Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Såg film på gripande på ekstrabaladet. Han är svart och lång, men givetvis finns det fler med det utseendet.
https://ekstrabladet.dk/112/efter-vild-aktion-kampklaedt-politi-i-retten/7693048
Google translate
Efter en spektakulär arrestering i Århus har en man producerats i författningsdomstolen i domstolen i Glostrup.
Enligt Ekstra Bladets information har anhållandet samband med fredagens agerande i Bispehaven i Århus och till dubbelmordet i Sennepshaven i Herlev tisdag då två svenskar i samband med gangstermiljön dödades.
Denna information har skickats till polisen, som inte kommer att kommentera ärendet.
När den arresterade, som är en 21-årig man, anlände till domstolen i Glostrup på lördagsmiddagen, var det i samband med en kampbeklädd polis som Ekstra Bladet kunde rapportera på plats.
- Det finns kämpar i tingshuset. Jag avvisas i dörren och domaren har bestämt mig för dubbeldörrstängning. Jag har sett flera beväpnade tjänstemän, säger Ekstra Bladets rättsreporter och tillägger att en svensk tolk också har beställts vid förhandlingen.
Den arresterade, som är en lång, slank, somalisk utseende man, togs in i rättssalen med en blå plastdräkt, badande sandaler och ett svart
Tydligt för alla
Åklagaren krävde dubbla stängda dörrar, vilket innebär att även anklagelsen mot mannen, enligt åklagarens åsikt, borde komma till allmänhetens kunskaper.
Anledningen var enligt åklagaren att "det är organiserad brottslighet i bandmiljön med tråden utomlands". Samtidigt hävdade åklagaren att i anklagelsen fanns information "ännu inte känd för allmänheten".
Försvararen argumenterade mot dubbla stängda dörrar och nämnde att det var "uppenbart för alla och alla" vad det gällde. Han sa också att det var en seriös, preliminär debitering i ärendet och att det också hade pressens uppmärksamhet.
Den anklagade verkade ganska lugn om situationen och nickade till både Ekstra Bladets reporter och en tjänare i rummet. Den anklagade var behandlad som farlig av officerarna, där hans händer var helt fast tills han placerades bredvid sin försvarare.
Dörren stängdes dock, så Ekstra Bladet kunde inte rapportera längre från rättssalen.