Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Nu ska vi inte reducera denna allvarliga fråga till en fråga om personlig prestige, utan hålla oss till sakfrågan. Jag vidhåller dock att sakkunniga ska ha en gedigen akademisk utbildning, på doktorsnivå, och vara fria från ideologiska skygglappar.
Den unga grabben lär inte vara särskilt juridiskt kunnig, och hans försök att sopa igen olika spår lär vara så pass amatörmässigt utförda att modern kriminalteknik kan genomskåda alla försök till vilseledande. Däremot litar jag inte på att det politiserade rättsväsendet kommer att utdöma ett rättmätigt straff och utvisa GM. Helst borde han sparkas ut från ett flygplan, på en höjd av 10 000 meter ovanför Afghanistan, utan fallskärm. Justice served...
Nej, du försöker få rätt - inget annat.
Jag har många fler akademiska poäng än vad som krävs för att bli Kriminalvårdare och de flesta av dem 'är i kriminologi.
Det är däremot inte ett skit relevant när man i yrket möter individer ...
Nej, den unga pojken är nog inte juridiskt bevandrad, det är oväsentligt eftersom det inte alls är ovanligt att mördare ringer in sitt eget mord och sedan vill att det talar för dem på ett eller annat sätt...
I det här fallet blev han "jättesjuk" ... vilket är ett försvar vi sett också från andra (svenskar) som mördat och ringt in sitt eget mord ......