2019-06-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Man får dra av 18 spänn milen om man tjänar minst en timme enkel väg. Rätt vettiga regler. Ändringen är idiotisk. Hoppas det inte går igenom.

Tror inte de har resurser att kolla upp tidsvinsten dock, så i dagsläget kan det missbrukas.
Citera
2019-06-30, 14:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
Tror inte de har resurser att kolla upp tidsvinsten dock, så i dagsläget kan det missbrukas.

Dom gör väl stickprov som med alla andra avdrag? Så riskabelt att mygla.
Citera
2019-06-30, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det förekommer inte och de har inte resurser att börja med det. Det skulle dessutom i praktiken vara mycket svårt.

Handen på hjärtat alla ni som gör reseavdrag, hur många är det som inte har fuskat på ett eller annat sätt? Uppgivit längre avstånd, tagit upp fler kördagar, haft allmänna alternativ som fungerat, samåkt, bott hos tjejen eller i sommarstugan och haft kortare resväg, etc.
Glöm att de inte finns resurser. De kollar. Förmodligen via bilbesiktningen där bilens faktiska körning loggas varje år när man besiktar bilen. Vill man säkerställa att man absolut har ryggen fri, så får man börja mixtra med antal mil bilen loggat å eventuellt plussa på......
Citera
2019-06-30, 15:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Nu är ju tyvärr den stora massan idioter, det håller jag helt med om, men likväl så betyder det inte att en majoritet av folket är för hög beskattning av fordon av miljöskäl.

Däremot kan man ju fundera på varför vissa röstar som de gör när de uppenbarligen förlorar på det själva, ur alla aspekter...

De röstar ju för det.
Citera
2019-06-30, 15:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knyt-Doris
Glöm att de inte finns resurser. De kollar. Förmodligen via bilbesiktningen där bilens faktiska körning loggas varje år när man besiktar bilen. Vill man säkerställa att man absolut har ryggen fri, så får man börja mixtra med antal mil bilen loggat å eventuellt plussa på......

Ingen kollar och du behöver inte ha använt din bil jämt
Citera
2019-06-30, 15:37
Medlem
Citat:
De röstar ju för det.

Det är kanske inte huvudfrågan. Man kan ju tösta på ett parti utan att hålla med om allt de står för.
Citera
2019-06-30, 16:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Det är kanske inte huvudfrågan. Man kan ju tösta på ett parti utan att hålla med om allt de står för.

Du får får lära dig att gilla hela kakan alldeles oavsett.
Citera
2019-06-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knyt-Doris

Citat:
Ingen kollar och du behöver inte ha använt din bil jämt

Dom kollar, jag har själv fått ge dem registreringsnr på bilar jag ägt under aktuellt kalenderår
Citera
2019-06-30, 17:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Dom kollar, jag har själv fått ge dem registreringsnr på bilar jag ägt under aktuellt kalenderår

Du är den första som säger det så det måste vara extremt ovanligt om du nu talar sanning. Dessutom kan de inte veta om du kört privat eller till jobbet eller om det bara är en bil du har använt. En långsemester med bilen så kan du visa upp mil också.
Citera
2019-06-30, 17:22
Medlem
Citat:
Du är den första som säger det så det måste vara extremt ovanligt om du nu talar sanning. Dessutom kan de inte veta om du kört privat eller till jobbet eller om det bara är en bil du har använt. En långsemester med bilen så kan du visa upp mil också.

Jag är den första du hört det av! Inte samma sak som att det skulle vara extremt ovanligt!
Jag använde flera bilar, redovisade det.
Ge exempel på en långsemester som generar det stora antal mil som gör att de vill kolla!
Citera
2019-06-30, 17:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Jag är den första du hört det av! Inte samma sak som att det skulle vara extremt ovanligt!
Jag använde flera bilar, redovisade det.
Ge exempel på en långsemester som generar det stora antal mil som gör att de vill kolla!

Ja du är den förste jag hör det av och jag litar inte ens på att du talar sanning i frågan.
Citera
2019-06-30, 17:28
Medlem
Kan berätta att jag, för några år sedan, vid de lokala återvinningscontainrarna hittade papper från skv till en Muhammed där de avslagit hans yrkande.
Han yrkade avdrag på ca 70-80.000kr, han påstod att han pendlat 20+ mil om dagen i ett år. Inkomsten som han hade var runt 100.000+kr för året från ett blatte-företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in