2019-06-28, 18:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vem vet, nu kanske det dyker upp några män som styrker dessa postare nu. Det kommer givetvis att ifrågasättas varför de dyker upp just nu i så fall.

Givetvis så skriver de i så fall inte om
det i tråden. I så fall visar de ju att de
kan ha haft motiv till att mörda henne.
De ligger nog väldigt lågt.
Speciellt om någon av dem skulle vara GM.
Citera
2019-06-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Givetvis så skriver de i så fall inte om
det i tråden. I så fall visar de ju att de
kan ha haft motiv till att mörda henne.
De ligger nog väldigt lågt.
Speciellt om någon av dem skulle vara GM.

Om det nu finns några män hon utnyttjat ja, så betyder det inte att allihop är GMs, bara en. Och hade du haft rätt så hade de dykt upp åtminstone en enda under detta året som gått. Men NOLL!
Hur förklarar du det? Du har själv inte kunnat hänvisa till en enda fastän det är just DU som påstått detta!
Du har fortfarande chansen att erkänna ditt misstag med att du dömt henne utifrån att det finns såna kvinnor och trodde att det var så.
Men..du har aldrig tvekat utan påstår att du sett..tolkat det så.
Att man tror och tolkar är något helt annat än just fakta.
Så fram med dina bevis, och kom inte med tönteriet att det finns i tråden för då kommer vi ändå fortsätta säga att du hittar på och inga bevis har!!
Erkänn ditt misstag eller ta fram bevisen nu tack!!
Citera
2019-06-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan meddela att det finns fortfarande inga nya anteckningar i B2705-18.
Nästa "bevakningsdatum" hos TR är 12/7.
Åtal?

Dags att massmedia ställer på med frågor igen!
"Åtal?"
Du måtte skämta med tråden?

En åkl får inte väcka åtal med mindre än att h*n tror att domstolen skall finna fog för att döma den misstänkte/-a.
Åkl Åsa Hiding måste i fall hon tror sig nå framgång i mordfrågan (med SD som den misstänkte), i så fall omgående begära honom häktad!
SD är på fri fot.
Inget mordåtal är idag att vänta gällande den 12 juli. Dumt att sprida heltokiga S P E K U L A T I O N E R i tråden.
Tycker jag.
Citera
2019-06-28, 19:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Om det nu finns några män hon utnyttjat ja, så betyder det inte att allihop är GMs, bara en. Och hade du haft rätt så hade de dykt upp åtminstone en enda under detta året som gått. Men NOLL!
Hur förklarar du det? Du har själv inte kunnat hänvisa till en enda fastän det är just DU som påstått detta!
Du har fortfarande chansen att erkänna ditt misstag med att du dömt henne utifrån att det finns såna kvinnor och trodde att det var så.
Men..du har aldrig tvekat utan påstår att du sett..tolkat det så.
Att man tror och tolkar är något helt annat än just fakta.
Så fram med dina bevis, och kom inte med tönteriet att det finns i tråden för då kommer vi ändå fortsätta säga att du hittar på och inga bevis har!!
Erkänn ditt misstag eller ta fram bevisen nu tack!!

Jag har aldrig skrivit att jag har fakta.
Jag har skrivit vad jag tror och tolkar.
Varken du eller jag vet om jag dömt
henne felaktigt eller inte.
Det får vi kanske veta om det någon
gång kommer en FUP.
Om det då visar sig att jag haft fel om
henne så blir jag glad, främst för hennes
barns skull och kommer inte att ha några
problem med att erkänna att jag trodde
och tolkade fel.

Men innan vi vet vem som mördade
henne och varför så tänker jag inte
erkänna att jag har fel för det vet varken
du eller jag.
Citera
2019-06-28, 19:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Fick höra idag av en bekant till LW att barnen vaknat på morgonen och sett att det låg presentpapper på bordet hemma och halv inslagna paket mm då något av barnen tydligen fyllde år. Mamma var spårlöst borta och de ringde då sin pappa som kom dit och ringde polis. Antagligen måste ju någon knackat på och bett henne följa med ut elr liknande

Inlägg från 23/5 -18
Apropå diskussionen nyligen om hur det egentligen såg ut i LW:s bostad, och varför polisen direkt fattade misstankar att hon ej gett sej av frivilligt/planerat.
Det var ingen oreda, som efter ett slagsmål eller liknande, men det var oreda, som i ej färdiginslagna paket.

PS
Mina fetningar
Citera
2019-06-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ingen dålig diagnos du ställer utifrån någons text, du måste besitta
en enorm kompetens, för att våga komma med ett så konkret påstående.

Eftersom hon beskriver ett suicidförsök i bloggen är jag också benägen att hålla med. Åtminstone då var hon psykiskt sjuk. Eller möjligen led hon av en instabil
personlighetstyp.
Citera
2019-06-28, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Det här blir konstigare och konstigare. Lokalblaskan (NA) som var med och drog igång det här för mer än ett år sedan har nu alltså fått tag i en gammal professor som pratar om bevis och rättegång. Vilka är de här bevisen han snackar om?
– Det här är ovanligt, säger Jerzy Sarnecki. Bevisen är inte så starka att det kan gå till rättegång, och det här måste vara otroligt frustrerande för polismyndigheten och för alla inblandade.
https://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Tidningen har också fått tag i en gammal pensionerad åklagare som verkar mena att det nu är SD:s advokats sak att reda ut problemen inom rättsväsendet i Örebro:
Det finns många möjligheter för försvaret att ifrågasätta och agera, säger Sven-Erik Alhem.
https://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Det verkar handla om ett ganska omfattande clusterfuck här.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-28 kl. 23:53.
Citera
2019-06-29, 06:13
Medlem
Blessedfruits avatar
Nu ligger jag efter i läsning, men håller med ozzie om att det här är verkligt tänkvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW var nog inte rädd för SD när han "höll sig på mattan" och uppförde sig som en vuxen människa - vilket jag antar att han gjorde efter LW:s markerande anmälan om bilincidenten. Dock kan han ha varit besvärlig och enerverande mot henne när hon GC:ade och åkte på resor med män som han kunde misstänka hade övertagit hans plats som vän och älskare - kanske med intensiva kommentarer i meddelanden eller retsamheter för att sätta käppar i hjulet för henne om hon försökte gå vidare i
andra relationer. Man kan misstänka att han upplevde någon slags äganderätt till LW - även fast han var en gift tvåbarnspappa.

Jag misstänker att LW var ambivalent i sina känslor till SD och att hon hade svårt att motstå det osynliga band som kan ha funnits emellan dem sen tiden då vänskapen var "magisk".

Utifrån GC-loggar, finns skäl att misstänka att förbjuden kärlek övergick till "ägandekänsla" någon gång under våren -16. Innan dess verkade allt frid och fröjd. Jag får en känsla av att smygrelationen mellan LW/SD låg på topp vid 2015 och kanske LW då ville ha ett seriöst förhållande med SD som inte kunde/ville skilja sig?

Tröttnade LW på att vara den "hemliga frun" och berättade för HD under våren -17? Trodde LW att det skulle hjälpa henne att kunna säga Nej till SD om han fortsatte uppvakta henne?

Efter våren -17 syns inte LW och SD cacha ihop mer än ett par få tillfällen av rena händelser. Om de skulle ha cachat ensamma tillsammans, så kan ingen av dem haft platspositionering på och det skulle antagligen ha förbryllat HD om SD hade börjat stänga av sin positionering.

Januari -18 skadar LW benen när hon är till Sälen med AL. Hon blir beroende av andras stöd och hjälp. SD verkar ju vara en person som tycker om att hjälpa och kanske han såg sin chans att smyghjälpa henne då? Om det är så att han träffade LW i smyg, så är det rimligt att anta att HD får reda på detta i februari när LW och hon träffas på ett event. Därefter begär HD skilsmässa och papperen lämnas in till TR i mitten av mars. HD flyttar, LW blir bra i benen och umgås flitigt med ett antal potentiella partners. Ensam står en sviken och kränkt SD kvar och undrar vad som hände? Besvikelsen byggs upp till hat och han ska minsann visa vem som bestämmer?

Den som mördade LW var väldigt motiverad och hen såg antagligen tydligt när livet lämnade henne. Det sägs att LW hittades på mage och det kan vara så att mördaren vände henne för att hen inte klarade av att se hennes döda blick. Bilden av den döda LW är nu fastetsad på mördarens näthinna för evigt och mordet är ingen liten börda att bära med sig vidare i livet. Det krävs en enorm kyla.

SD och HD uppfattas som att de kommit varandra närmare efter mordet på LW och skilsmässan. De är glada, livet leker och de älskar kramkalasen på GC-eventen. De umgås helt enkelt mer som skilda än när de var gifta och inte minst - hindret för deras lycka är eliminerat av en mördare. Vem?
Citera
2019-06-29, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror på att LW inte prioriterade sina
barn. Jag tror på att de inte fick den
uppmärksamhet och tid som de hade
rätt till av sin mamma.
Jag tror på att de försökte få hennes
uppmärksamhet med utåtagerande
beteende. Jag tror på att de hade
många konflikter med henne därför att
hon inte gav dem vad de behövde och
hade rätt till. Jag tror att de idag känner
skuld för de konflikterna och hoppas att
det finns någon vuxen som kan förklara
för dem att det inte var deras fel. Att de
bara kämpade för det de hade rätt till.

Jag tror på att UW visste varför hans barn
mådde dåligt och att han gjorde allt för
dem för att kompensera för LW men att
han var för feg och konflikträdd för att
sätta gränser för LW.
Jag tror att han fortfarande var kär i LW
och hoppades på en återförening.
Du skriver... UW var för feg och konflikträdd för att sätta gränser för LW.

Sedan skriver Du att Du tror att han fortfarande var kär i LW och hoppades på en återförening???

Vad får Dig att tro att UW ville gå tillbaka till LW? Han hade gått vidare och gift om sig (även om det inte gick så bra).
Citera
2019-06-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver... UW var för feg och konflikträdd för att sätta gränser för LW.

Sedan skriver Du att Du tror att han fortfarande var kär i LW och hoppades på en återförening???

Vad får Dig att tro att UW ville gå tillbaka till LW? Han hade gått vidare och gift om sig (även om det inte gick så bra).

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det skulle komma fram att
LW hintade om någon form av återförening om det va så att han skilde sig.
Har haft den tanken från första början i stort sett.
Den ligger där å skaver.
Citera
2019-06-29, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det skulle komma fram att
LW hintade om någon form av återförening om det va så att han skilde sig.
Har haft den tanken från första början i stort sett.
Den ligger där å skaver.
Tack för svar men nu hoppas jag på svar även från gloriouslife ang vad hen skrivit som jag tycker låter lite motsägelsefullt.

Var har LW hintat om någon form av återförening?
Citera
2019-06-29, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för svar men nu hoppas jag på svar även från gloriouslife ang vad hen skrivit som jag tycker låter lite motsägelsefullt.

Var har LW hintat om någon form av återförening?

Det är min tanke, tyckte jag va tydlig med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in