2019-07-01, 12:18
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Efter att nyfikenheten tog överhand kollade jag in musikvideon och klickade mig vidare på några andra. Det får mig att tänka på Karusellens parodi på Kartellens musik Underbart!

Jag lyssnar en del på hiphop men vad kallas detta egentligen? Vissa beats har ju potential här men de verkar tro att det enda som krävs är att rimma på utvalda ortenslang, stå med vapen - så många som möjligt - maskerade med väst. Vioila-nu är vi rappare.

Jag tror egentligen inte det är rappen som är intressantast för dem utan det är ett sätt att få visa upp sig med sina vapen och visa vilken kraft de har med sina maskeringar och bilar. Det syns ju tydligt.
De känner makt och tror att andra tycker de är kungar och att de äger orten.
Så lågt begåvade är de.

Påminner mig om downtown LA på 90 talet. Upprensning av slöddret måste ju göras snabbt innan hela Västerort förstörd
Senast redigerad av Krickedixan 2019-07-01 kl. 12:24.
Citera
2019-07-01, 12:49
Medlem
Namn och ålder?
Citera
2019-07-01, 12:52
Medlem
Vem är den anhållna?
Citera
2019-07-01, 12:53
Medlem
MentalIstids avatar
Intressant tråd om Sthlms-slang på 50-talet och hundar. 👍
Citera
2019-07-01, 13:01
Medlem
Anhållen. Men släppt nästa vecka? Så brukar det vara i Sverige.
Citera
2019-07-01, 13:14
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Är det klarlagt att det var svartskallens hund som mördades? Vet man rasen, på hunden, inte svartskallen?

En kamphund tydligen enligt kommentar tidigare i tråden. Troligen så har hunden blivit aggressiv så skytten hade nog inget val, bäst att knäppa den också.
Senast redigerad av Jon.Holms 2019-07-01 kl. 13:18.
Citera
2019-07-01, 13:22
Medlem
Någon som vet om BO bodde i Blackeberg?
Citera
2019-07-01, 13:32
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Någon som vet om BO bodde i Blackeberg?

Han är skriven på Ibsengatan 62 lgh 1101 Rozh Sh*m*l
*=a

Är det han?
Citera
2019-07-01, 13:38
Medlem
RonHowards avatar
Mamman har kommenterat på BO's instagram och skrivit "Så stolt över dig". Legitimerar hans användning av vapen osv i videos. Hon verkar ha "hejat" på honom och hans utveckling snarare än stoppat den? Finner det otroligt märkligt.
Citera
2019-07-01, 13:46
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror egentligen inte det är rappen som är intressantast för dem utan det är ett sätt att få visa upp sig med sina vapen och visa vilken kraft de har med sina maskeringar och bilar. Det syns ju tydligt.
De känner makt och tror att andra tycker de är kungar och att de äger orten.
Så lågt begåvade är de.
Påminner mig om downtown LA på 90 talet. Upprensning av slöddret måste ju göras snabbt innan hela Västerort förstörd
Brukar prata musik med afroamerikanska taxi och yber chaufförer när jag är i USA
Som alla vet så är Hiphop och Trap en av många genres, det verkar ganska ’segregerat’ så att dom svensson-afroamerikaner lyssnar på RnB, eller funk/soul om dom är äldre
Går man kyrkan så lyssnar man ibte på hiphop och trap
Här i Sverige verkar det vara 100% hiphop och trap, dom unga saknar alternativ
Citera
2019-07-01, 13:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savannah777
Vem är den anhållna?

Yacoub från Amirs gäng.
Känner du till dem?
Citera
2019-07-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
En kamphund tydligen enligt kommentar tidigare i tråden. Troligen så har hunden blivit aggressiv så skytten hade nog inget val, bäst att knäppa den också.

Dog den då? Är det bekräftat? I media i dag står det att den blev skottskadad och kördes iväg i djurambulans.

Citat:
I skottlossningen skottskadades också en hund som hämtades av djurambulans.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Opa0M3/man-anhallen-for-dodsskjutning-i-blackeberg
Senast redigerad av Lanternlight 2019-07-01 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in