2019-06-28, 20:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej och som jag skrev så får alla ta ansvar för sina val.

Haha skit samma. Jobbar innan bemanning. Bryr mig inte det minsta. Det får landstinget betala i slutändan ändå. Denna jävla skitregering räknar alla som har jobb som höginkomsttagare . Men jag är helt övertygas att det är sista ggn på länge de får styra
Citera
2019-06-28, 22:24
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Nej, men tydligen är du är det.
Vad tror du att avdrag som rot, rut och reseavdrag går ut på?
Mer pengar till staten eller mindre pengar till staten? Mer pengar till den enskilde eller mindre pengar till den enskilde?
Om staten får in mindre pengar från de som gör avdrag på sin skatt, tror du då att staten behöver ta in mer eller mindre pengar från de dom inte gör avdrag?
Samma sak men ränteavdragen och den sänkta bostadsskatten för främst höginkomsttagare.

Du är en idiot! Avdraget idag täcker inte ens den reella kostnaden av vad ett pendlande innebär. Att dra av 18,50 kr milen innebär att du inte ens kan tanka en liter bensin, men du fattar inte pga du är en idiot..
Citera
2019-06-28, 22:30
Medlem
Driftstopps avatar
Taket ligger på 12600 kr .
Resten ska in till statskassan. Man ser endast att det gynnar deras skattepåse. De skiter fullständigt i arbetare.
Citera
2019-06-28, 22:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Du är en idiot! Avdraget idag täcker inte ens den reella kostnaden av vad ett pendlande innebär. Att dra av 18,50 kr milen innebär att du inte ens kan tanka en liter bensin, men du fattar inte pga du är en idiot..

Om man ska få ersättning för den reella kostnaden ska man alltså få mer om man har en ny stor och dyr bränsleslukande stadsjeep än om han har en liten billig bil, rimligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Taket ligger på 12600 kr .
Resten ska in till statskassan. Man ser endast att det gynnar deras skattepåse. De skiter fullständigt i arbetare.

Nej de skiter inte i arbetarna, de röstar för högre skatter och får det de har beställt. Varför klaga då?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-28 kl. 23:01.
Citera
2019-06-28, 22:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Om man ska få ersättning för den reella kostnaden ska man alltså få mer om man har en ny stor och dyr bränsleslukande statsjeep än om han har en liten billig bil, rimligt?

Nej de skiter inte i arbetarna, de röstar för högre skatter och får det de har beställt. Varför klaga då?

Drar du av för resor idag så får du tillbaka ca 6-7 spänn per mil grovt räknat, räcker inte ens till en halv liter soppa, hoppar av den här tråden nu då jag anser den vara fördummande..(lägga ner energi på idioter typ)..
Citera
2019-06-28, 23:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Drar du av för resor idag så får du tillbaka ca 6-7 spänn per mil grovt räknat, räcker inte ens till en halv liter soppa, hoppar av den här tråden nu då jag anser den vara fördummande..(lägga ner energi på idioter typ)..

Du undvek frågan:

Om man ska få ersättning för den reella kostnaden ska man alltså få mer om man har en ny stor och dyr bränsleslukande stadsjeep än om han har en liten billig bil, rimligt?
Citera
2019-06-28, 23:09
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Du undvek frågan:

Ditt troll.. Du förlorar på att pendla vad du än har för bil, skillnaden är att du förlorar mer om du har en bränsletörstig bil, men det där vet du, du trollar bara.. Försök åtminstone vara rolig när du trollar. .Det är så meningslöst annars..
Citera
2019-06-28, 23:09
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Läs och begrunda påståendet!

"Dagens reseavdrag gynnar höginkomstagare framför låg- och medelinkomsttagare och ger större skattelättnader för resor med bil än för de med kollektivtrafik."
https://www.sydsvenskan.se/2019-06-25/200-000-kan-mista-reseavdrag

Är vanligt arbetarfolk "höginkomstagare" numera?

De ska ändra så att det krävs minst 60km resväg för att kunna göra avdraget och max blir 160km
Avdraget blir på 210 dagars arbete blir ca 7560 till max 20160kr. Dvs någon som pendlar 16mil 210 dagar på ett år får 20160kr i skattereduktion! De kan ju lika gärna förbjuda glesbygden för fan!

Jag blir så obeskrivligt trött på denna sinnessjuka maktelit som ger sig själva en jävla massa traktamenten och gratis lägenheter och allt annat också för att de sedan ska kalla vanliga arbetare "höginkomstagare" så att de inte ska kunna göra realistiska avdrag för deras omkostnader för sina reser till och från jobbet.
Vilka är då de medel- och låginkomstagarna de pratar om ? Jo invandrarna som får gratis busskort för att åka in till centralorten och lyfta bidrag ingen vit någonsin skulle få.

Vad får detta för konsekvenser för er om detta blir igenomdrivet?

För mig;
1) så får företaget fixa en bil och stå för bränslet
2) ligga ute på traktamente som också har försämrats (i form av färre dagar; inte 7-dagars)
3) byta jobb
4) skita i allt

Ett bättre avdrag vore att avskaffa sossesamhället! Ingen vettig människa tror på dessa lögner längre, oavsett om de kommer från S, Mp, M, L, C eller V. Det är en jävla skam hur de "ger till det svenska folket". Förbannade förrädare. Wow ett skatteavdrag. Själva ger de sig löneförhöjningar som t.o.m. välutbildade i det här landet bara kan drömma om. Korruption är bara förnamnet.

Sluta rösta!
Citera
2019-06-28, 23:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ditt troll.. Du förlorar på att pendla vad du än har för bil, skillnaden är att du förlorar mer om du har en bränsletörstig bil, men det där vet du, du trollar bara.. Försök åtminstone vara rolig när du trollar. .Det är så meningslöst annars..

Varför kan du inte svara på frågan, är det rimligt att den som har en dyr bil får mer bidrag än den som har en billig bil?
Citera
2019-06-28, 23:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Varför kan du inte svara på frågan, är det rimligt att den som har en dyr bil får mer bidrag än den som har en billig bil?

Var i h-te står det någonstans? Knarkar du?
Citera
2019-06-28, 23:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Var i h-te står det någonstans? Knarkar du?

Är du medveten om att meningar som slutar med frågetecken är frågor och inte påståenden och jag frågade dig just "är det rimligt att den som har en dyr bil får mer bidrag än den som har en billig bil?".

Varför har du sådana stora svårigheter att svara på den frågan, är den jobbig för dig?

Frågan ställde jag eftersom DU skrev detta:
Citat:
Detta kan förstås tolkas som kritik mot att avdraget inte täcker den reella kostnaden och den är beroende av hur dyr bil du har. Men nu påstod jag som sagt var trots ditt uttalande inte något om vad du tycker utan bad dig om ett klargörande genom att ställa en fråga till dig.
Citera
2019-06-28, 23:27
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Är du medveten om att meningar som slutar med frågetecken är frågor och inte påståenden och jag frågade dig just "är det rimligt att den som har en dyr bil får mer bidrag än den som har en billig bil?".

Varför har du sådana stora svårigheter att svara på den frågan, är den jobbig för dig?

Frågan ställde jag eftersom DU skrev detta: Detta kan förstås tolkas som kritik mot att avdraget inte täcker den reella kostnaden och den är beroende av hur dyr bil du har. Men nu påstod jag som sagt var trots ditt uttalande inte något om vad du tycker utan bad dig om ett klargörande genom att ställa en fråga till dig.

Vad är det du inte begriper? Finns för f-n ingen biljävel över huvudtaget som har så låg milkostnad att det lönar sig att pendla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in