2019-06-29, 17:59
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
ja det beror på att YouTube fortfarande används av normala människor och ses som ett någorlunda seriöst medium fortfarande men det håller ju på att ändras med invasionen av konspirationsdårarna. Det är väl bra att konspirationsdårarna har fått ett eget forum ni kan leka i. Q 2018, nej 2019, no 2020, no 2129. Ingen normal människa vill se en video som heter 9/11 inside job. inse det ! Vi vet vad som hände 9/!!. Det är ingen hemlighet.Om såna idiotvideos raderas från YouTube är det ju bara bra.
Du menar Google. Men ja även YouTube fifflar med sökalgoritmerna eftersom de ägs av Google. Ja men va bra då har du iaf kommit till insikt att Google har manipulerat sökresultaten rörande Qanon. Och varför skulle de göra det om de inte såg det som ett hot var frågan?
Citera
2019-06-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Du menar Google. Men ja även YouTube fifflar med sökalgoritmerna eftersom de ägs av Google. Ja men va bra då har du iaf kommit till insikt att Google har manipulerat sökresultaten rörande Qanon. Och varför skulle de göra det om de inte såg det som ett hvar frågan?
Tror du Qanon är den enda idiotin de försöker stoppa? Nätet kryllar över av idiotier.Qanon är idioti men inte så farlig ännu, finns mycket värre saker som är ett mycket större problem för t. ex Google o YouTube. Qanon är än så länge ett mindre problem. Det är ett större problem för Trump och Vita Huset ha ha som gör allt för att ta avstånd från dårskaperna.
Citera
2019-06-29, 18:14
Medlem
Citat:
Tror du Qanon är den enda idiotin de försöker stoppa? Nätet kryllar över av idiotier.Qanon är idioti men inte så farlig ännu, finns mycket värre saker som är ett mycket större problem för t. ex Google o YouTube. Qanon är än så länge ett mindre problem. Det är ett större problem för Trump och Vita Huset ha ha som gör allt för att ta avstånd från dårskaperna.
Tänk om det är du som tillhör idioterna och vi har rätt? Om din sida hade rätt borde ni väl kunna vinna med fakta och diskussioner istället för att censurera och tysta ner. Det börjar likna en kommunistdiktatur där vi matas med falsk propaganda och all kritik mot makten måste tystas ner. Övervakningen av befolkningen är ju även den ett faktum. Än så länge kan man ju iaf yttra sig utan att riskera att bli bortförd till ett arbetsläger. Men den tiden kommer väl snart med om du får som du vill?
Citera
2019-06-29, 18:17
Medlem
Citat:
Tänk om det är du som tillhör idioterna och vi har rätt? Om din sida hade rätt borde ni väl kunna vinna med fakta och diskussioner istället för att censurera och tysta ner. Det börjar likna en kommunistdiktatur där vi matas med falsk propaganda och all kritik mot makten måste tystas ner. Övervakningen av befolkningen är ju även den ett faktum. Än så länge kan man ju iaf yttra sig utan att riskera att bli bortförd till ett arbetsläger. Men den tiden kommer väl snart med om du får som du vill?
Att censurera saker som att jorden är platt etc, är inte censur snälla nån. Det är sunt förnuft
Citera
2019-06-29, 18:26
Medlem
Citat:
Att censurera saker som att jorden är platt etc, är inte censur snälla nån. Det är sunt förnuft
Fast flat earth är inte så värst censurerat jämfört med Qanon, och inte heller borde det censureras. Folk borde ha tillgång till all information från båda lägren för att själv kunna bestämma vad som är sant eller inte. Om makten bestämmer åt oss vad vi ska tro på kommer vi snart hamna i George Orwells 1984 där 2+2=5 därför att staten säger det.
Citera
2019-06-29, 18:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du menar att vi borde ”vinna med fakta” trots att du själv inte är kapabel att ta till dig just fakta? Det spelar ju ingen roll hur lite substans du har i dina påståenden om t.ex 9-11 - du tar ändå inte till dig de fakta som motbevisar dig utan fortsätter bara tramsa med argument som att ”det är omöjligt” helt utan stöd i vetenskap eller egentligen någonting alls.. det är lika dant som med det stackars paranoida gänget i gangstalkingtrådarna - det finns liksom inget sött att nå fram till dem så det återstår väl endast två alternativ: motbevisa dem om och om igen så andra får se, eller ignorera dem och hoppas att vansinnet inte sprider sig. Själv ör jag mest benägen att tro på metod 1 - men jag kan inte klandra Google om de inte känner att det är värt mödan...
Citera
2019-06-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du menar att vi borde ”vinna med fakta” trots att du själv inte är kapabel att ta till dig just fakta? Det spelar ju ingen roll hur lite substans du har i dina påståenden om t.ex 9-11 - du tar ändå inte till dig de fakta som motbevisar dig utan fortsätter bara tramsa med argument som att ”det är omöjligt” helt utan stöd i vetenskap eller egentligen någonting alls.. det är lika dant som med det stackars paranoida gänget i gangstalkingtrådarna - det finns liksom inget sött att nå fram till dem så det återstår väl endast två alternativ: motbevisa dem om och om igen så andra får se, eller ignorera dem och hoppas att vansinnet inte sprider sig. Själv ör jag mest benägen att tro på metod 1 - men jag kan inte klandra Google om de inte känner att det är värt mödan...
Nu syftar du på diskussionen i tråden om 9/11. Jag har ingen lust att dra igång samma långa diskussioner igen för det har vi redan gjort. Slutsatsen jag kom fram till står kvar. 11:e september var ett inside job, tornen togs ner med hjälp av sprängmedel. Debunksen i detta fall duger inte. Detta är dock helt offtopic.

Att du alltid har sista ordet betyder inte att du vunnit en diskussion. Det betyder bara att folk inte orkar käbbla med dig.
Citera
2019-06-29, 19:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu syftar du på diskussionen i tråden om 9/11. Jag har ingen lust att dra igång samma långa diskussioner igen för det har vi redan gjort. Slutsatsen jag kom fram till står kvar. 11:e september var ett inside job, tornen togs ner med hjälp av sprängmedel. Debunksen i detta fall duger inte. Detta är dock helt offtopic.

Att du alltid har sista ordet betyder inte att du vunnit en diskussion. Det betyder bara att folk inte orkar käbbla med dig.

Det handlar inte om att käbbla - det handlar om att det inte finns ens en tillstymmelse till bevis för att de officiellt framlagda förklaringarna skulle vara felaktiga.. sen kan du sitta och gissa hur mycket du vill om vad du själv tycker är ”omöjligt” - men har du inga argument för varför det skulle vara omöjligt blir det förstås bara tomma ord.
Citera
2019-06-29, 23:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Fast flat earth är inte så värst censurerat jämfört med Qanon
När du skriver saker som detta, som ett påstått faktum, vad grundar du det på då?
Magkänslan? Vad andra foliehattar har sagt på youtube?
Eller har du något faktaunderlag?
Citera
2019-06-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
När du skriver saker som detta, som ett påstått faktum, vad grundar du det på då?
Magkänslan? Vad andra foliehattar har sagt på youtube?
Eller har du något faktaunderlag?
Jag har testat själv att jämföra söka på "Qanon" och "Flat earth proofs" på DuckDuckGo och Google så klart. Har du inte gjort det själv eller skriver du bara helt utan att undersöka först?
Citera
2019-06-29, 23:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag har testat själv att jämföra söka på "Qanon" och "Flat earth proofs" på DuckDuckGo och Google så klart. Har du inte gjort det själv eller skriver du bara helt utan att undersöka först?
Låter vetenskapligt...
Kan du redovisa hur du gjorde och vad resultatet blev så jag kan upprepa det?

*edit
Sedan skulle jag vilja att du definierar hur du använder ordet "censur".
Jag tolkar det som att du anser hur Google rankar sina sökresultat kan innebära censur. Är det korrekt uppfattat?
Senast redigerad av DikT 2019-06-29 kl. 23:35.
Citera
2019-06-30, 15:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Du vet väl att Google anpassar sin sökmotor efter användarens användardata, det är samma anledning till varför reklam och förslag på deras andra hemsida Youtube kan verka inriktad på vad du söker och tittar på både google och youtube.

Sen att de har börjat sätta upp strikta linjer kring vad som får och inte får visas på Youtube osv det är för att det har funnits enorma problem de senaste åren med genuina galenpannor som har tagit konspirationsteorier på lite för stort allvar, folk som har gått in på pizzerior och skjutit, folk som har hotat och förföljt familjer som har mist nära och kära osv.

Det är även därför Reddit och till en viss nivå 4chan har börjat bli hårdare på bollen då de under en viss period hade ett enormt problem med doxing, barnporr och en mängd andra saker.

Men oavsett vad så skulle jag rekommendera att om du vill få en ordentlig datajämförelse så bör du göra samma sökningar med och uitan ditt googlekonto inloggat och även på olika nätverk så att det inte blir en IP slagning för även det kan påverka dina resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in