2019-06-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Tiggt pengar många gånger, och tillslut fått nej till mer? Stor skuld han inte ville betala igen när hon började be om det? Typ som Delbom fallet, inga övriga liknelser.

Det är tidpunkten som är lite underlig. Vad gör han där så sent på kvällen? Jag har svårt att se att han skulle komma dit så sent och tigga pengar.

Dessutom är det väl inte klart än vilken afghan som är gärningsman. En del media säger i 20-års åldern och en del exakt 19 år. Den tidigare inneboende är 20 år. NWT skriver

"Det är i nuläget oklart vad som är motivet till mordet, men kvinnan och den misstänkte 19-åringen har varit aktiva inom samma förening."

Föreningen skulle kunna vara integration Kil och där finns en afghansk ersättare i styrelsen med initialerna A.N. Nån sådan finns inte längre skriven i Kil men det finns 3 med det namnet som är 19 år i andra delar av landet. Det kan vara så att integration Kil inte uppdaterat sin hemsida och att A.N. nu flyttat vilket skulle stämma med "har varit" aktiva...

Oavsett vilken afghan det är så undrar jag vad han gör där mitt i natten.
Citera
2019-06-28, 02:48
Medlem
Skönt att han tror att han är 19 så han kan få ett straff, dom brukar ju vara 17.
Undrar om suget är lika stort att kämpa för att få afghanerna att stanna nu när en av dom som dom kämpat för dödat deras vän.
En liten ljusglimt är väll att det drabbar någon som vill ha dom här istället för någon annan.
Senast redigerad av Pogbasshoes 2019-06-28 kl. 03:06. Anledning: Tillägg
Citera
2019-06-28, 04:15
Medlem
Antonov14s avatar
Vad är det som driver dessa medelålders damer att hjälpa dessa invandrare till den milda grad.
De blir ju helt förblindade av vilka konsekvenser detta för med sig.
Blir nog lite bryderier för dem nu.
Vilken står på tur nu att bli mördad som tack för all hjälp.
Svensken/svenskan ska bli förnedrad till max. Har vi inte fattat det än.
Såg reportage från kil att flickorna inte ens får möts invandrarkillarnas blickar, då blir de kallade för horor.
Detta sker i vanlig högstadieskola..
Ungdomarna är alltså inte längre trygga vare sig i skolan eller på byn.
Undrar om Kils kommun och Björklund är nöjda nu.
Detta sker bara 2 mil från stora Karlstad.
När någon ringer polisen om hjälp så finns inga resurser att skicka.
Vi har bara två polisbilar och de är upptagna.
Ändå ser man massor av polisbilar men ingen verkar vara i tjänst. ???
Men är det biljakt då ser man plötsligt 3-4 bilar.
Eller på Kalvholmens motorstadion där åker bilarna runt och sladdar i utbildningssyfte.
Varför VARFÖR tar inte polisen o kommunen i med hårdhanskarna innan det allt är för sent.?????
Citera
2019-06-28, 04:40
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Det är tidpunkten som är lite underlig. Vad gör han där så sent på kvällen? Jag har svårt att se att han skulle komma dit så sent och tigga pengar.

.

Desperat efter pengar till narkotika kanske.

I vilket fall, hade det kommit 19-åriga ensamkommande tjejer till Sverige som tagits hand av 69-åriga gubbar så hade det blivit liv i luckan. Folk hade dessutom anklagat gubben direkt för att han säkert försökt tvinga sig till sex och hon gjorde det i nödvärn - men när det gäller gamla kärringar så får man inte ens misstänka att de haft en sexuell relation (glöm teorier om att äldre kvinnor har mindre sex/diverse hälsoproblem som minskar sexlust, det gäller inte ALLA kvinnor.)
Citera
2019-06-28, 06:02
Medlem
Ingrid var en äkta batikhäxa och samlade in pengar till dessa afghaner. Rände runt i förvaren och vurmade för utvisade. Inte ett ord dock på faceboks sida #vistårinteut. Hade det varit en afghan som mördats skulle det stå spaltmeter från gråterskor i kommentarfälten. Detta mord berör inte mig det minsta då hon med sina meriter borde förstått att dom här afghanerna är mentalt störda vilket dom åberopar ständigt i sin organisation. Han ville väl inte ligga och blev förbannad.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-06-28 kl. 06:10.
Citera
2019-06-28, 06:14
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Tack.

Ja det är väl troligt att GM finns i hennes närhet. Undervisade hon ensamkommande alltså?
19-åringen var elev till kvinnan enligt Aftonbladet.
Citat:
En kvinna i 70-årsåldern hittades misstänkt mördad i sitt hem i Kil. Strax innan hade hennes 19-åriga elev ringt till polisen.
”Jag har dödat min lärare, sa han i larmsamtalet”, enligt Aftonbladets källor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70xy5K/mannens-larmsamtal-till-polisen-jag-har-dodat-min-larare
Citera
2019-06-28, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ingrid var en äkta batikhäxa och samlade in pengar till dessa afghaner. Rände runt i förvaren och vurmade för utvisade. Inte ett ord dock på faceboks sida #vistårinteut. Hade det varit en afghan som mördats skulle det stå spaltmeter från gråterskor i kommentarfälten. Detta mord berör inte mig det minsta då hon med sina meriter borde förstått att dom här afghanerna är mentalt störda vilket dom åberopar ständigt i sin organisation. Han ville väl inte ligga och blev förbannad.

Ja precis, hon vet innerst inne att det är livsfarligt att ta hem en sån där men det ser ju bra ut för hennes kämpande vänner så hon ansåg väll att det va värt risken.
Citera
2019-06-28, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Ja precis, hon vet innerst inne att det är livsfarligt att ta hem en sån där men det ser ju bra ut för hennes kämpande vänner så hon ansåg väll att det va värt risken.
Nu vet hon i alla fall säkert att det kan gå åt helvete.
Citera
2019-06-28, 06:54
Medlem
Wayaheads avatar
Det som skett är ju naturligtvis väntat och det kommer att bli mycket mer av den här varan!

Var det inte i Karlstad som hade polisstationen bemannad med enbart kvinnor under någon helg, för ett halvår sedan? Feministpoliserna upplyste allmänheten i Karlstad att de skulle bara se till att vänja sig det och att det minsann skulle gå lika bra framgent!

Allah måste skratta sig fördärvad!
Citera
2019-06-28, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
19-åringen var elev till kvinnan enligt Aftonbladet.

Märkligt att han själv ringde polisen och berättade vad han hade gjort.
Citera
2019-06-28, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Märkligt att han själv ringde polisen och berättade vad han hade gjort.
Afghanerna tycker sällan att dom gjort något speciellt fel. Han var väl arg pga fel mat eller ekonomi. Tror kvinnan var för gammal att våldta därför högg han henne.
Nu börjar nog fler godhjärtade som daltar med bortskämda kravmaskiner bli nojiga när morden börjar dugga tätt. Vanligt är ju annars att dom sätter eld eller förstör boendet.
Citera
2019-06-28, 08:01
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är lärarbrist och inte särskilt ovanligt att lärare arbetar kvar efter 65.

Beror väl kanske på vilka elever som erbjuds då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in