Mia Petzäll
14 tim ·
Kvinnan som blev mördad i Kil träffade jag förra midsommarafton hos en Fäbonde, hon var då där med en av sina "afganska pojkar".
Han uppträdde verkligen inte på ett förmånligt sätt. Stod och sparkade på fäbondens hund och trotts att en kvinna sa till honom att sluta, så fortsatte han och fortsatte att sparka på den stora hunden som också då var unghund.
Jag gick sedan också fram och sa till honom att sluta och försökte genom att förklara att det är en stor hund( i storlek är den som en varghund men kraftigare men lika hög) om den blir aggressiv så kan den bli oerhört farlig.
Eftersom det är mycket folk hos fäbonden och den möter mycket människor där på fäboden, så är det extremt viktigt att den är bra i lynnet och inte blir aggressiv utan att hunden kan lita på människor.
Tillslut så slutade han med att sparka på hunden, men blev tjurig och gick i väg då han blivit tillsagd och med det höll på att försöka förstöra stämningen på midsommarfirandet.
Senare på kvällen kom han och slog ur min mobil bakifrån ur min hand, glaset sprack naturligtvis.
Kan redan nu säga att pengarna fick jag aldrig tillbaka.
Jag ringde kvinnan som nu är mördad och bad om hjälp att prata med honom, men då plötsligt hade hon inte så mycket med honom att göra och var inte hjälpsam med att jag skulle kunna få pengarna tillbaka genom att prata med honom överhuvud taget.
Hon ville helt klart skydda honom från att ta sina konsekvenser för vad han gjort.
Jag fick med egna ögon se hur han körde med kvinnan under den tid som
vi bodde på samma ställe och ingen reagerade närmelsevis mer än jag och på sin höjd ca fyra till av alla som var där.
Den "afghanske" ungdomen tittade på henne så där underlägset bedjande, bad henne att köra honom hit och dit när de sedan skulle vara i Kil där de båda bodde. När de kom tillbaka till Kil skulle hon köra runt honom i hennes bil så han fick titta på flickor. Detta hörde jag med mina egna öron, såg dem samtidigt konversera detta samtal med mina egna ögon.
Kvinnan köpte allt! Det var helt klart han som styrde och viste hur han skulle bete sig. Ja, ni vet, ett barn som vill ha godis typ och fjäskar.
Han försökte också med under samma kväll som han sparkat på hunden att hon som sa till honom först inte gillade honom för han var afghansk flykting och papperslös. Hon hade aldrig nämt det och så var naturligt vis inte fallet heller något som han bara ljög ihop för att få sympati och att man skulle tycka synd om honom. Det var något som han försökte trycka på om och om igen. Jag pratade själv med honom om det då det var till mig han sa det, då vi pratade senare på kvällen. Jag gick nämligen ut i köket och pratade med honom när han på ett falskt sätt bad om ursäkt detta pga av att en av männen från festen sagt till honom att be mig om ursäkt.
De vet precis hur de skall göra för att linda vissa runt sitt finger. Titta så där med ögonen, ja hela kroppsspråket många av er känner till vad jag menar och kan se det.
Eftersom jag är Sverige demokrat så var jag väldigt lugn där uppe och visade respekt till alla som var där. I sådana situationer får man vara övertydlig så de inte kan finna något på en, efter som det är just det många vill göra. De försöker finna allt om att kunna slänga ur sig att man är rasist för man vill begränsa invandringen och ha hård koll på vilka och vad det är för människors om skall släppas in inan för våra gränser. Att vilja ha koll kan för vissa vara lika med rasism. Pratade inte politik, det var ju midsommar och jag var inte där som varken politiker eller "tyckare". Sa inget utan var artig och tog "seden" dit jag kom bland alla de som är för en stor massinvandring att vi skall hjälpa och ta in alla, och inte ens kolla upp vilka de är som kommer hit. Men jag studerade i mitt sinne det hela för mig själv. Ja vissa, men långt ifrån alla som kommer är lugna och fredliga utan bråkar, ljuger, våldtar och säljer knark. Men tyvärr så enligt vissa så är detta inget problem.
En högt uppsatt person från Malungs folkhögskola var där uppe också och firade midsommar denne personen är vänsterpartist.
Fäbonden har sedan dag 1 vetat att jag är Sverigedemokrat och då var det aldrig något problem, utan vi umgicks mycket och jag fotade denne och personen i fråga bad även att bli fotad av mig.
Problemet uppstod när en viss högt uppsatt person på skolan fick reda på att jag var sverigedemokrat. Ja, ni kan ju gissa vem. JO, personen som var där och firade midsommar. Men det är ytterligare en historia som jag varit tyst om och som bara ett fåtal vet om.
Hur jag blev utsatt för ett drev av fäbonden här på FB som var helt falsk om mig i sina inlägg. Där denne fäbonden började drevet och där den högt uppsatte personen på skolan var med i detta drev och bla kallade mig för lort. Där nämns jag som fotografen och inte vid namn. Smart eller hur! Så jag visar dem samma respekt

och nämner inte dem heller vid namn här

.
Den här afghanske killen bodde både hos fäbonden och hos kvinnan, går inte ut med namn på henne då inte media gjort det ännu.
Hon spelade på rysk roulett kan man säga.
Och det är just det det handlar om när vi tar in människor på det här viset.
En del gör sitt bästa men flertalet är som tickande bomber.
Skulle vi tillåta att ta in mat och sälja det som färdiga portioner och med vetskapen om att vissa portioner var förgiftade? Eller köpa in bilar som vi viste att ca 1 av 10 000 tusen sprängdes i luften helt plötsligt?
Kanske för en del känns detta som fel jämförelse och ni vill vända det emot mig.
Men så många får lida nu av de som kommer in, våldtäkter, såsom killen i kil som höll på så en kille nästan blev strypt, trakasserier mord mm, utav de som kommer.
Någon kanske tänker ja men det kunde lika väl varit en svensk. Mitt svar blir då till er redan nu så ni slipper konfrontera mig med det. Att har vi inte nog med dem då? Jo, det har vi och det är precis det våra domstolar är tillför och våra fängelser har plats för. Ska vi förvara andra där också nu som kommer och betala deras uppehälle i fängelse och med advokatkostnader mm också? Nej det har vi inte råd och plats till.
Vad som blivit med den afghanske killen vet jag inte mer än att han ljög och det visade sig att han hade slängt passet utanför Sveriges gräns, att han och hans föräldrar hade bott i Tyskland i ca 10-12 år tidigare. Han hade ljugit om mycket kan jag lova och när fäbonden fick reda på detta så var han ganska snopen lät det som när jag pratade med denne i mobilen. Plötsligt fick denne ringa kommunen och dra tillbaka sina rekommendationer för den "afghanske" ungdomen efter som denne gett lovord för honom att sommar jobba i kommunen. Detta var ett samtal som jag fick själv utav honom där denne berättade det själv alltså.
Finns givetvis en fortsatt berättelse om det här med mobilen min. Men pengar fick jag alltså inte tillbaka.
Kvinnan som tagit hand om flertalet afganska ungdomar är idag mördad av en av "sina egna". Hon var väl medveten om vad hennes afghanske ungdom gjort under midsommarfirandet men det bekom henne inte.