Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej det är inte ett svar som jag inte tyckte om det är bludder om något annat än det jag frågade om.
Jag frågade inte om vilka val du anser att hon har, jag frågade varför hon ska få extra avdrag för att hon väljer det alternativ som är mest fördelaktigt för henne. Du har inte svarat på detta.
Det är det som är problemet. Jag har svarat men du fattar inte svaret för det går inte in i din världsbild. Nej du frågade inte om valalternativen men du frågade varför hon skulle få fördelar av sitt val. Det är det som är haken du inte förstår.
Om valet är mellan att bo utanför stan som hennes ekonomi tillåter och inne i stan som hennes ekonomi inte tillåter. Är det då ett val? Svaret är rätt självklart - nej. Men enligt dig är det tydligen det eftersom du i varenda inlägg skriver att det är hennes val.
Det är inget val. Hon bor där hon bor för att ekonomin inte tillåter henne att bo centralt som du gör. Därför svarar jag som jag gör. Du får inte in i ditt huvud att alla inte kan göra samma val som du. Sluta säga att det är ett val.