2019-06-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Det skulle inte förvåna mig om det handlar om svartsjuka. Dessa störda batikpervon som jagar efter afghaner verkar ju ligga i om man säger så.
För en krigsskadad muslim kan det räcka med att något sagts eller gjorts som subjektivt kan uppfattas som kränkade om det kommer från en ickemuslimsk kvinna.
Citera
2019-06-28, 12:20
Medlem
Provokatörs avatar
Jag började titta i den stora afghanbrottstråden för att räkna grova brott, men jag gav upp efter en stund då deras framfart är alldeles för omfattande. Min målsättning var att gå igenom och redovisa antalet mord och våldtäkter sedan gymnasielagen infördes, jag kom dock en bit på vägen och det räcker med elände. Jag letade bara efter våldtäkter och mord och hoppade över människorov, rån och misshandlar. Ha även i minnet att brotten för 2019 släpar innan vi fångar in dom här på forumet.

Tänk om Annie Lööf och Stefan Löven hade förstått hur många människors liv som skulle slås i spillror för att dom är naiva och tror dom är goda människor, eller är dom så cyniska att dom skiter i konsekvenserna?
- Stefan! Om jag påstår att minst 15 flickor kommer att våldtas och tre personer kommer att mördas av afghanska flyktingpojkar inom ett år om ni inför den här lagen. Vill du då fortfarande att vi inför denna lag?
Ett axplock:

2018-06-15 VÅLDTÄKT - BO: Kvinna
2018-06-20 VÅLDTÄKT - BO: Ung kvinna med intellektuell funktionsnedsättning
2018-06-21 GROV VÅLDTÄKT - BO: Flicka 16 år
2018-06-29 VÅLDTÄKT MOT BARN - BO: Flicka
2018-07-02 VÅLDTÄKT - BO: Flicka 14 år
2018-07-05 MORD - BO: Ung man
2018-07-08 VÅLDTÄKT - BO: Kvinna
2018-07-09 MORD - BO: Kvinna
2018-07-28 VÅLDTÄKT - Tonårsflicka
2018-09-02 GROV VÅLDTÄKT (2 AFGHANER) - BO: 3 flickor
2018-09-29 VÅLDTÄKT - Tonårsflicka
2019-02-25 VÅLDTÄKT MOT BARN - BO: Flicka 13 år
2019-04-21 VÅLDTÄKT MOT BARN - BO: 2 flickor
2019-06-27 MISSTÄNKT MORD- BO: Äldre kvinna

Alla brott finns dokumenterade här med fupar och domar:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

/Provokatör
Citera
2019-06-28, 12:29
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag började titta i den stora afghanbrottstråden för att räkna grova brott, men jag gav upp efter en stund då deras framfart är alldeles för omfattande. Min målsättning var att gå igenom och redovisa antalet mord och våldtäkter sedan gymnasielagen infördes, jag kom dock en bit på vägen och det räcker med elände. Jag letade bara efter våldtäkter och mord och hoppade över människorov, rån och misshandlar. Ha även i minnet att brotten för 2019 släpar innan vi fångar in dom här på forumet.

Tänk om Annie Lööf och Stefan Löven hade förstått hur många människors liv som skulle slås i spillror för att dom är naiva och tror dom är goda människor, eller är dom så cyniska att dom skiter i konsekvenserna?
- Stefan! Om jag påstår att minst 15 flickor kommer att våldtas och tre personer kommer att mördas av afghanska flyktingpojkar inom ett år om ni inför den här lagen. Vill du då fortfarande att vi inför denna lag?
Ett axplock:

2018-06-15 VÅLDTÄKT - BO: Kvinna
2018-06-20 VÅLDTÄKT - BO: Ung kvinna med intellektuell funktionsnedsättning
2018-06-21 GROV VÅLDTÄKT - BO: Flicka 16 år
2018-06-29 VÅLDTÄKT MOT BARN - BO: Flicka
2018-07-02 VÅLDTÄKT - BO: Flicka 14 år
2018-07-05 MORD - BO: Ung man
2018-07-08 VÅLDTÄKT - BO: Kvinna
2018-07-09 MORD - BO: Kvinna
2018-07-28 VÅLDTÄKT - Tonårsflicka
2018-09-02 GROV VÅLDTÄKT (2 AFGHANER) - BO: 3 flickor
2018-09-29 VÅLDTÄKT - Tonårsflicka
2019-02-25 VÅLDTÄKT MOT BARN - BO: Flicka 13 år
2019-04-21 VÅLDTÄKT MOT BARN - BO: 2 flickor
2019-06-27 MISSTÄNKT MORD- BO: Äldre kvinna

Alla brott finns dokumenterade här med fupar och domar:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

/Provokatör
Tänk om alla rymdkramare kunde vakna ur sin törnrosasömn och se dessa avskum för vad de är, så hade väldigt många svenskar sluppit lida helvetets kval.

Men, det finns gott om lyktstolpar för er alla rymdkramare.
Citera
2019-06-28, 12:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Avarten till människa skulle utvisas - vad då göra, när helvetet är nära? Jo, han mördar sin gode man, erkänner, får x antal år i fängelset och hävdar sedan anknytning till landet - en perfekt lösning för luset! En liten svag länk i mitt resonemang är att han kan, i domen, bli utvisad, men han är troligtvis väl medveten om detta och är villig att ta chansen. Finns ju mängder med sätt att ordna fram skäl för att få stanna i landet, under inlåsningen.
Citera
2019-06-28, 12:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
För en krigsskadad muslim kan det räcka med att något sagts eller gjorts som subjektivt kan uppfattas som kränkade om det kommer från en ickemuslimsk kvinna.
Krigsskadad?

De flesta ensamkommande kommer inte från krig utan är afghaner från Iran.
Citera
2019-06-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, men inte tvärtom - de flesta gode män, av goda anledningar, agerar ej bostadsuthyrare till sina klienter, minderåriga, eller ej... En ytterst ohelig allians!

Ja, men IG har nog inte varit någon vanlig god man. Hon förefaller ha varit en kämpande själ som stred för alla ensamkommande, och hennes sympati med afghanerna gick nog så långt att hon säkert inte hade något emot att låta flera av dem bo hos sig.

Vilken ironi att hon skulle bli dödad av en av dem som hon stred som ett lejon för.
Citera
2019-06-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ja, men IG har nog inte varit någon vanlig god man. Hon förefaller ha varit en kämpande själ som stred för alla ensamkommande, och hennes sympati med afghanerna gick nog så långt att hon säkert inte hade något emot att låta flera av dem bo hos sig.

Vilken ironi att hon skulle bli dödad av en av dem som hon stred som ett lejon för.

Det påmimmer starkt om mannen som envisades med att leva tillsammans bland björnar. Ironiskt nog så gick han samma öde till mötes när en björn dundrade in i tältet och åt upp honom.
Citera
2019-06-28, 13:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Godman är inte en yrkesroll, utan ett ideellt åtagande och de som är fosterföräldrar agerar vanligen godman för minderåriga.
På tal om god man så kan vi låta en få komma till tals här och hon har en del kritiskt att säga:
De är inga barn, de är bortskämda unga män
https://www.nyatider.nu/de-ar-inga-barn-de-ar-bortskamda-unga-man/

Passar på att länka det här också när man ändå är i farten:
"Allt fler afghaner vägrar åka tillbaka frivilligt efter avvisningsbeslut"
https://nyheteridag.se/allt-fler-afghaner-vagrar-aka-tillbaka-frivilligt-efter-avvisningsbeslut/
Citera
2019-06-28, 13:45
Medlem
BillBasss avatar
Någon skrev att BO eventuellt varit mellanstadielärare. Det öppnar upp för andra typer av gärningsmän, t ex ung men bitter man hämnas på dem som "förstörde" hans barndom.
Säger inte att det är mer troligt än afghanspåret dock.
Citera
2019-06-28, 13:52
Medlem
Meisjes avatar
Någon som har identitet på MGM? Kil är ju inte en världsmetropol så borde väl inte vara så svårt att få fram bild på fanskapet?

OT: Någon MOD som kan gå in och rensa i tråden kanske? Eller flytta den till diskussioner om invandring/integration alt. politik? Blir en jävla massa dravel om afghaner och deras kriminella framfart även om MGM är av detta folkslag... är väl mordet i sig vi skall diskutera här?
Citera
2019-06-28, 14:07
Medlem
Är det någon som har fått ut någon handling överhuvudtaget som är kopplad till detta? Enligt vad jag förstått är beskedet från Värmlands TR att de fortfarande inte har fått in det här målet. Men MGM har väl varit anhållen i över 1 dygn nu, så hur går det ihop? Har man förlagt målet till annan tingsrätt? Någon som har vänt sig till åklagarmyndigheten för mer info?
Citera
2019-06-28, 14:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På tal om god man så kan vi låta en få komma till tals här och hon har en del kritiskt att säga:
De är inga barn, de är bortskämda unga män
https://www.nyatider.nu/de-ar-inga-barn-de-ar-bortskamda-unga-man/

Passar på att länka det här också när man ändå är i farten:
"Allt fler afghaner vägrar åka tillbaka frivilligt efter avvisningsbeslut"
https://nyheteridag.se/allt-fler-afghaner-vagrar-aka-tillbaka-frivilligt-efter-avvisningsbeslut/
Vad har det för relevans för det här mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in