Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är väl känt från min egen omgivning att kvinnolöner helt enkelt inte tillåter bil. Men så fort en kvinna har råd köper hon exakt den bil hon har råd med, oavsett avgasutsläpp. Att män kör 75% av alla bil-mil är alltså en lönefråga. Men visst, jag tror jag kan skriva under att svenska kvinnor tär mindre på miljön än svenska män.
Dock är det mest miljö-slösande man någonsin kan göra att föda barn. Så den som värderar miljön som viktigast av allt bör rimligen vara emot att det föds barn.
Och feminismen har underminerat kvinnolönerna med att promota konsumism, avund, missunnsamhet, sex och bekvämlighet istället för att förmå kvinnor bli en del i den produktiva medelklassen.
Som det ser ut idag så är det främst männen som när i den privata sektorn och kvinnorna som tär i den offentliga.
Naturligtvis existerar det ett naturligt lönegap däremellan eftersom näringslivet är konkurrensutsatt både från andra företag men även i tillgången på kompetent arbetskraft. Det råder absolut ingen brist på arbete i näringslivet.
När får vi se feministerna pusha framgångsrika kvinnor som Grace Hopper och Lisa Su istället för kroppspositiva fetton och påtvingad jämlikhet?
Ja,
NÄR?