2019-06-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Medan Rinkeby varit jämförelsevis lugnt sedan de tyngre grabbarna åkte in har det hänt rätt mycket i Tensta. Det har spekulerats i en konflikt med gäng i Järfälla men om det stämmer vete katten. I januari poppades en kille som kallades Chiko och det spekulerades i att en hämnd skulle komma. Kan det vara det vi sett nu?

I den tråden fanns det för övrigt en uppgift om att mordet var malmörelaterat.
Citera
2019-06-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Var hittar du de uppgifterna? Enligt Ratsit så finns det inga bilar alls på honom 🤔
Var lite otydlig, han som äger bilen som förekommer i utredningen har 75 fordon skrivna på sig..
Citera
2019-06-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om alla 3 nu satt i bilen men det är väl inte helt säkert eller vet vi det. Den långa snubben kan ju ha varit i närheten men inte i bilen men om alla satt i bilen så är det antingen så att någon sagt att han inte skulle skadas eller så är han inblandad.

Det är onekligen konstigt att man pepperar två och låter ett vittne leva, om han inte är inblandad?
Citera
2019-06-28, 14:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det är onekligen konstigt att man pepperar två och låter ett vittne leva, om han inte är inblandad?

Exakt men jag har inte läst att det är säkert att 3 män befann sig i bilen. De kanske stod parkerade på platsen medans den 3e mannen hämtade något och därför var det bara 2 som dödades
Citera
2019-06-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Exakt men jag har inte läst att det är säkert att 3 män befann sig i bilen. De kanske stod parkerade på platsen medans den 3e mannen hämtade något och därför var det bara 2 som dödades

Jag tror inte det, men även om så hade varit fallet så hade man väntat in den tredje. I min värld är nr 3 anstiftare/tagit emot pengar för att få dom i ett bakhåll
Citera
2019-06-28, 14:27
Avstängd
dacks avatar
Man kan ju även väga in att det kanske inte är så lämpligt att som afrikansk svensk fullryggad förortsgangster komma ner till Spanien och handla narkotika av dem stora grabbarna. Och då med tanke på vad som hänt tidigare där nere.

Kolla snubbens krim - cv ett rån mot en pantbank som gav 6 miljoner och han kör och krockar under flykt mot en vägstolpe och åker dit nästa drag blir att utpressa några korvkioskar på pengar.
Citera
2019-06-28, 14:28
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag håller med dig och är själv av somalisk ursprung.

Det är nog det som är skrämmande. Avtrubbningen. Nu rycker man på axlarna så fort man läser en rubrik på Aftonbladet eller Flashback om en skjutning.

Känns också som att samhällsklimatet har blivit lite... hårdare ? Folk ler inte mot varandra längre. Inga hej.

Jag hoppas det blir bättre i framtiden.

Jag hoppas som dig. Trevligt med lite samsyn och sunda inlägg såhär somalier och svenskar emellan. Det finns hopp.

Nu hoppas vi att danska polisen plockar gärningsmännen så vi blir av med ytterligare dårar från gatan.
Citera
2019-06-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess

Jo men man lät även en av de skjutna lomma iväg trots att man var fyra skyttar och tog sig tid att fotografera efteråt.
Citera
2019-06-28, 14:34
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Svårt att se någon frivilligt sitta i baksätet i en bil som en somalie ska börja peppra en ak47a in i. De är inte kända för att kunna sikta särskilt bra. Riccocheter i en bil lär inte vara att leka med heller, nä köper inte det alls.

Mer troligt att de inte visste om personen i baksätet/inte brydde sig om just honom.

Sant men han borde synts på bilden med kroppen. Han var nog inte i bilen. kanske sa till grabbarna "vänta har så ska jag ringa och se om vi kan fixa åt er". Samtalet gick då istället till "the shooters" och han sa - fritt fram grabbar.
Citera
2019-06-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Sant men han borde synts på bilden med kroppen. Han var nog inte i bilen. kanske sa till grabbarna "vänta har så ska jag ringa och se om vi kan fixa åt er". Samtalet gick då istället till "the shooters" och han sa - fritt fram grabbar.

Om han var skyldig. Varför satt han i en buske och grät?
Citera
2019-06-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troellerinte040
https://anonfile.com/66ydO6wanf/96D92569-2444-4F25-871F-AC8A48F71DE9_jpeg
Tacka mej senare 😁😁😁

Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
På mordbilden kan ni se att mördaren själv tagit bilden. Kolla noga på bildörren så ser ni en stor jävla AK

Ja Adidasrevär och Kalashnikovgevär. Startkitet för en gängkriminell.😐
Citera
2019-06-28, 15:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om han var skyldig. Varför satt han i en buske och grät?
Han kan ju ha blivit tvingad till det. Mordhotad.
Lär nog inte tala med polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in