2019-06-28, 23:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Vad är det du inte begriper? Finns för f-n ingen biljävel över huvudtaget som har så låg milkostnad att det lönar sig att pendla...

Jag har inte sagt emot detta utan jag frågade dig: "är det rimligt att den som har en dyr bil får mer bidrag än den som har en billig bil?".
Citera
2019-06-28, 23:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har inte sagt emot detta utan jag frågade dig: "är det rimligt att den som har en dyr bil får mer bidrag än den som har en billig bil?".

Ta det lugnt med kokainet, du skriver så man kan tro du tagit överdos...Lägg dig och sov..
Citera
2019-06-28, 23:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ta det lugnt med kokainet, du skriver så man kan tro du tagit överdos...Lägg dig och sov..

Haha du är en feg tramspelle som duckar alla kritiska frågor om dina uttalanden.

Du framför att man inte får betalt för de reella kostnader men vågar sedan inte svara på om den som har en dyr bil borde få mer bidrag än den som har en billig bil. Detta blir förstås följden om man ska få betalt för de reella kostnaderna men din hjärna är väl inte så funktionsduglig att du kunde tänka så långt.

Ta ditt eget råd och ta det lugnt med kokainet eller det som bränner upp din hjärna.
Citera
2019-06-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Stora delar av Sveriges inland befolkades först mellan 1600-1850. Att ingen bott där förut berodde på sämre jordar m.m. Att de ändå valde att bosätta sig där var för att befolkningen ökade snabbt. Det blev dock inte en långvarig kolonisation utan folk emigrerade till Nordamerika eller flyttade till bruksorter och städer. De som ändå ska envisas med att bo kvar där människor egentligen inte hör hemma, får väl försörja sig själva. Nej lämna tillbaka urskogen till vargarna, björnarna och älgarna.

Nu förstår jag ej vad du menar! Ska alla flytta till storstaden menar du, varför kan inte vi som vill bo på landet. Sedan ta upp 1600 talet vad håller du på med??? Jo provocera oss som vill bo utanför och mycket mer miljövänliga. Är du riktig klok eller?
Citera
2019-06-28, 23:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Nu förstår jag ej vad du menar! Ska alla flytta till storstaden menar du, varför kan inte vi som vill bo på landet. Sedan ta upp 1600 talet vad håller du på med??? Jo provocera oss som vill bo utanför och mycket mer miljövänliga. Är du riktig klok eller?

Det skrev han inte, han skrev att man får betala vad det kostar att bom där man bor. Det är väl rimligt eller vill du betala till dem som bor där det är dyrare att leva än i din hemort?
Citera
2019-06-28, 23:43
Medlem
Citat:
Jag kommer från landet men flyttade därifrån till jobb i stan, det var bra för samhället.

Stackars dig, bor på landet, har rest i jobbet över hela världen. Så inga problem med det. Tycker du alla ska bo i storstäder där de spyr ut avgaser mm? Ok, kan du bekosta en lägenhet till mig i stan för flera miljoner...
Citera
2019-06-28, 23:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Stackars dig, bor på landet, har rest i jobbet över hela världen. Så inga problem med det. Tycker du alla ska bo i storstäder där de spyr ut avgaser mm? Ok, kan du bekosta en lägenhet till mig i stan för flera miljoner...

Nej jag tycker folk ska bo där de vill och betala sina egna kostnader. Är det orimligt? Varför ska jag betala ditt boende, är du en stackars liten?
Citera
2019-06-28, 23:47
Medlem
Kanske det dummaste förslaget jag någonsin hört talats om. Kommer vara militant och högljudd motståndare till detta!
Citera
2019-06-28, 23:47
Medlem
Citat:
Det skrev han inte, han skrev att man får betala vad det kostar att bom där man bor. Det är väl rimligt eller vill du betala till dem som bor där det är dyrare att leva än i din hemort?

Förstår ej vad du dillar om. Skärp dig och håll en logisk debatt. lätt att bara kritisera utan lösning!
Citera
2019-06-28, 23:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Förstår ej vad du dillar om. Skärp dig och håll en logisk debatt. lätt att bara kritisera utan lösning!

Nej jag märker att du har lite svårt att förstå men läs långsamt så går det kanske bättre. Varför vill du att jag ska betala ditt boende?
Citera
2019-06-28, 23:49
Medlem
[quote=Svenne-i-Banan|67970901]Nej jag tycker folk ska bo där de vill och betala sina egna kostnader. Är det orimligt? Varför ska jag betala ditt boende, är du en stackars liten?[/QUO

Ytterliggare ett konstigt inläg. Du betalar ej en krona för mitt boende. Punkt
Citera
2019-06-28, 23:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ytterliggare ett konstigt inläg. Du betalar ej en krona för mitt boende. Punkt

Nej men du skrev detta:

Citat:

Varför vill du att jag ska betala ditt boende, är du en stackars liten som inte kan ta hand om dig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in