2019-06-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är otur att de är så blåögda för er som kommer drabbas.

Jag lutar mig tillbaka och väntar på domedagen.
2019-06-30, 17:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan

Precis som väljarna i Sandviken då, fråga dem om de tyckte den strategin var bra.
2019-06-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Skilj på pessimist och realist.
Hade våra politiker varit realister istället för efterblivna och onda så hade vi realister varit mer positiva.

Hu, så hemskt. Vi väljare har inte enbart röstat fram efterblivna politiker, utan också onda sådana. Men vi har ju oss själva att skylla. De rår ju inte för att de inte är lika intelligenta och snälla som vi.
2019-06-30, 17:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Nja. Bara de fattiga, sjuka och/eller äldre som behöver oroas

https://www.dn.se/nyheter/politik/larmet-110-kommuner-vantas-ga-minus-i-ar/
Larmet: 110 kommuner väntas gå minus i år
Citat:
110 kommuner väntas gå minus i år, skulderna ökar och cirka 40 väntas höja skatten.

Kommun efter kommun larmar nu om svidande sparpaket med risk för nedlagda skolor, äldreboenden och varslad personal.

Citat:
Det finns flera skäl till att det går sämre, demografin är ett.
VI BEHÖVER MER INVANDRING! ANNARS KOMMER DOMEDAGEN FORT!
2019-06-30, 17:55
Moderator
v50s avatar
Aftonbladet/Inizio - partiledarförtroendet för juni månad

1. Ebba Busch Thor (KD) 37% - 10 %
2. Stefan Löfven (S) 37% - 2
3. Jonas Sjöstedt (V) 35% - 3
4. Jimmie Åkesson (SD) 33% + 1
5. Ulf Kristersson (M) 32% + 3
6. Annie Lööf (C) 26% - 1
7. Per Bolund (MP) 19% ny
8. Jan Björklund (L). 17% - 2
9. Isabella Lövin (MP) 15% oförändrat
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/MRaa6M/fortroendet-rasar-for-busch-thor
2019-06-30, 18:26
Medlem
FlashyBears avatar
https://inizio.se/valjarbarometer/kd-fortsatter-tappa-juni-manads-valjarbarometer/

Citat:
Kristdemokraterna backar till 7,0% (-2,0), sedan slutet av mars har KD backat från 12,1% (-5,1) och detta är det lägsta resultatet för partiet sedan november 2018. Detta visas i Väljarbarometern som presenteras i Aftonbladet idag. Undersökningen är gjord 17-24 juni, dvs efter Europaparlamentsvalet då mycket av debatten kom att handla om hur Lars Adaktusson (KD) hade röstat i frågor som rört abort och Ebba Busch Thor som uttalade sig om samvetsfrihet för barnmorskor. Den 18 juni röstade KD för utökad anhöriginvandring i riksdagen tillsammans med regeringen och dess samarbetspartier. Även denna hållning har väckt uppmärksamhet. De väljare KD tappar går i första hand till M. I kommentarerna som väljarna lämnar kring hur de resonerar kring sitt partival nämner framförallt de som sympatiserar med M abortfrågan, i andra hand nämns anhöriginvandring som skäl att lämna KD.

Abortfrågan, i andra hand anhöriginvandring.
2019-06-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Precis som väljarna i Sandviken då, fråga dem om de tyckte den strategin var bra.

Jag har tyvärr inte följt med om vad som händer i Sandviken. Du kanske kan ge mig en kort sammanfattning.
2019-06-30, 18:28
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Hu, så hemskt. Vi väljare har inte enbart röstat fram efterblivna politiker, utan också onda sådana. Men vi har ju oss själva att skylla. De rår ju inte för att de inte är lika intelligenta och snälla som vi.

De allra flesta politiker är fega, egoistiska och i slutändan bara onda. Det vet mycket väl vad de gör och vad det får för konsekvenser. Finns några rent efterblivna också i framför allt V, MP och C.

Man följer världsordningen som går ut på att knäcka de vita västländerna med massinvandring från tredje världen.
Följer man bara den ordningen så har man sin egen försörjning på det torra.
Att man etniskt utrotar befolkningen, knäcker landet med skatter och förbud samt importerar våld, förtryck, kaos osv är något man skiter i.

Trots MSMs makt och ett extraordinärt indoktrinerat folk så borde man ha förstått läget till valet i höstas.
Svensson röstade för mer av samma.
Låt landet brinna och jag hoppas varenda svensson ordentligt får skörda vad de sått.
2019-06-30, 18:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jag har tyvärr inte följt med om vad som händer i Sandviken. Du kanske kan ge mig en kort sammanfattning.
Sandviken tog emot en massa inavlade orcher och fick då en sudd skattepengar från staten.
Kommunen slog sig för bröstet och gapade om vilken vinst invandringen var.
Sen tog statliga bidragen slut och då gick ekonomin åt helvete eftersom inavlade analfabeter är oanställbara bidragsmaskiner.
2019-06-30, 18:36
Medlem
Citat:
De allra flesta politiker är fega, egoistiska och i slutändan bara onda. Det vet mycket väl vad de gör och vad det får för konsekvenser. Finns några rent efterblivna också i framför allt V, MP och C.

Man följer världsordningen som går ut på att knäcka de vita västländerna med massinvandring från tredje världen.
Följer man bara den ordningen så har man sin egen försörjning på det torra.
Att man etniskt utrotar befolkningen, knäcker landet med skatter och förbud samt importerar våld, förtryck, kaos osv är något man skiter i.

Trots MSMs makt och ett extraordinärt indoktrinerat folk så borde man ha förstått läget till valet i höstas.
Svensson röstade för mer av samma.
Låt landet brinna och jag hoppas varenda svensson ordentligt får skörda vad de sått.

Inte undra på att politikerna behöver livvakt både hemma och på jobbet. De vet ju aldrig vad som kan hända dem, dessa bedrövliga människor. Sedan skriver du att de är egoistiska också. Då förstår jag bättre varför vi har valt just dem. Man väljer ju gärna sådana som liknar en själv.
2019-06-30, 18:39
Medlem
Citat:
Sandviken tog emot en massa inavlade orcher och fick då en sudd skattepengar från staten.
Kommunen slog sig för bröstet och gapade om vilken vinst invandringen var.
Sen tog statliga bidragen slut och då gick ekonomin åt helvete eftersom inavlade analfabeter är oanställbara bidragsmaskiner.

Jaså detta. Det har jag hört, men jag visste inte att det var i Sandviken som detta hände.
2019-06-30, 18:57
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jaså detta. Det har jag hört, men jag visste inte att det var i Sandviken som detta hände.
Sandviken är långt ifrån den enda kommunen där detta hänt. Dock den mest kända.
Malmö där svenskar nu är i minoritet behöver 5 miljarder i utjämningsbidrag (skattepengar från områden med arbetande svenskar) för att gå runt.
Snart är hela Sverige som Malmö. Vem skall betala utjämningsbidrag då?
Du tror inte det kommer hända?
HAHAHAHAHAHA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in