2019-07-01, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men varför skulle de ha hatat LW menar du? För att hon hade sex med SD?
Både SD och MH kanske skyllde på LW att deras resp äktenskap inte fungerade.
Citera
2019-07-01, 08:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ok, men vad är det som får dig att tro att de hatade henne?
Citera
2019-07-01, 08:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vill understryka att jag inte avvisade din tanke som galen, tvärtom lyfte jag fram den som ett vackert exempel på kreativt nytänkande. Hoppas du inte missuppfattade mig.
Jag ville vara SD för en stund och därför hittade jag på en försvarslinje för honom, en idé om att han skulle skylla på att han tvättade sin resegarderob natten innan avresan till USA.

Kontot hoppsann försökte detronisera min idé genom att hävda att SD nog inte skulle vara ute i sista minuten med tvätt.
Men då missar det kontot, att även om SD normalt borde ha planerat resegarderoben i god tid, så vet vi inte hur han slösat bort tiden innan.
Vem vet, kanske bedrev han upprepat lömskt hor med LW kvällar och nätter innan måndag 13 maj 2018?

Det fetade: Tack!

Min fundering kring kontroll av eventuell el- och vattenåtgång under mordnatten var bl.a. sprungen ur ett lite omvänt Ernst Kirchsteigercitat: ”I det enkla bor det vackra”. Jag tänker att om det i det okomplicerade finns tjusighet så finner man säkert lite vidrighet där också, tyvärr. ”I det enkla bor även det fula”, ungefär så.

Att t.ex tvätta vid midnattstimma och efterföljande natt kan vara både fullt naturligt och särdeles märkligt beroende på vem som agerar och varför den så gör, tänker jag.
Citera
2019-07-01, 08:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Ganska tveksamt att de överhuvudtaget var i kontakt med varandra, eftersom de nog har rört sig i separata geografiska och intressebaserade sfärer.
Citera
2019-07-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ok, men vad är det som får dig att tro att de hatade henne?
Var det inte det jag svarade på nyss?

Märkligt att Du och CarlJ kommer in och svarar när jag ställer frågor till Charina och glorius... kan inte dom få svara för sig själva på frågor som jag ställt?
Citera
2019-07-01, 08:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Din irritation över mina inlägg förblindar dig, hoppsann.
Jag håller INTE på med att försvara SD! Läs gärna en gång till hur jag skrev till "Crystallen". Jag målade upp ett scenario där jag satte mig i SD:s ställe och skissade på hur jag tänker mig att han skulle ha förklarat peakvärden på både vatten och el för natten 14-15 maj 2018.
Hur i all sin dar kan du få det till att jag "försvarar" SD?
(här=> X ligger egentligen ett *whoco* riktat till dig, hoppsann)
Mitt inlägg handlade om att en sådan förklaring från SD inte är särskilt trovärdig.
Kan du inte tolerera att det finns andra åsikter än dina?

Citat:
F ö skapar jag inga fantasier kring LW. Det behövs inte. Det är bortom rimligt tvivel belagt, att pastor Lena Wesström under åratal i smyg horade med SD, en man hon hade vigt.
LW valde att göra de valen. Det är inte mitt fel.
Det är lika belagt att SD bedrog sin fru och ljög för henne och sina barn under många års tid.

Citat:
OffT: Jag försöker leva mitt liv på så sätt, att om jag skulle bli mördad, så skulle det inte finnas så mycket i Flashback att smaska på. Jag vill ha ett gott renommé. Särskilt när jag inte är kvar och kan påverka det..
Jag tror att alla i tråden är jätteintresserade av hur du försöker leva ditt liv!
Vilken tur att vi fick den informationen.

Särskilt som den helt motsägs av alla dina elakheter och ditt mästrande i tråden.
Försöker du styra tråden till att handla om dig istället för om mordet på LW?
Citera
2019-07-01, 08:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Inlägg från 26/10 kl 16.13
Undrar om MH hade någon kontakt med SD i deras gemensamma hatobjekt.

Om SD inte är den som tagit LW av daga och misstänker någon så kanske det är just MH?
Precis min tanke.
I första hand har jag naturligtvis SD som MGM.
En del anser att flera personer i offrets närhet ska kontrolleras bättre och då tycker jag att MH är den som ligger närmast till att bli misstänkt.
Kan extrem elakhet övergå i mord?
Citera
2019-07-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ganska tveksamt att de överhuvudtaget var i kontakt med varandra, eftersom de nog har rört sig i separata geografiska och intressebaserade sfärer.
När MH och UW var gifta så var dom i närheten av både LW och SD (i princip grannar).

Kan tänka mig att UW/MH var till kyrkan när MH vistades i Örebro (kanske LW:s kyrka) och där fick MH kontakter som förmedlade att LW varit med en gift man (SD).

Efter LW:s anmälan av SD utgick MH kanske att SD var lika bitter och tog kontakt med honom för att prata av sig.

Detta är mina spekulationer av vad jag läst i tråden...
Citera
2019-07-01, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis min tanke.
I första hand har jag naturligtvis SD som MGM.
En del anser att flera personer i offrets närhet ska kontrolleras bättre och då tycker jag att MH är den som ligger närmast till att bli misstänkt.
Kan extrem elakhet övergå i mord?
Ja vem vet...

Kanske har SD haft kontakt med MH och vet att hon inte har blivit förhörd (och berättat det för EGT)?
Citera
2019-07-01, 09:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Var det inte det jag svarade på nyss?

Märkligt att Du och CarlJ kommer in och svarar när jag ställer frågor till Charina och glorius... kan inte dom få svara för sig själva på frågor som jag ställt?
Du undrade om MH hade någon kontakt med SD "i deras gemensamma hatobjekt".

Men har du ens något belägg för att de skulle ha hatat henne?
Citera
2019-07-01, 09:24
Medlem
Citat:
Du undrade om MH hade någon kontakt med SD "i deras gemensamma hatobjekt".

Men har du ens något belägg för att de skulle ha hatat henne?
Någon har hatat LW tillräckligt mycket för att mörda henne... och i mina spekulationer ligger SD och MH bra till för att ha gjort något väldigt grymt.

Ps jag säger som Du brukar säga.... vad tror Du själv?
Citera
2019-07-01, 09:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Någon har hatat LW tillräckligt mycket för att mörda henne... och i mina spekulationer ligger SD och MH bra till för att ha gjort något väldigt grymt.

Ps jag säger som Du brukar säga.... vad tror Du själv?
Ok. Så det här du skrev om att MH och SD hatade LW var bara dina spekulationer då?
Senast redigerad av Draifos 2019-07-01 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in