nazism" dansande i spetsen.

Japp. Poliserna och NMR stod och "highfiva" med varandra.

"Rapport" var det.
Citera
2019-07-02, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Japp. Poliserna och NMR stod och "highfiva" med varandra.

"Rapport" var det.

Jag var själv förvånad. Nog för att jag även tidigare sett en klistrig vänskapligheten mellan NMR och polisen men jag hajade till när jag såg en av den göra en highfive. Förra året när "revolutionärerna" syntes ta skugga och bli bjudna på vatten på polisens utställningsplats trodde jag att jag hade sett allt, men jag hade fel.
Citera
2019-07-02, 22:09
Medlem
Ustyugov3s avatar
Autistpolisen i slutet av klippet.

Förmodligen någon form av "genomtänkt" sorgeprotest. Fan vad udda.
Citera
2019-07-02, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag var själv förvånad. Nog för att jag även tidigare sett en klistrig vänskapligheten mellan NMR och polisen men jag hajade till när jag såg en av den göra en highfive. Förra året när "revolutionärerna" syntes ta skugga och bli bjudna på vatten på polisens utställningsplats trodde jag att jag hade sett allt, men jag hade fel.

Var det i början eller slutet? Edit: Antog kanske felaktigt att det var med i livesändningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Autistpolisen i slutet av klippet.

Förmodligen någon form av "genomtänkt" sorgeprotest. Fan vad udda.

Ja, fan vad konstigt. Gissar att det var någon misstolkning av direktiv från ledningen att inte ge sig in i diskussioner, men det kan man göra på ett lite mer normalt sätt.
Citera
2019-07-03, 00:26
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Var det i början eller slutet? Edit: Antog kanske felaktigt att det var med i livesändningen.

Ja, fan vad konstigt. Gissar att det var någon misstolkning av direktiv från ledningen att inte ge sig in i diskussioner, men det kan man göra på ett lite mer normalt sätt.

Handlar förmodligen om att den aktuelle polisen är där på andra uppdrag, såsom civilt arbete, och inte vill röja sitt face på internet.
Citera
2019-07-03, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Handlar förmodligen om att den aktuelle polisen är där på andra uppdrag, såsom civilt arbete, och inte vill röja sitt face på internet.

Ja men så klart, han vill inte vara med på bild.. Att man inte tänkte på det.
Citera
2019-07-03, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

Jag var på plats och det var helt självklart för den minsta orienterade att så var fallet som du beskriver. Att det lyckades gå Öberg under radarn är en gåta men går väl ihop med NMRs verklighetsfrämmande tolkningsuppfattning där man utropar "Hell seger" efter uppenbara misslyckanden, ser det som modigt att slå ner småflickor tanter och handikappade, gömmer sig och tar hjälp bakom polisen, samtidigt som man påstår sig avsky desamma och håller brandtal för yttrandefrihet samtidigt som man menar att man ska fängsla eller avrätta journalister och oliktänkare när man kommer till makten.
Citera
2019-07-03, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Några minuter innan talet när polisen ställde sig som en mur mellan NMR-anhängarna och motdemonstranterna. Det kan ha varit ett uttryck för den trygghet som polisens insats gav NMRaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in