2019-07-01, 17:13
Medlem
Smaka-migs avatar
Finns en anledningar varför kokain är populärt i klubbvärlden.
Citera
2019-07-01, 17:51
Medlem
Har alltid hellre gått på pub, hemmafest, klubb lockar inte mig så speciellt mycket men av ”någon anledning” lockar det alltid tjejer. Det kan lätt vara så att vi har aaaskul på förfesten men sen är det alltid någon som vill dra ut och denna någon är alltid en tjej. Hur som helst, klubb... först ska du betala inträde, sen ska du betala för garderoben och om man ska köpa öl/sprit så är det alltid svindyrt.

Sen står man där med sin svindyra öl, dansar med en brud som dansar med tio andra killar som allihopa ska knuffas och ha sig. Var länge sen jag besökte någon klubb nu, säkert två år och inte fan saknar jag skiten heller.

Sen är det också sån jävla skillnad på klubbar i Sverige och klubbar utomlands, går knappt att jämföra.
Citera
2019-07-01, 17:53
Medlem
F.Hansens avatar
Visst att det är en åldersfråga. Men de flesta ställen är ju förstörda av invandrarkillar som står och glor. Många dricker inte ens.

Det här har förstört utelivet om något.
Citera
2019-07-01, 18:29
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Har inte nattklubbar spelar ut sin roll snart helt? Skitmusik som spelas för högt så ingen kan höra något. Skräpfolk, pundare, blattar och en del brudar som bara är där för att stajla och få gratis drinkar. Enbart 16-20-årinagr som vill gå på sånt skit.

Tror nog att vanliga restauranger med ljuv låg musik, god mat och vita och välstädade människor, tillhör framtiden.

Från början på 50/60-talet var "nattklubb" nåt helt annat. Nattklubb var inte det samma som disco. Det var mer för en mogen publik där man kunde sitta ner och ta en drink och titta på nåt uppträdande.

Ville man gå på dans så hade vi i Sverige framförallt folkparkerna, som även var nöjesparker med lotterihjul, skyttebana med luftgevär och annat där man kunde vinna saker. Sen fanns det då dansbana med orkester och man hade även ofta kända artister som spelade.

Folkparkerna låg ju ofta lite i utkanten av städerna, ibland ute på vischan helt och hållet. På 70-talet började det bli mer uteställen inne i städerna liknande dagens etablissemang och folkparkerna tappade i betydelse. Många gamla folkparker i Sverige övergavs helt till slut.

Både den gamla sortens nattklubb och folkparkerna var nog betydligt trevligare än dagens uteliv. Både i största allmänhet och för avsaknandet av rasfrämlingar.
Citera
2019-07-01, 18:31
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Visst att det är en åldersfråga. Men de flesta ställen är ju förstörda av invandrarkillar som står och glor. Många dricker inte ens.

Det här har förstört utelivet om något.
Är du rädd för dem eller vad? Vi är på hemmaplan! Jag brukar gaza så att jag blänger på något precis bredvid dem. Det brukar få dem att titta åt något annat håll och jag fortsätter med min business. Inget mer med det.
Citera
2019-07-01, 18:34
Medlem
Svensk dryckeskultur gör män aggressiva och kvinnor lösaktiga. Vissa tycker det är kul men man växer ifrån det. Jag tycker det är kulturellt efterblivet.

Prova en mindre underground houseklubb i Amsterdam där weed och mdma är huvuddrogerna. Några nivåer skönare stämning.
Citera
2019-07-01, 19:33
Avslutad
Inget blir som det var på gymnasietiden, varken puben eller att vara ute är särskilt givande när man går ut ensam. Kan verkligen sakna den gemenskapen som fanns på gymnasiet, men tror inte det är samma idag som då på puben. Tror också det är mer givande att gå ut på en gubb-pub om man vill kallprata med folk.
Citera
2019-07-01, 19:40
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Är du rädd för dem eller vad? Vi är på hemmaplan! Jag brukar gaza så att jag blänger på något precis bredvid dem. Det brukar få dem att titta åt något annat håll och jag fortsätter med min business. Inget mer med det.

Om du inte har märkt det så är det färre kvinnor som går ut eller går på andra ställen pga detta.
Citera
2019-07-01, 19:51
Medlem
fyll-hundts avatar
Oj du, det där låter inte som nåt vidare bra intryck alls.

Vilken stad man går ut i spelar roll, vilket ställe, men vilka man går dit med spelar mest roll. Vart man än hamnar med sina polare som man har kul med så är det den bästa tryggheten.

Går du på klubb inriktad ålder 18 - 30 så blir vem som helst med huvudet på skaft Garanterat besviken.
Går du däremot på en schysst klubb med go musik, sköna människor och bra stämning så är det en heelt annan sak.

Hoppas det går bättre nästa gång! Hojta om du kommer till västkusten
Citera
2019-07-01, 20:43
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Om du inte har märkt det så är det färre kvinnor som går ut eller går på andra ställen pga detta.
Nej det är ingenting jag har märkt. Jag tycker det är många tjejer ute och de äääälskar uppmärksamheten de får.
Citera
2019-07-01, 20:55
Medlem
salvelinuss avatar
Vad har ni blivit för stofiler egentligen?

Herre gud,, 30-åringar som gnäller::
"spelar för högt"
aj aj aj, det skräller i hörapparaten!!

Som varandes snart 50 uppskattar jag fortfarande ett riktigt disco i Ex Ibiza, eller obskyra ryska grott-rave
Där kan man åtnjuta musik som fyller en från topp till tå med bas som slår dig gul och blå samt gör dig bakfull fast ni ej druckit.

Vill man ragga eller snacka så går man till pub, vill man dansa runt i musikens tecken utan en massa tjafs
så besöker man klubb med volym och ljus
Citera
2019-07-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyll-hundt
Oj du, det där låter inte som nåt vidare bra intryck alls.

Vilken stad man går ut i spelar roll, vilket ställe, men vilka man går dit med spelar mest roll. Vart man än hamnar med sina polare som man har kul med så är det den bästa tryggheten.

Går du på klubb inriktad ålder 18 - 30 så blir vem som helst med huvudet på skaft Garanterat besviken.
Går du däremot på en schysst klubb med go musik, sköna människor och bra stämning så är det en heelt annan sak.

Hoppas det går bättre nästa gång! Hojta om du kommer till västkusten

Precis son ett rave menar du alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in