Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
När MH och UW var gifta så var dom i närheten av både LW och SD (i princip grannar).
Kan tänka mig att UW/MH var till kyrkan när MH vistades i Örebro (kanske LW:s kyrka) och där fick MH kontakter som förmedlade att LW varit med en gift man (SD).
Efter LW:s anmälan av SD utgick MH kanske att SD var lika bitter och tog kontakt med honom för att prata av sig.
Detta är mina spekulationer av vad jag läst i tråden...
Eftersom MH dock aldrig var stadigvarande bosatt i Örebro under äktenskapet tror jag att hon nog inte hann få alltför mycket kontakt med sina grannar SD/HD. Dessutom delade de inte intressen som kyrka resp. geocaching.
Dessutom skildes ju UW och MH redan 2016, vilket nog ledde till att MH spenderade ännu mindre tid i Örebro. Kände MH ens till LW's anmälan av SD? Tveksamt, då hon under 2017 inte verkar ha varit på speaking terms med familjen W längre.
Plus att mordet på LW ägde rum så pass långt efter skilsmässan och MH's uppbrott från allt vad Örebro innebar. De flesta känslorna verkar hon ha hanterat via sin blogg i sin egen hemort.
Dessutom har jag inte uppfattat att SD varit särskilt bitter som person. När han under våren 2018 gav sig ut på geocachingturer på egen hand bar det inte iväg mot Trosa/Nyköpingshållet utan snarare på helt andra turer.
Av MH's blogg att döma hade hon nog ganska fullt upp med sina barn (varav åtminstone ett verkar behöva specialvård), sin egen fysiska sjukdomsdiagnos, samt jobb, kyrka och specifika fritidsintressen i sina hemtrakter.
Tror också att MH's bitterhet gentemot LW som det skrivs om i tråden är aningen överdriven. Hennes sårade känslor efter uppbrottet med UW verkar ha riktat sig mer mot honom. Och varför skulle hon vilja få LW ur vägen? LW var ju ändå inte gift med UW längre, så det finns inget direkt motiv att mörda henne.
Naturligtvis är det fritt fram för spekulationer, men just kombon MH och SD finner jag väldigt osannolik, baserat på ovanstående omständigheter. Tyvärr har nog en viss "semesterfirare" de senaste veckorna planterat mycket, i mitt tycke, överdriven drevhysteri mot MH här i tråden. Man kanske hellre bör fråga sig vad orsaken till detta kan vara.