2019-06-19, 18:59
Medlem
Neolitikums avatar
Brilliant Minds sägas till fotknölarna i dagens Computer Sweden.

Citat:
Så Greta Thunberg. Äntligen en sextonåring och svensk. Här kanske vi kan få känna på lite lagom. Greta börjar med att säga att vissa av de närvarande bara i år bränner utsläpp i samma utsträckning som hela byar gör. Där någonstans tappade jag intresset. Komma här och prata om Jordens undergång. Väldigt olagom. Hade hon talat om Helsingborgs undergång hade jag kunnat tänka mig att lyssna. De har i och för sig rekryterat Henke Larsson så den saken är nog redan avgjord.

Mellan Greta och president Barack Obama talade Joel Kinnaman. Här tänkte man att man kanske skulle få uppleva lite lagom, men han började med att berätta att han träffat Obama i Vita Huset när Kinnaman spelat i House of Cards. Roligt var det till råga på allt, då Obama, som påstår sig följa House of Cards, inte hade någon aning om vem Joel Kinnaman var. Ridå, som de säger i gebitet.

Barack Obama kom därefter. Han kändes faktiskt väldigt lagom. Den ende som förstod att han kommit till Landet Lagom och måste vara lite försiktig och inte ta för stor plats. Men det var bara under tiden han gick fram till sin stol och satte sig, sedan gick det omedelbart, som man säger, åt fanders. Olagom och presidentmässigt.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.720483/brilliant-minds-missnojd
Citera
2019-06-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du kommer inte på en enda av talarna som troligen är lite mer briljant tänkare än genomsnittet?

Pröva "alla på talarlistan", så kommer du nog nära sanningen.

Det här är nog den mest avundsjuka tråden på fb just nu.
Genomsnittet har ofta mer och vettigare saker att säga. Människor som vunnit nobelpriset de senare åren då? Några namn kanske som Alain Aspect, Pierre Chambon, Margaret Geller, Peter Higgs, Kary Mullis, Roger Penrose är troligen bortglömda i dessa sammanhang. Några filosofer kanske skulle ha varit med som Kwame Anthony Appiah, Robert Brandom, Tyler Burge, Judith Butler, Andy Clark. Nej, jag har inte tagit del av mycket dom arbetat med eller skrivit för det drunknar tyvärr i alla annat skräp som pumpas ut.

Barack Obama har vadå att säga? Greta Thunberg, John Kerry, Cardi B och Naomi Campbell?

"Brilliant Minds"! BS. Sen att folk kanske ser dom som mer intressanta att svallra om är ju en annan sak.
Citera
2019-06-27, 15:38
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag skrattar så jag gråter här hemma när jag läser era kommentarer.

Sällan har det rådit en sådan konsensus på flashback; vilket skitevent det verkar vara.

JÄVLAR vad bittra ni är.

Jag roas också av tråden, med till skillnad från dig håller jag helt med. Det ÄR ett skitevent. Tror inte de är bittra, utan bara ventilerar vad det egentligen är för trams.

Haha, "brilliant minds", bara ett idiot-event skulle kalla sig för något så förmätet.

Användaren "kulturmarxist" är som vanligt pricksäker och punkterar alla eventuella illusioner man kan ha på några få rader.
Citera
2019-06-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag roas också av tråden, med till skillnad från dig håller jag helt med. Det ÄR ett skitevent. Tror inte de är bittra, utan bara ventilerar vad det egentligen är för trams.

Haha, "brilliant minds", bara ett idiot-event skulle kalla sig för något så förmätet.

Användaren "kulturmarxist" är som vanligt pricksäker och punkterar alla eventuella illusioner man kan ha på några få rader.

Vilken del av eventet är skit tycker du?

Jag gissar att din inblick sträcker sig till den här jantetråden där man får för sig att klanka ner på människor som i någon form har lyckats med att driva igenom ett projekt eller en företagside och gjort nåt stort av det, vilket skiljer sig kraftigt från alla (inklusive mig själv) i den här tråden.

Samtidigt så använder de flesta Spotify dagligen...
Citera
2019-06-28, 11:08
Medlem
Ett gäng C-kändisar samlas i en C-stad och de kallar sig själva för Brilliant Minds.

Kommer ni ihåg vattenfestivalen, - Brilliant Minds går samma väg. Och roboten Greta är inte särskilt "brilliant" enligt mig men det är min åsikt. Jag tro mer på Nobelpristagare än Greta.- Stockholm är inte jorden navel. Däremot PK-ismens navel. - Vi måste förstå att Kulturmarxismen är en gudslös religion för folk som tror. De vet inte. - De TROR.
Citera
2019-06-28, 11:19
Medlem
Idittfejss avatar
Joel Kinnaman är alltså en brilliant minds? snubben är ju mentalt efterbliven ju.

Skakar hand med Obama och kläcker ut sig

-Thank you for everything....

Ja, tack för allt. Tack för du bomba sönder Mellanöstern
Citera
2019-06-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Joel Kinnaman är alltså en brilliant minds? snubben är ju mentalt efterbliven ju.

Skakar hand med Obama och kläcker ut sig

-Thank you for everything....

Ja, tack för allt. Tack för du bomba sönder Mellanöstern

Även om han utåt sett står som ansvarig för förehavanden så är väl inte ens du så dum att du tror att det är Obama själv som ligger bakom det?

Hade Kinnaman ENBART gjort hamburgare så hade han fortfarande varit 20ggr mer produktiv än alla i tråden

Jante övervinner allt i det här landet.

"Du ska fn inte komma här å tro att du är nåt"
Citera
2019-06-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Genomsnittet har ofta mer och vettigare saker att säga. Människor som vunnit nobelpriset de senare åren då? Några namn kanske som Alain Aspect, Pierre Chambon, Margaret Geller, Peter Higgs, Kary Mullis, Roger Penrose är troligen bortglömda i dessa sammanhang. Några filosofer kanske skulle ha varit med som Kwame Anthony Appiah, Robert Brandom, Tyler Burge, Judith Butler, Andy Clark. Nej, jag har inte tagit del av mycket dom arbetat med eller skrivit för det drunknar tyvärr i alla annat skräp som pumpas ut.

Barack Obama har vadå att säga? Greta Thunberg, John Kerry, Cardi B och Naomi Campbell?

"Brilliant Minds"! BS. Sen att folk kanske ser dom som mer intressanta att svallra om är ju en annan sak.

Ja Genomsnittet (typ vi härinne) har ofta väldigt mkt att säga och smarta saker är det oxå.
Skillnaden är väl att vi sällan (läs aldrig) drivit igenom ett projekt från idé till färdig produkt.

Sen håller jag med om att det finns andra som oxå platsar där. Många av dem blir säkert tillfrågade oxå, om inte idag så imorgon.
Citera
2019-06-28, 13:40
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Även om han utåt sett står som ansvarig för förehavanden så är väl inte ens du så dum att du tror att det är Obama själv som ligger bakom det?

Hade Kinnaman ENBART gjort hamburgare så hade han fortfarande varit 20ggr mer produktiv än alla i tråden

Jante övervinner allt i det här landet.

"Du ska fn inte komma här å tro att du är nåt"

Hahaha, vem har pissat i dina flingor?
Citera
2019-06-28, 16:17
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Forskarna som tillsammans lyckades få fram en bild på ett svart hål en helvetes massa ljusår bort, de var briljanta de, som exempel. Men den här skocken? Cardi B?! Skådespelare? Knugens unge? Dumfan som äger Fox? En unge som inte ens gått färdigt gymnasiet? Krigsherren och terroristen Obama? Hahaha, herregud!

Vadå PR-event deluxe?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-06-28 kl. 16:20.
Citera
2019-06-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Hahaha, vem har pissat i dina flingor?

Jag tror att det är dina flingor faktiskt.
Citera
2024-06-14, 02:47
Medlem
Jenshalls avatar
Även i år lyckas man inte få hit ett enda tungt namn från näringslivet. Tvingas fylla ut med ett par övervintrande Hollywood skådisar Halle Berry och Reese Witherspoon. Obegripligt hovet deltar med prinsessan Sofia i detta mediokra Daniel Ek startade jippo som aldrig lyft och aldrig heller kommer göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in