Citat:
Ursprungligen postat av
derivat
Säger du med dina 4000+ inlägg.
Givetvis finns det idioter här på flashback också, och en hel del kvinnohatare som nog får svårt att visa sin medmänsklighet till dig när du provocerar dem. Men om du har så mycket medmänsklighet över till andra, har du funderat på var bottenskrapet här på flashback har fått sitt kvinnohat ifrån? Var är samhällets stöd och din solidaritet till dessa störda individer?
Väldigt väl uttryckt. Dock kan man ju debattera vad en genuint god människa är. Är man genuint god om det är helt omdömeslös godhet som leder till elände bara för man inte ser kopplingen. Ser man kopplingen men tycker priset är värt det, så är man ju allt annat än god.
Ja jag hamnade här efter ett mycket utsatt liv med trauman och psykisk sjukdom som jag levde med. Har vänt mig själv ut och in. Alla mina fel finns här. Men av de inlägg du försöker skamma mig är även bra över 700 korta noveller och dikter som kladder till dikter. Har två trådar litterär träning.
Att jag hamnade här beror på att jag även om jag först chockerade, trodde fler av er var normala oavsett om ni skriver eller läser än vad ni är. Grattis förresten till att ha använt internet ni själva och förstört hela det svenska samhället på lite mer än ett decennium och totalt tagit bort den svenska anständighet vi förr hade. Våra normer och värderingar och istället spridit den här idiotens melodi. Den fanns innan, jag såg en del av den när jag blev psykiskt sjuk. Jag mår bra idag numera men absolut inte tack vare er här.
Orsaken till att jag stannade är dessa brottstrådar där ni sitter och gömmer er bakom anonymitet. Illa omtyckt har jag blivit men det var rent nattsvart hat som fick mig att hamna här. Kalla mig lättkränkt men när du kränker mig, om så bara på skoj (och jag har en känsla dvs ej nättroll eller otrevliga påhopp räcker) är jag mycket långsamt.
Många av er sitter och hånar andra gömd bakom konton ingen vet men, många kriminella skulle gärna vilja veta era identiteter. Många av dem ni uttrycker er kring. Många anekdoter ni tar upp. Jag syftar nu på dem som hänger ut individer. Det var ett skämt, att göra sig rolig på min bekostnad för att jag som mådde psykiskt dåligt skulle braka o må ännu sämre att påstå att det stod saker här som inte gjordes i sammanhang de inte hörde hemma. Jag blev kvar iallafall. Mycket många avskräden i livet som trott sig kunna trolla mig. Många bekanta på olika vis som hängts ut o sannolikt flera som blivit psykiskt sjuka och jag tror närapå att några självmord handlar om att det varit människor som hängt ut andra. Så jag struntar fullständigt i att låtsas om att många här oavsett om de läser eller skriver, är finare för att jag själv finns här. Om människor var bra hade mitt liv varit annorlunda. Det minsta folk kan göra, är att inte skryta brottstrådar under konton de inte vågar stå upp för att de har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pogbasshoes
I just det har brottet är det ju det. Hade hon inte vart så naiv och haft den här grabben hos sig under natten så hade hon vart i liv.
Att ingen anhörig satte stopp för galenskapet.
Jag reagerade på tonen. Visste inte att hon haft honom över natten. Människor måste lära sig att det är skillnad på att stötta människor mot den fars de kan innebära. Är det psykiskt sjuka eller missbrukare kan de utgöra en verklig fara. Som individ då kan man inte ha öppet hus för att människor ska övernatta som om det vore ett härbärge. Män är farliga och särskilt med psykisk ohälsa i botten. Även kvinnor givetvis.
Folk måste också förstå att det är paranoia att misstro människor även under verkliga risker. Inom psykiatrin räknas det till psykotiska drag eller paranoida störningar eftersom det alltid handlar om tolkningsföreträde hos den som bedömer. För det är inte normalt att förutse att människor kommer kunna flippa ur. Inte ens för oss som upplevt flera sådana situationer. Ni kan ha med det i domen över henne. Att det faktiskt räknas som sjukt att känna sig otrygg och andra som oberäkneliga.