2019-07-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Så det här du skrev om att MH och SD hatade LW var bara dina spekulationer då?
Japp... är det inte det vi gör här i tråden.. spekulerar... trodde Du att jag känner SD/MH?
Citera
2019-07-01, 09:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Japp... är det inte det vi gör här i tråden.. spekulerar... trodde Du att jag känner SD/MH?
Ingen aning. Gör du det?
Citera
2019-07-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ingen aning. Gör du det?
Nej

Ps Kyrkan har jag alltid hållit mig långt ifrån, visste inte varför tidigare men efter att ha läst i den här tråden så förstår jag varför. Geo kanske kan vara en sport för pensionärer men i skogen letar jag svamp... inte burkar. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-07-01 kl. 09:51.
Citera
2019-07-01, 10:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
När MH och UW var gifta så var dom i närheten av både LW och SD (i princip grannar).

Kan tänka mig att UW/MH var till kyrkan när MH vistades i Örebro (kanske LW:s kyrka) och där fick MH kontakter som förmedlade att LW varit med en gift man (SD).

Efter LW:s anmälan av SD utgick MH kanske att SD var lika bitter och tog kontakt med honom för att prata av sig.

Detta är mina spekulationer av vad jag läst i tråden...

Eftersom MH dock aldrig var stadigvarande bosatt i Örebro under äktenskapet tror jag att hon nog inte hann få alltför mycket kontakt med sina grannar SD/HD. Dessutom delade de inte intressen som kyrka resp. geocaching.

Dessutom skildes ju UW och MH redan 2016, vilket nog ledde till att MH spenderade ännu mindre tid i Örebro. Kände MH ens till LW's anmälan av SD? Tveksamt, då hon under 2017 inte verkar ha varit på speaking terms med familjen W längre.

Plus att mordet på LW ägde rum så pass långt efter skilsmässan och MH's uppbrott från allt vad Örebro innebar. De flesta känslorna verkar hon ha hanterat via sin blogg i sin egen hemort.

Dessutom har jag inte uppfattat att SD varit särskilt bitter som person. När han under våren 2018 gav sig ut på geocachingturer på egen hand bar det inte iväg mot Trosa/Nyköpingshållet utan snarare på helt andra turer.

Av MH's blogg att döma hade hon nog ganska fullt upp med sina barn (varav åtminstone ett verkar behöva specialvård), sin egen fysiska sjukdomsdiagnos, samt jobb, kyrka och specifika fritidsintressen i sina hemtrakter.

Tror också att MH's bitterhet gentemot LW som det skrivs om i tråden är aningen överdriven. Hennes sårade känslor efter uppbrottet med UW verkar ha riktat sig mer mot honom. Och varför skulle hon vilja få LW ur vägen? LW var ju ändå inte gift med UW längre, så det finns inget direkt motiv att mörda henne.

Naturligtvis är det fritt fram för spekulationer, men just kombon MH och SD finner jag väldigt osannolik, baserat på ovanstående omständigheter. Tyvärr har nog en viss "semesterfirare" de senaste veckorna planterat mycket, i mitt tycke, överdriven drevhysteri mot MH här i tråden. Man kanske hellre bör fråga sig vad orsaken till detta kan vara.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-07-01 kl. 10:44.
Citera
2019-07-01, 10:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Knappast. Det enda MH och SD verkar ha gemensamt är att de inte tillhör Equmeniarörelsen.

Varför skulle de ha hatat LW menar du?

MH tillhör en Equmeniakyrka.

Varför citerar du återigen George Olvik?
Jag kan inte tänka mig att någon bryr sig
om vad han tycker.
Citera
2019-07-01, 10:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är lika belagt att SD bedrog sin fru och ljög för henne och sina barn under många års tid.

Varför kontras det alltid med vad SD gjort
när någon ifrågasätter de val LW gjort?
Det är ingen tävling.
Citera
2019-07-01, 10:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
När MH och UW var gifta så var dom i närheten av både LW och SD (i princip grannar).

Kan tänka mig att UW/MH var till kyrkan när MH vistades i Örebro (kanske LW:s kyrka) och där fick MH kontakter som förmedlade att LW varit med en gift man (SD).

Efter LW:s anmälan av SD utgick MH kanske att SD var lika bitter och tog kontakt med honom för att prata av sig.

Detta är mina spekulationer av vad jag läst i tråden...

Om MH genom sina kyrkliga besök/kontakter hade fått reda på att "LW varit med en gift man", så handlade det kanske snarare om LW's (eventuella) relation med ML. Enligt tråden kände väl familjen W honom genom kyrkan och att döma av uppgifter i tråden var han (eventuellt) fortfarande gift under en tidsperiod? Och kanske även ytterligare en i tråden omnämnd man med kyrklig koppling? Så om något "förmedlades" via kyrkan rörde det nog snarare dessa (eventuella) relationer där församlingsmedlemmarna var mer "insatta".
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-07-01 kl. 11:03.
Citera
2019-07-01, 11:05
Medlem
Citat:
Inlägg från 26/10 kl 16.13

I Dina banor, Du misstänker att polisen inte tänkt ang en fristående, förvirrad, religiös fanatiker (men Du gör det).

Undrar om MH hade någon kontakt med SD i deras gemensamma hatobjekt.

Om SD inte är den som tagit LW av daga och misstänker någon så kanske det är just MH?
Ja, alldeles riktigt.
Jag tänkte tidigt på möjligheten av att det kunde finnas extremreligiösa, förvirrade motiv för dådet. Däremot försökte jag inte beräkna sannolikheten för att det skulle kunna vara såna motiv för mordet.
Min alternativgärningsperson har hela tiden varit den hypotetiska cykeltjuven, liknande den i Åmsele. Det betyder inte att jag uteslutit SD som gärningsperson är väl bäst att tillägga.
Vidare: Att jag har alternativgärningspersoner innebär INTE att jag försvarar SD! Det är konton likt hoppsann som inte kan låta bli att vantolka mina inlägg. Det är synd, för det gör tråden tjafsig --heelt i onödan.
Citera
2019-07-01, 11:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis min tanke.
I första hand har jag naturligtvis SD som MGM.
En del anser att flera personer i offrets närhet ska kontrolleras bättre och då tycker jag att MH är den som ligger närmast till att bli misstänkt.
Kan extrem elakhet övergå i mord?

Sedan när är det extremt elakt att bry sig
om och försöka hjälpa barn som mår
dåligt?
Enligt uppgifter i tråden så var det många
som visste om att barnen mådde dåligt
men de var för fega för att göra något.
MH försökte åtminstone.

Och som tack för det så fick hon en
skilsmässoansökan.
Inte konstigt om hon var bitter.

Ville LW ha bort henne från sitt liv?
Var hon ett hot eftersom hon inte var
rädd för att säga sanningen?
Var hon ett hot mot att LW skulle få behålla
vårdnaden om barnen?
Var hon ett hot eftersom hon kunde avslöja
LWs hemliga för kyrkorna i Örebro?
Kanske t.o.m. för ledningen för
Equmeniakyrkan?
Var LWs prästkrage i farozonen?

Manipulerade LW UW till att begära
skilsmässa från MH?
Så att de kunde fortsätta att spela familjen Ws charader.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-01 kl. 11:29.
Citera
2019-07-01, 11:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om MH genom sina kyrkliga besök/kontakter hade fått reda på att "LW varit med en gift man", så handlade det kanske snarare om LW's (eventuella) relation med ML. Enligt tråden kände väl familjen W honom genom kyrkan och att döma av uppgifter i tråden var han (eventuellt) fortfarande gift under en tidsperiod? Och kanske även ytterligare en i tråden omnämnd man med kyrklig koppling? Så om något "förmedlades" via kyrkan rörde det nog snarare dessa (eventuella) relationer där församlingsmedlemmarna var mer "insatta".

Dessutom så vet vi ju inte anledningen
till UWs och LWs skilsmässa mer än den
officiella versionen att de växte isär.
Var det ett gemensamt beslut eller var
det LWs beslut?
Det visste de antagligen mer om i kyrkan
och MH visste också säkert vad UW tyckte.
Enligt en uppgift så mådde han dåligt av
att ha blivit lämnad av LW.
Men han försökte gå vidare och gifte om
sig med MH.
Citera
2019-07-01, 11:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Tror också att MH's bitterhet gentemot LW som det skrivs om i tråden är aningen överdriven. Hennes sårade känslor efter uppbrottet med UW verkar ha riktat sig mer mot honom. Och varför skulle hon vilja få LW ur vägen? LW var ju ändå inte gift med UW längre, så det finns inget direkt motiv att mörda henne.
Motivet kanske inte var att få henne ur vägen utan att hämnas för att MH kan ha ansett att LW var en orsak till att UW ville skiljas från MH.

Citat:
Naturligtvis är det fritt fram för spekulationer, men just kombon MH och SD finner jag väldigt osannolik, baserat på ovanstående omständigheter. Tyvärr har nog en viss "semesterfirare" de senaste veckorna planterat mycket, i mitt tycke, överdriven drevhysteri mot MH här i tråden. Man kanske hellre bör fråga sig vad orsaken till detta kan vara.
Den kombon tror jag inte heller på. Någon av dem kan vara skyldig men de har knappast gjort det tillsammans.
Citera
2019-07-01, 11:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför kontras det alltid med vad SD gjort
när någon ifrågasätter de val LW gjort?
Det är ingen tävling.
Varför är de ok att sida upp och sida ner tjata om vilka val LW har gjort utan att SD:s val diskuteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in