2019-06-28, 17:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Han dömdes 1998 för misshandel. 2016 dog Josefine Nilsson. 2019 sänder SVT ett "hyllningsprogram" där man låter Josefines syster som i perioder åkt in och ut på psyket "hylla" sin syster genom att nämna ruttna kotor, grisfitta, och indirekt peka ut Ramberg för att ha orsakat hennes död 18 år efter dom. Jag ser inget konstigt med att han vill komma till tals. Mer konstigt då att folk i en rättsstat anser sig ha full rätt att hota och uppmana till brott dvs ta lagen i egna händer eftersom man TROR att saker förhåller sig på ett vist sätt.

Han känner sig säkert ensam och utsatt efter detta drev som SVT indirekt gjort sig skyldiga till. Bra att det nu prövas. SVT har ju helt tappat sin saklighet och den opartiska biten genom att inte låta honom komma till tals i programmet. Både Örjan och Josefine är kända personer så vad gör det för skillnad att de försvarar sig med att de inte nämnt honom vid namn kan man ju tycka.
Det spelar förmodligen ingen roll att ÖR inte nämndes med namn eftersom det är lätt att lista ut vem det handlade om. Om Granskningsnämnden fäller kanske det blir aktuellt med ett förtalsmål.
Citera
2019-06-28, 17:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är inte aspergers. Jag har nämnt hans anknytningsmönster ett par gånger tidigare i tråden. Vidare har han berättat om en tomhet när han inte får uppmärksamhet, och visat tecken på lättkränkthet. Det är tre byggstenar i narcissism.
Okej. Det handlar fortfarande inte om någon sjukdom för ÖR:s del.
Anknytningsproblematik och narcissism är inte sjukdomar.
Citera
2019-06-28, 17:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej. Det handlar fortfarande inte om någon sjukdom för ÖR:s del.
Anknytningsproblematik och narcissism är inte sjukdomar.
Störningsinsikt är heller inget vardagligt ord.
Citera
2019-06-28, 17:53
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Störningsinsikt är heller inget vardagligt ord.
Eller så har ÖR ingen psykisk störning alt sjukdom utan är bara en riktigt elak jävel.
Sådana finns det ju också.
Citera
2019-06-28, 18:15
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
ÖR anställdes 1977 på Dramaten och den fasta anställningen hade han kvar till han gick i pension härom året.
Jag tror inte att HH hade något större inflytande på branschen när det gäller ÖR.

HH har givetvis inte haft något inflytande gällande Dramaten, det begriper en flamingo. Dock kan han ju ha försvårat för ÖR att få kött-och-potatis-roller inom film och tv-industri efter "incidenterna" med JN. HH har haft ett finger med i spelet i tämligen många filmer och tv-produktioner de senaste 20 åren, icke att förglömma.
Citera
2019-06-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
HH har givetvis inte haft något inflytande gällande Dramaten, det begriper en flamingo. Dock kan han ju ha försvårat för ÖR att få kött-och-potatis-roller inom film och tv-industri efter "incidenterna" med JN. HH har haft ett finger med i spelet i tämligen många filmer och tv-produktioner de senaste 20 åren, icke att förglömma.

Gillar ditt uttryck”det begriper en flamingo”, men ÖR hade en roll i Herngrens Solsidan och det är ändå anmärkningsvärt med tanke på HH och Måns Herngrens samarbete. Även Felix måste väl ha vetat?
Citera
2019-06-28, 23:39
Medlem
KalleJulles avatar
Örjan Ramberg i Expressen-artikel i kväll (tidningens rubrik är tramsig varför den utelämnas)
https://www.expressen.se/noje/orjan-rambergs-lognbrak-efter-josefin-nilsson-filmen/
Citat:
I går blev det känt att Örjan Ramberg anmält SVT-dokumentären ”Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är” till Granskningsnämnden.
[...]
Örjan Ramberg har överlåtit hela arbetet med anmälan av SVT-dokumentären till sin advokat Sargon de Basso. [...]
Efter att dokumentären visats utbröt något av en hatstorm mot honom.

- Folk borde fatta att det är ett tv-program som inte borde ha gjorts på det här viset, säger Örjan Ramberg.

Hans anser att SVT ger tv-bilden av att det var han som indirekt tog död på sin ex-flickvän Josefin Nilsson.
I anmälan radas upp ett antal punkter och påståenden från programmet som påstås vara helt felaktiga.
[...]
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJulle
Advokaten om Josefin Nilsson-dokumentären: ”SVT har brustit i sitt publicistiska ansvar
https://www.dn.se/kultur-noje/advokaten-om-josefin-nilsson-dokumentaren-svt-har-brustit-i-sitt-publicistiska-ansvar/
Mycket viktigt det som Örjan Rambergs advokat Sargon de Basso framför här!
Citera
2019-06-29, 00:03
Medlem
Citat:
Eller så har ÖR ingen psykisk störning alt sjukdom utan är bara en riktigt elak jävel.

Ja, du är precis rätt. En riktigt jävligt elak jävel. Som tror att han är guds gåva till världen. För att han fick göra nåt på Dramaten.

Jag skulle ha nitat honom på Sture när jag hade jag chansen. Men fegade ur. Ångrar.

Men egentligen inte. Såna där puckon förgör sig själva.
Citera
2019-06-29, 05:47
Medlem
Mogrens avatar
Det är nog svårt att hitta en större skithög än Örjan Ramberg. Hans anmälan lär inte åstadkomma något. Hoppas det istället kostar honom mycket pengar. Advokater brukar inte vara gratis.
Citera
2019-06-29, 08:10
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:

Där tror jag du slog huvudet på spiken. En riktigt elak jävel. Precis så tror jag också att det är ställt. Josefin var ju heller inte den första han gav sig på. En feg liten skit som bara vågar ge sig på kvinnor det är vad Örjan Ramberg är. Ett riktigt fegt men jävligt elakt ärkekräk.
Citera
2019-06-29, 08:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Det är nog svårt att hitta en större skithög än Örjan Ramberg. Hans anmälan lär inte åstadkomma något. Hoppas det istället kostar honom mycket pengar. Advokater brukar inte vara gratis.

Att han inte inser att det enda som kommer ut av anmälan är att ännu fler läser Fup om hur vedervärdigt han under åratal misshandlat och hotat en fysisk underlägsen kvinna. Denna brist på slutledingsförmåga bör starkt ifrågasätta hans intelligens.

Örjan har en falsk grandios självbild som är oerhört provocerande. Promenerar ofta på djurgården och Örjan "kvinnomisshandlaren" Ramberg kommer bli varse mitt curage om jag ser honom.

Kräket framför som förmildrande omständighet att han lidit för att det kommit till allmän kännedom hur okontrollerat våldsamt han behandlat Josefin.

Svea hovrätt B 2154-98(1).pdf - MinFil

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skadespelaren-hade-straffats-hardare-nu/
Senast redigerad av Taggad 2019-06-29 kl. 08:42.
Citera
2019-06-29, 09:20
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamia
Gillar ditt uttryck”det begriper en flamingo”, men ÖR hade en roll i Herngrens Solsidan och det är ändå anmärkningsvärt med tanke på HH och Måns Herngrens samarbete. Även Felix måste väl ha vetat?

Det har du helt rätt i, han kallade väl Felix för fribajsaren i serien att antal ggr?

Ja, lite underligt så här i efterhand att Herngren anlitade honom, personligen hade jag föredragit att se exempelvis Ingvar Hirdwall i den rollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in