2019-06-30, 13:42
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Fast kvinnor tjänar fortfarande betydligt mindre än män i genomsnitt globalt sett och har därmed mindre deg att disponera konsumtion. Det som skulle vara intressant att titta på i så fall är CO2 utsläpp per spenderad krona. Visst kläder och prylar är en rätt stor miljöbov. Men mat, transporter och boende är större.

https://ourworldindata.org/economic-inequality-by-gender

I princip inget av det du påstår stämmer.

Jag har försökt att förklara för dig och andra att er korkade feminism leder till en massa värdelösa djävla socionom-utbildningar, genusstudier och lågbetalda jobb i den offentliga sektorn.

Ska fler kvinnor in i den mer välavlönade tekniksektorn så är det dags att ta av sig offerkoftan, lägga ner plastikoperationerna, köpa mindre smink. Men framförallt:

SKAFFA EN DJÄVLA GÅNGBAR UTBILDNING ISTÄLLET FÖR ATT INSISTERA MED ERT POLITISERADE NONSENS.

Låt nu höra var någonstans det blir ett syntax error i subrutinerna för dina kognitiva, begränsade förmågor att nå självinsikt?
Citera
2019-06-30, 13:42
Avslutad
Tillfredsställa mannen sexuellt men också på svika och knäcka honom.
Män måste statuera exempel på vad som händer otrogna kvinnor. Det sker förvisso mer eller mindre dagligen men media gräver bara på ytan. Var är du Janne Josefsson?
Red en gång för alla ut den bakomliggande orsaken till kvinnomord och vilken lagstiftning som hade behövts för att skydda mannen och göra att han inte behöver ta till våld.
Citera
2019-06-30, 13:53
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerkassel
Tillfredsställa mannen sexuellt men också på svika och knäcka honom.
Män måste statuera exempel på vad som händer otrogna kvinnor. Det sker förvisso mer eller mindre dagligen men media gräver bara på ytan. Var är du Janne Josefsson?
Red en gång för alla ut den bakomliggande orsaken till kvinnomord och vilken lagstiftning som hade behövts för att skydda mannen och göra att han inte behöver ta till våld.

Problemet med män är att dom projicerar sin egen idealiserade bild på vad kvinnor är. En bild som de fått via massmedia, film, tv, radio, tidningar.

Sedan när besvikelsen kommer så blir det kvinnornas ”fel”. Kvinnor är vad dom är och känner inte samma djävla korkade lojalitet mot dig. Vem fan tror du att du är egentligen? Ska Janne komma ridande på sin vita häst och rädda dig ur skiten du själv försatt dig i?

Fan vad trött jag blir på regimens anti-intellektualisering av tamejfan allting. Feminismen speciellt.
Citera
2019-06-30, 14:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du vet själv vad jag syftar på, gör inte samtalet till ett åtlöje. Jag nöjer mig såhär.

"According to the Stanford-Binet, her IQ was a whopping 228.
After a short analysis, experts determined that at just 10 years old she had the mental capabilities of a 23-year-old. Thirty years later, she would be deemed the person with the highest IQ in history and would hold the Guinness World Record until the category was discontinued in 1990."
Och vilken var lögnen?

Jag länkade till en annan sajt som visar att Savant var en bluff, IQ-värdet var 132, och Guinness strök därefter direkt sitt kapitel om IQ eftersom det var för lätt att fuska in sig där.
Citera
2019-06-30, 14:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
–Tre av fyra bilar i Sverige körs idag av män. Drygt tio procent av alla bilister, huvudsakligen män, står för mer än sextio procent av bilresandet, säger Gerd Johnsson-Latham.
Ja för kvinnan åker bara med så bilen är mannens utsläpp döh
Det är väl känt från min egen omgivning att många kvinnor är obekväma med teknik (bilar) till skillnad från män, och att kvinnolöner helt enkelt inte tillåter bil. Miljö-cyklingen sker alltså ofta av tvång. Men så fort en kvinna får högre lön köper hon exakt den bil hon har råd med, oavsett avgasutsläpp. Att män kör 75% av alla bil-mil är alltså en lönefråga. Men visst, jag tror jag kan skriva under att svenska kvinnor tär mindre på miljön än svenska män.

Dock är det mest miljö-slösande man någonsin kan göra är att flyga utomlands. Säg den kvinna som inte drömmer om det, och gör det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-30 kl. 14:11.
Citera
2019-06-30, 14:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Jag skrev tydligt att det var feminismen. Du är inte feminismen. Du kan ta till dig av feminismens irrläror.

Vilket du tyvärr på ett eller annat sätt har gjort. Du inser inte heller ditt personliga kognitiva handikapp då du aldrig någonsin har reflekterat över vem den människa du är. Aldrig någonsin, mer än på det ytterst triviala sättet att vara medveten om ditt jag.

Nu vet du ju absolut ingenting om mig, så jag vill inte ha några analyser av min personlighet tack.
Du skrev och refererade till mig i inlägget, så som jag tolkade det.
Citera
2019-06-30, 14:16
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är väl känt från min egen omgivning att kvinnolöner helt enkelt inte tillåter bil. Men så fort en kvinna har råd köper hon exakt den bil hon har råd med, oavsett avgasutsläpp. Att män kör 75% av alla bil-mil är alltså en lönefråga. Men visst, jag tror jag kan skriva under att svenska kvinnor tär mindre på miljön än svenska män.

Dock är det mest miljö-slösande man någonsin kan göra att föda barn. Så den som värderar miljön som viktigast av allt bör rimligen vara emot att det föds barn.

Och feminismen har underminerat kvinnolönerna med att promota konsumism, avund, missunnsamhet, sex och bekvämlighet istället för att förmå kvinnor bli en del i den produktiva medelklassen.

Som det ser ut idag så är det främst männen som när i den privata sektorn och kvinnorna som tär i den offentliga.

Naturligtvis existerar det ett naturligt lönegap däremellan eftersom näringslivet är konkurrensutsatt både från andra företag men även i tillgången på kompetent arbetskraft. Det råder absolut ingen brist på arbete i näringslivet.

När får vi se feministerna pusha framgångsrika kvinnor som Grace Hopper och Lisa Su istället för kroppspositiva fetton och påtvingad jämlikhet?

Ja,

NÄR?

Citera
2019-06-30, 14:19
Medlem
Citat:
I princip inget av det du påstår stämmer.

Jag har försökt att förklara för dig och andra att er korkade feminism leder till en massa värdelösa djävla socionom-utbildningar, genusstudier och lågbetalda jobb i den offentliga sektorn.

Ska fler kvinnor in i den mer välavlönade tekniksektorn så är det dags att ta av sig offerkoftan, lägga ner plastikoperationerna, köpa mindre smink. Men framförallt:

SKAFFA EN DJÄVLA GÅNGBAR UTBILDNING ISTÄLLET FÖR ATT INSISTERA MED ERT POLITISERADE NONSENS.

Låt nu höra var någonstans det blir ett syntax error i subrutinerna för dina kognitiva, begränsade förmågor att nå självinsikt?

Nu brann det nog en säkring i ditt proppskåp. Läste du ens mitt inlägg?

Vi diskuterar för tillfället vilka, kvinnor eller män, som möjligen kan ha störst miljöpåverkan. I det sammanhanget konstaterar jag bara att kvinnor har lägre disponibel inkomst vilken påverkar konsumtionsnivån. Jag har inte lagt någon värdering i det över huvud taget.
Citera
2019-06-30, 14:19
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu vet du ju absolut ingenting om mig, så jag vill inte ha några analyser av min personlighet tack.
Du skrev och refererade till mig i inlägget, så som jag tolkade det.

Du har redan öppnat upp och visat en liten glänta av rutten feminism och världsfrånvänt kvinnligt psyke som du inte kunde hindra från att läcka ut när du skulle skylta med din egen sociala status.

Tror du verkligen att du kan gömma dig?

Du saknar den självinsikten.

Citera
2019-06-30, 14:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Som det ser ut idag så är det främst männen som när i den privata sektorn och kvinnorna som tär i den offentliga.

Naturligtvis existerar det ett naturligt lönegap däremellan eftersom näringslivet är konkurrensutsatt både från andra företag men även i tillgången på kompetent arbetskraft. Det råder absolut ingen brist på arbete i näringslivet.
Jag kan hålla med om att kvinnor är överlägset bättre än män på att konsumera gemensam samhällsservice bekostad av alla, som sjuklön, tåg, bussar, mediciner, studier m.m. Jag tror dock inte detta är särskilt tärande på miljön, som just denna diskussion gällde, vem som är "bäst" på att förstöra miljön.
Citera
2019-06-30, 14:22
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Nu brann det nog en säkring i ditt proppskåp. Läste du ens mitt inlägg?

Vi diskuterar för tillfället vilka, kvinnor eller män, som möjligen kan ha störst miljöpåverkan. I det sammanhanget konstaterar jag bara att kvinnor har lägre disponibel inkomst vilken påverkar konsumtionsnivån. Jag har inte lagt någon värdering i det över huvud taget.

Konsumtionen sker främst av kvinnor. Var någonstans blir det besvärligt att ta till sig av information som är lätt att hitta på Internet?

Ja, var någonstans tar det stopp i leran av feminism mellan dina öron?
Citera
2019-06-30, 14:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Och vilken var lögnen?

Jag länkade till en annan sajt som visar att Savant var en bluff, IQ-värdet var 132, och Guinness strök därefter direkt sitt kapitel om IQ eftersom det var för lätt att fuska in sig där.

Var står det att kategorin ströks eftersom det var för lätt att fuska sig in? Eller är det en egenkonstruerad teori från din sida?

Det finns absolut ingenting i den artikeln du länkade som talar för tillförlitlighet. Antaganden och vinklad information precis som den du sprider här. Man är inte bättre än sin svagaste länk, vilket du verkligen bekräftat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in