2019-06-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tråden handlar om ett mord i Kil i Värmland.

Är det OK att brottsoffret såg mellan fingrarna på misshandel av en hund och förstörande av en mobil, som det påstås i tråden?

Jag vet inte om hon såg mellan fingrarna. Om någon sparkar en hund flera gånger så ringer jag polisen till slut, vare sig det är en flykting eller en svensk och samma sak om det gäller min mobil.

Jag kan inte begära att nån utomstående ska ringa till polisen om nån har sönder tex min mobil.
Citera
2019-06-29, 13:44
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Varför ställer du dumma motfrågor. Jag vet en sak, ni som skriver och läser på Flashback är dem i bottenskrapet av empatisk förmåga. Som själv offer för exempelvis våldtäkt och ofredanden har era kommentarer och även beteenden irl varit allt annat än med mänskliga. Jag vet att din egen sort inte ska öppna truten. Det borde finnas epitet för er efter alla år. Kan konstruera nya om du önskar.

Säger du med dina 4000+ inlägg.

Givetvis finns det idioter här på flashback också, och en hel del kvinnohatare som nog får svårt att visa sin medmänsklighet till dig när du provocerar dem. Men om du har så mycket medmänsklighet över till andra, har du funderat på var bottenskrapet här på flashback har fått sitt kvinnohat ifrån? Var är samhällets stöd och din solidaritet till dessa störda individer?

Citat:
Ursprungligen postat av Shackblaf
Mycket tråkig historia.

Min känsla är att BO var en genuint god människa. Tragedin speglar snällhetens baksida både på det personliga och samhälleliga planet kan jag tycka. Som bekant är vägen till helvetet kantad av goda föresatser. Nu har vi försatt oss i en sits där nationens kollektiva beslut om att vara en humanitär stormakt leder till tråkiga konsekvenser för de individer som hamnar i malströmmen som skapas i glappet mellan verklighet och utopi.

Som någon nämnde tidigare kan man se BO som en sinnebild av moder svea: full av goda föresatser. Men att slösa med godhet leder inte automatiskt till en godare värld, tyvärr få som förstår innebörden av detta. Godhet är rationellt bara till en viss brytpunkt, vartefter det går utför om man envisas med att fortsätta vara god.

Väldigt väl uttryckt. Dock kan man ju debattera vad en genuint god människa är. Är man genuint god om det är helt omdömeslös godhet som leder till elände bara för man inte ser kopplingen. Ser man kopplingen men tycker priset är värt det, så är man ju allt annat än god.
Citera
2019-06-29, 13:47
Medlem
Citat:

Oavsett vad: Mäns brott är inte kvinnans ansvar.

I just det har brottet är det ju det. Hade hon inte vart så naiv och haft den här grabben hos sig under natten så hade hon vart i liv.
Att ingen anhörig satte stopp för galenskapet.
Citera
2019-06-29, 13:49
Medlem
Lifeisnows avatar
https://youtu.be/VcliKoutPho
Apropå Kil så har samnytt gjort ett reportage om detta samhälle.

OT kanske var det en överenskommelse där BO gav sitt liv för att rädda sin älskade ”flykting”?
Citera
2019-06-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det har ju framkommit att brottsoffret tyckte det var OK att afghaner sparkar på hundar och inte gör rätt för sig när de gjort sönder någons mobil.... Var är empatin i det?

Men du ser världen med skygglappar...
Jag har inte läst igenom tråden och självklart är det aldrig ok för någon att sparka på hundar.

Men jag vet att ni aldrig söker med ljus och lykta om det är andra män som arbetar med människor efter varje fel de kan ha gjort eller uttryckt. Eller ja, så länge det inte är män ni inte kan identifiera er med. Det är ju väldigt viktigt om ni gör det eller beundrar män som era egna med egenskaper ni önskar. För då jävlar kan det blundas.

Jag vet inte varför hon inte tagit ställning för hunden. En hund som sparkas är inte bara utsatt för en beroendeställning av oss människor utan kan även få inre skador osv. Däremot är det inte en legitim orsak för att mörda henne. Hennes liv blev inte mindre värt.
Citera
2019-06-29, 13:55
Medlem
Ja, så här går det om man är genuint indoktrinerad av politikerna och inte har förmåga till att tänka kritiskt på egen hand. Ännu ett oskyldigt offer har fått sätta livet till pga feminismen
Citera
2019-06-29, 13:59
Medlem
Jag har blivit så cynisk att jag alltid läser in underliggande budskap i medias rapportering, i det här fallet är det nästan skrivet i klartext: https://www.expressen.se/gt/teorin-lararinnan-mordades-av-elev/
Citat:
– Hon var en fantastisk kvinna som levde för integration. Hon gjorde allt för våra ensamkommande. Hon gick all in och hade många nära kontakter med dem på många olika sätt. Hon gjorde allt, och ännu mer. Detta var hennes liv kan jag säga.
Detta skedde väl nattetid, då blir det extra tragiskt när hon var så hängiven att hon gav studiehjälp nattetid åt de stackars söta små pojkarna som knappt fått hår på snoppen.

edit: ny artikel:
https://www.expressen.se/gt/eleven-erkanner-dodade-sin-lararinna/
Citat:
Han vill inte sitta inlåst. Han vill åka hem till sitt hemland,
Är det bara jag som tycker att det vore totalt värt en batikhäxas liv för att få en afghan att lämna Sverige frivilligt?
Senast redigerad av ompiliompi 2019-06-29 kl. 14:03.
Citera
2019-06-29, 14:01
Medlem
Nihiliserads avatar
Hoppas hennes skäggbebis utvisas, innan han hinner mörda någon oskyldig.
Citera
2019-06-29, 14:02
Medlem
derivats avatar
Citat:
I huvudtaget så är det farligaste för en kvinna just människor i hennes närhet och kvinnor beskylls dessutom för de brott de råkar ut för. Säga vad man vill om prat om patriarkala strukturer, men ni är bra drillade i att föra åsiktsresonemang efter dem.

Det är osmakligt att ni smutskastar henne efter hennes död och även gör uttalanden kring vad hon skulle ha tänkt eller tyckt själv.

Oavsett vad: Mäns brott är inte kvinnans ansvar.

Jämförelsevis är skjutningar på vakter, mot poliser etc ok eftersom de valt sina yrken. Kriminalvårdare kan du döda när helst eftersom de antagligen skulle gilla det. Samma sak men du skulle ställa dig på motsatta sidan eftersom så djupt är ditt kvinnohat att du aldrig skulle reagera om alla resurser las på våld som män som själva sannolikt triggar och på olika vis skapat hotsituationer. Du skulle lalla med media med oproportionerligt intresse i maktens ledband eftersom det är mer intresserant vad män gör och vad som görs emot dem, än en pensionerad äldre kvinna som bör få leva i lugn och ro efter att även hon har vigt sitt liv åt andra.

Skillnaden är det gigantiska kvinnohatet ni inte bara förnekar utan även legitimerar. Kvinnor dör inte för att de förtjänar det utan för att män mördar dem oavsett hur fina och goda de varit. När en kvinna gör fel är det inte heller ett giltigt skäl att vare sig våldta eller mörda henne. Majoriteten av män som missbrukar våld och makt, mördas aldrig. Våldtas definitivt inte.

Det är inte ok att göra vad man vill bara för att någon är av kvinnokön. Kvinnor ska i Sverige kunna röra sig och göra vad de vill, utan att mötas av våld för att de inte suttit tysta hemma med blicken sänkt och händerna i knät. Att mördas som 70-åring ska som minst vara en frist från att vedervärdiga män ska sitta och diskutera och spekulera som anta att hon varit sexuellt klandervärd. Det är Sverige och ni hör inte ens själva hemma här som upplever att det är normalt att göra påhopp med insinuationer kring det sexuella, på en gammal pensionär. Knappast med tanke på hur det främst är män som är äckel som våldtar inom sina respektive yrkesroller som de gör överallt annars i livet. En 70-åring har sannolikt hunnit uppleva svenska män också.

Håller med att det är osmakligt att smutskast en gammal dam som blev mördad. Men det är ännu mer osmakligt att godhetsknarka på andras bekostnad. Att man inte ser kopplingen mellan dessa utländska ensamkommande gentlemän och brotten de begår är ingen ursäkt. Damen var en omedveten samhällsfara för andra och som det visade sig även för sig själv.

Delar inte alls din bild i övrigt. Det finns inget patriarkat att tala om, det är tvärtom kvinnor som styr, åtminstone i detta landet. Ni kvinnor ser inte detta, ni verkar förblindade av det lilla som lever kvar från förr när männen styrde. Säkert är detta en stor del i allt kvinnohat man ser.
Citera
2019-06-29, 14:05
Medlem
Den 19-årige man som misstänks för mordet på en kvinna i 70-årsåldern i Värmland har erkänt, skriver Nya Wermlands-Tidningen.

- Han erkänner gärningen, säger advokat Anders Olsson enligt tidningen.

Lördagens häktningsförhandling ledde till att mannen häktades skäligen misstänkt för mord.

Kvinnan hittades död i en bostad natten mot torsdagen och kort därefter greps den misstänkte en bit från brottsplatsen. Enligt flera medier kände kvinnan och mannen varandra sedan tidigare.
Citera
2019-06-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Säger du med dina 4000+ inlägg.

Givetvis finns det idioter här på flashback också, och en hel del kvinnohatare som nog får svårt att visa sin medmänsklighet till dig när du provocerar dem. Men om du har så mycket medmänsklighet över till andra, har du funderat på var bottenskrapet här på flashback har fått sitt kvinnohat ifrån? Var är samhällets stöd och din solidaritet till dessa störda individer?

Väldigt väl uttryckt. Dock kan man ju debattera vad en genuint god människa är. Är man genuint god om det är helt omdömeslös godhet som leder till elände bara för man inte ser kopplingen. Ser man kopplingen men tycker priset är värt det, så är man ju allt annat än god.
Ja jag hamnade här efter ett mycket utsatt liv med trauman och psykisk sjukdom som jag levde med. Har vänt mig själv ut och in. Alla mina fel finns här. Men av de inlägg du försöker skamma mig är även bra över 700 korta noveller och dikter som kladder till dikter. Har två trådar litterär träning.

Att jag hamnade här beror på att jag även om jag först chockerade, trodde fler av er var normala oavsett om ni skriver eller läser än vad ni är. Grattis förresten till att ha använt internet ni själva och förstört hela det svenska samhället på lite mer än ett decennium och totalt tagit bort den svenska anständighet vi förr hade. Våra normer och värderingar och istället spridit den här idiotens melodi. Den fanns innan, jag såg en del av den när jag blev psykiskt sjuk. Jag mår bra idag numera men absolut inte tack vare er här.

Orsaken till att jag stannade är dessa brottstrådar där ni sitter och gömmer er bakom anonymitet. Illa omtyckt har jag blivit men det var rent nattsvart hat som fick mig att hamna här. Kalla mig lättkränkt men när du kränker mig, om så bara på skoj (och jag har en känsla dvs ej nättroll eller otrevliga påhopp räcker) är jag mycket långsamt.

Många av er sitter och hånar andra gömd bakom konton ingen vet men, många kriminella skulle gärna vilja veta era identiteter. Många av dem ni uttrycker er kring. Många anekdoter ni tar upp. Jag syftar nu på dem som hänger ut individer. Det var ett skämt, att göra sig rolig på min bekostnad för att jag som mådde psykiskt dåligt skulle braka o må ännu sämre att påstå att det stod saker här som inte gjordes i sammanhang de inte hörde hemma. Jag blev kvar iallafall. Mycket många avskräden i livet som trott sig kunna trolla mig. Många bekanta på olika vis som hängts ut o sannolikt flera som blivit psykiskt sjuka och jag tror närapå att några självmord handlar om att det varit människor som hängt ut andra. Så jag struntar fullständigt i att låtsas om att många här oavsett om de läser eller skriver, är finare för att jag själv finns här. Om människor var bra hade mitt liv varit annorlunda. Det minsta folk kan göra, är att inte skryta brottstrådar under konton de inte vågar stå upp för att de har.
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
I just det har brottet är det ju det. Hade hon inte vart så naiv och haft den här grabben hos sig under natten så hade hon vart i liv.
Att ingen anhörig satte stopp för galenskapet.
Jag reagerade på tonen. Visste inte att hon haft honom över natten. Människor måste lära sig att det är skillnad på att stötta människor mot den fars de kan innebära. Är det psykiskt sjuka eller missbrukare kan de utgöra en verklig fara. Som individ då kan man inte ha öppet hus för att människor ska övernatta som om det vore ett härbärge. Män är farliga och särskilt med psykisk ohälsa i botten. Även kvinnor givetvis.

Folk måste också förstå att det är paranoia att misstro människor även under verkliga risker. Inom psykiatrin räknas det till psykotiska drag eller paranoida störningar eftersom det alltid handlar om tolkningsföreträde hos den som bedömer. För det är inte normalt att förutse att människor kommer kunna flippa ur. Inte ens för oss som upplevt flera sådana situationer. Ni kan ha med det i domen över henne. Att det faktiskt räknas som sjukt att känna sig otrygg och andra som oberäkneliga.
Citera
2019-06-29, 14:25
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
En 19 årig man har häktats misstänkt för mordet på en kvinna i Kil. 19-åringen erkände idag mordet, berättar hans advokat.

19-åringen som nu sitter häktad erkände mordet under lördagen.

– Han har erkänt, men i övrigt inte berättat några detaljer, säger hans advokat Anders Olsson.

19-åringen greps och anhölls under torsdagsnatten efter att han själv larmat polisen. Han är misstänkt för att ha mördat en 69-årig kvinna som hittades död i sin bostad. Enligt polisen kände de två varandra.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/19-aring-erkanner-mordet-i-kil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in