2019-06-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är min tanke, tyckte jag va tydlig med det.
Vad var det Du var tydlig med?

Du glömde svara på min fråga till Dig... i Ditt inlägg skriver Du att "LW hintat om återförening med UW" var har LW gjort det "hintandet"?
Citera
2019-06-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad var det Du var tydlig med?

Du glömde svara på min fråga till Dig... i Ditt inlägg skriver Du att "LW hintat om återförening med UW" var har LW gjort det "hintandet"?

Jävlas du med mig, eller?
Läs om det jag har skrivit, sakta.

Jag va tydlig med att det va min tanke, min teori, en känsla som jag har
haft i stort sett hela tiden.

Orsaken är bl.a. inlägg tidigt i tråden från personer som sa sig känna LW, som
gav sin syn på hur hon va som person.
Du kan leta själv i tråden om du vill.
Citera
2019-06-29, 09:24
Medlem
Citat:
Jävlas du med mig, eller?
Läs om det jag har skrivit, sakta.

Jag va tydlig med att det va min tanke, min teori, en känsla som jag har
haft i stort sett hela tiden.

Orsaken är bl.a. inlägg tidigt i tråden från personer som sa sig känna LW, som
gav sin syn på hur hon va som person.
Du kan leta själv i tråden om du vill.
Och som sa att LW ville gå tillbaka till UW?
Citera
2019-06-29, 10:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu sticker jag in i er privata (?) diskussion.

LW kanske hintade om återförening för att det var mer praktiskt (att UW trodde det) inte för att hon egentligen tänkte/ville att det skulle bli så. Ibland säger man att ”jaja, vi får se, det är inte omöjligt, kanske för barnens skull...” och menar inte så mycket med det.

Kanske ville hon ha kvar UW, ha honom på lut, ha honom i reserv så att säga, men ändå tyckte hon kanske att det var smidigt med separata boenden, så att hon hade sin frihet.

Kanske kunde någon tycka att det var grymt av henne, att hon lekte med UW:s känslor?

Kanske detta skulle ha kunnat eskalera till ett motiv? Ett gräl som spårade ur totalt?

Här ser jag ett möjligt händelseförlopp - som enligt mej skulle kunna knyta ihop flera lösa trådar.

Obs! Kanske. Möjligen. Eventuellt. Spekulation. Så att det blir tydligt.

Dessutom är det min tolkning av CarlJanne75s inlägg - inte allt det ovanstående, men själva hintandet alltså.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2019-06-29 kl. 10:11. Anledning: Förtydligande av tolkning och hint
Citera
2019-06-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Eftersom hon beskriver ett suicidförsök i bloggen är jag också benägen att hålla med. Åtminstone då var hon psykiskt sjuk. Eller möjligen led hon av en instabil
personlighetstyp
.
..en "personlighetstyp" som du menar sedan skulle ha klingat av bara sådär?

Här borde jag lagt in en 'whoco', men alla ser den ändå, tror jag.
Citera
2019-06-29, 10:11
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu sticker jag in i er privata (?) diskussion.

LW kanske hintade om återförening för att det var mer praktiskt? Inte för att hon egentligen tänkte/ville att det skulle bli så. Ibland säger man att ”jaja, vi får se, det är inte omöjligt, kanske för barnens skull...” och menar inte så mycket med det.

Kanske ville hon ha kvar UW, ha honom på lut, ha honom i reserv så att säga, men ändå tyckte hon kanske att det var smidigt med separata boenden, så att hon hade sin frihet.

Kanske kunde någon tycka att det var grymt av henne, att hon lekte med UW:s känslor?

Kanske detta skulle ha kunnat eskalera till ett motiv? Ett gräl som spårade ur totalt?

Här ser jag ett möjligt händelseförlopp - som enligt mej skulle kunna knyta ihop flera lösa trådar.

Obs! Kanske. Möjligen. Eventuellt. Spekulation. Så att det blir tydligt.

Dessutom är det min tolkning av CarlJanne75s inlägg.

Jag anar var du är på väg även om jag inte vill tänka själv i sådan riktning. Men den fråga jag ändå ställer mig isåfall är hur ett då mord i affekt, kanske snarare dråp, kan ha lämnat så lite spår så att GM inte sitter inne så här lång tid efteråt? Oavsett vem som dödade LW har jag svårt att förstå avsaknaden av så pass mycket fysiska spår att polisen inte kunnat gripa någon än ifall mordet skett helt oplanerat i affekt, troligtvis av vad som framkommit med mycket våld.

Har mordet iaf delvis varit planerat, som MV gett oss lite information om att saker kan tyda på, så ligger det i linje med att GM går fri än idag och att utredningen verkar ha svårt att binda någon vid mordet. Har mordet däremot skett hastigt uppkommet ur stunden utan någon som helst förberedelse så måste det ju dels innebära en ändå nog kallsinnig mördare för att trots alla risker för vittnen återvända och röja upp. Det känns rent spontant som att ett gräl som spårat ur i våld och sedan mord borde orsakat en BP full av spår och tekniska bevis men nu får man snarare känslan av att BP varit renskrapad på bindande bevis.
Senast redigerad av Philomena 2019-06-29 kl. 10:13.
Citera
2019-06-29, 10:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag anar var du är på väg även om jag inte vill tänka själv i sådan riktning. Men den fråga jag ändå ställer mig isåfall är hur ett då mord i affekt, kanske snarare dråp, kan ha lämnat så lite spår så att GM inte sitter inne så här lång tid efteråt? Oavsett vem som dödad LW har jag svårt att förstå avsaknaden av så pass mycket fysiska spår att polisen inte kunnat gripa någon än ifall mordet skett helt oplanerat i affekt, troligtvis av vad som framkommit med mycket våld.

Har mordet iaf delvis varit planerat, som MV gett oss lite information om att saker kan tyda på, så ligger det i linje med att GM går fri än idag och att utredningen verkar ha svårt att binda någon vid mordet. Har mordet däremot skett hastigt uppkommet ur stunden utan någon som helst förberedelse så måste det ju dels innebära en ändå nog kallsinnig mördare för att trots alla risker för vittnen återvända och röja upp. Det känns rent spontant som att ett gräl som spårat ur i våld och sedan mord borde orsakat en BP full av spår och tekniska bevis men nu får man snarare känslan av att BP varit renskrapad på bindande bevis.

Det fetade:
Det är en gåta, varken mer eller mindre.

Å andra sidan vet jag knappt något om FP, hur det såg ut där, eventuella spår. Oavsett vem som är GM borde det finnas mycket spår efter att LW utsatts för ”grov yttre påverkan” eller hur det uttryckts.

Hoppas att polisen vet mer.

Även i mitt eventuella scenario skulle det kunna tänkas en form av medhjälpare. Åtminstone i efterarbetet, så att säga.

Självfallet är det mera ”bekvämt” att tänka sej random galning, men för mej är det många frågetecken som behöver rätas ut innan jag kan släppa tanken på den mest tragiska lösningen på detta tragiska brott.
Citera
2019-06-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade:
Det är en gåta, varken mer eller mindre.

Å andra sidan vet jag knappt något om FP, hur det såg ut där, eventuella spår. Oavsett vem som är GM borde det finnas mycket spår efter att LW utsatts för ”grov yttre påverkan” eller hur det uttryckts.

Hoppas att polisen vet mer.

Även i mitt eventuella scenario skulle det kunna tänkas en form av medhjälpare. Åtminstone i efterarbetet, så att säga.

Självfallet är det mera ”bekvämt” att tänka sej random galning, men för mej är det många frågetecken som behöver rätas ut innan jag kan släppa tanken på den mest tragiska lösningen på detta tragiska brott.

Om SD hävdar att de har träffats innan mordet så måste utredarna bevisa att så inte skett. Det är nog därför de fastnat i utredningen.
Det ligger inte på MGM att bevisa, tyvärr.
Citera
2019-06-29, 10:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det skulle komma fram att
LW hintade om någon form av återförening om det va så att han skilde sig.
Har haft den tanken från första början i stort sett.
Den ligger där å skaver.

När skiljde sig UW från MH? Var det inte under hösten 2016 (hittar inte uppgiften i tråden just nu).

En av hintarna till en eventuell återförening skulle i så fall kunna vara att det verkar som om UW, LW och barnen umgicks tillsammans som en "oskild" familj under/strax efter den tiden, att döma av LW's loggar på geoforumet:

Kanske avsåg LW inte bara jobbet när hon betonar att "hösten varit slitig". Kanske även privatlivet?

Och bilderna på skidsemestern i början av 2017 ger nästan intrycket av "återfunnen" familjeidyll.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-06-29 kl. 10:46.
Citera
2019-06-29, 10:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om SD hävdar att de har träffats innan mordet så måste utredarna bevisa att så inte skett. Det är nog därför de fastnat i utredningen.
Det ligger inte på MGM att bevisa, tyvärr.

Det ligger mycket idet: svårt att bevisa att något INTE skett - om man inte samtidigt kan bevisa att NÅGOT ANNAT skett.
Citera
2019-06-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
..en "personlighetstyp" som du menar sedan skulle ha klingat av bara sådär?

Här borde jag lagt in en 'whoco', men alla ser den ändå, tror jag.

Nej, jag skriver inte att personlighetstyper klingar av. Och jag vet inte mer om henne än det hon delgav i sin blogg. Då ansåg hon sig må bra igen. Hon beskrev ett tidigare suicidförsök, apropos debatt om hon led av psykisk ohälsa. Vilket jag menar att hon åtminstone då led av sådan.
Citera
2019-06-29, 10:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag anar var du är på väg även om jag inte vill tänka själv i sådan riktning. Men den fråga jag ändå ställer mig isåfall är hur ett då mord i affekt, kanske snarare dråp, kan ha lämnat så lite spår så att GM inte sitter inne så här lång tid efteråt? Oavsett vem som dödade LW har jag svårt att förstå avsaknaden av så pass mycket fysiska spår att polisen inte kunnat gripa någon än ifall mordet skett helt oplanerat i affekt, troligtvis av vad som framkommit med mycket våld.

Polisiärt sett borde de närmare ”motivgrunderna” vara möjliga att bortse ifrån helt så snart man etablerat att en relation funnits av den art vi känner till. Det räcker att veta att grabbhalvor understundom knackar ihjäl utomäktenskapliga o.a. älskarinnor. Varför är en bisak och gränsar till vad som anstår lag och rätt.

Att GM inte kan bindas är överraskande men knappast oföreställbart givet att kroppen inte påträffades o MGM kan hävda att han brukade passera vad som blev BP ibland på sina promenader och att hans dna dessutom mycket väl kan finnas på BO av deras relation. Hade kroppen påträffats i tid och MGM varit en barnlös 23-årig arbetslös med en mindre lojal flickvän, och några andra stjärnor stått i rätt zodiak, så hade man ”sannolikt” sytt in MGM o därefter tröskat igenom bevisen, i betydligt högre tempo. Är min gissning.

Att polis/åklagare skulle vara så tondöva att de efter den tid som nu förlupit inte har korrekt bild av MGM:s skuld i detta specifika fall förefaller helt otänkbart för mig. Förvisso i paritet med den olyckliga inkompetens som tycks ha inlett fallet, men knappast nödtvunget därför enträget fortsatt densamma. Inget talar för att åklagarmyndigheten inte skulle besitta kompetensen att komma tillrätta med egna ev. brister. Förr eller senare.

Teoretiskt sett kan det säkert vara så att tillräckliga bindande bevis saknas av mer eller mindre svintur (Pernilla Theorin o.a. fall finns ju). Men en jag tror en händig åklagare förr eller senare kan komma till skott i detta fall. Även om det börjar se dystert ut.

På sommarn gör ju ingen någonting f.ö. Så inget lär ju hända just nu.

Vår köra møllan (johanna), från på ett ungefär samma mellansvenska trakter, hade otvivelaktigt med i beräkningen av sina dåd att mord i början av augusti i kräfttider går mer eller mindre obemärkta förbi, då vikarier inget ser och de stamanställda som finns att tillgå tittar bort. Möjligen kan numera den mer riskfria perioden för lyckade mord utsträckas även till långt in på våren, då tjänstemän av olika löneklasser ogärna riskerar sin inplanerade semester. För att ngn tölp smockat till en brud. MGM kom minsann iväg på sin semester, kanske just därför. Så varför skulle rättstjänaren behöva offra sin?

Lite hårdraget kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in