Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Problemet är att huvuddelen av arbetskraftsinvandringen inte är lönsam heller om du tittar på sysselsättningsstatistik.
Konkurrens kommer aldrig att uppstå i din bransch. Vad bra då vet vi, du är arketypen för en idiot som tror att just du är speciell och alltid kommer att flyta ovanpå.
Medelklassen är full av dem, dock börjar allt fler pipa om våldet och otryggheten. Trots en ” bra adress” och ett ” tryggt” jobb.
Jag har iallafall inte smällt merparten av lönen på skitkonsumtion och McDonalds.
Problemet med svensson och sitt trygga jobb och sitt trygga boende är att han inte tar höjd för dåliga tider.
Med bra jobb är man säker i båten men klart som fan att inget är garanterat. Givetvis klart att man är så funtad att man har både buffer och en exitplan.
1. Min utbildning ger mig möjligheten till jobb överallt där man snackar engelska och fabriker finns. Min kompentens är inte vanlig.
2. Innehar amerikanskt medborgarskap och även om det landet har sina problem ser jag det som en god trygg hamn.
Mark är billigt och det går att uppbära leverne där om du så ska odla din egen mat själv.
Där får man iallafall försvara sig mot buset till skillnad från här.
3. Jag har minst 3 årslöner insparat och lever man snålt kan detta vara länge.
Inga lån mer än CSN på cirka 90 k. Varken på bil, hus, TV, mobil, elcykeljävel eller annat.
Hyran för två är 10 k/månad. Gemensam inkomst efter skatt är 650.000 om året. Genomsnittligt sparande i vårt hushåll är 200.000 om året.
Investeringar ligger just nu i räntekortis bundet till Euro.
Hur ser det ut för dig?