2019-06-28, 00:41
Medlem
Flashshits avatar
Jag säger som både Evert Bäckström och Leif GW Persson:

Krångla inte till det i onödan!
Är det ett mord i nära relationer och man vet att det inte är ett bögmord, så är det den äkta mannen som gjort det!

Mannen är skyldig så in i helvete!

Hade det inte varit den inkompetenta norska polisen som hade hand om fallet, så hade det varit löst för länge sedan...

När Breivik härjade på ön, så stod den norska polisen på andra sidan och funderade på hur de skulle komma dit.
Till slut konfiskerade de en privatbåt som de överlastade till den milda grad att den sjönk och de behövde bli räddade av privatpersoner....

Den norska polisen är till och med mer pinsam än den svenska polisen under ledning av Dan Eliasson!

Det är den äkta mannen som utfört (beställt) mordet på frun (för hon lever garanterat inte längre), det behöver man inte vara med i Mensa för att inse!
Citera
2019-06-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
jeg mener, den printeren som løsepengebrevet er skrevet ut på, har nok GM kvittet seg med kort tid etter det var skrivet ut.
Det er nok trolig men det hjelper ingenting hvis fabrikanten sporer den tilbake til ditt navn
Citera
2019-06-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Då lär ju brevet skrivits ut på en biblioteksprinter. Annars vore det ju som att skicka ett utpressningsbrev och skriva avsändare på baksidan av kuvertet.

du får tak i en skriver uten å etterlate deg spor (kjøp kontant, i en butikk uten overvåkningskamera, ikke i nærområdet…), skriver ut brevet, brenner skriveren.
Citera
2019-06-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
du får tak i en skriver uten å etterlate deg spor (kjøp kontant, i en butikk uten overvåkningskamera, ikke i nærområdet…), skriver ut brevet, brenner skriveren.

Skriveren må registreres på eier, og kobles opp mot internett. Ellers får du ikke skrevet ut noen ting.
Citera
2019-06-28, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Skriveren må registreres på eier, og kobles opp mot internett. Ellers får du ikke skrevet ut noen ting.
Det tror jeg ikke, jeg behøvde i alle fall ikke koble skriveren min på nett for at den skulle virke.
Citera
2019-06-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det tror jeg ikke, jeg behøvde i alle fall ikke koble skriveren min på nett for at den skulle virke.

Hvis du har en ny trådløs skriver, finner den internettoppkoblingen på wifi selv. Men tror du må bekrefte tilkoblingen. De er meget brukervennlige, og enkle å installere. Selv mor kan greie det.

Alternativt kan du ha en kabel mellom pc og skriveren. Også da registrerer skriveren ip-adressen din selv.
Citera
2019-06-28, 01:10
Medlem
Har maken vädjat och gråtit ut i media än? Ganska vanligt har jag sett i dokumentärer om mord. Speciellt om dom är skyldiga. Kling och Klang är nog oroade i Norge över att göra sig obekväma inför den stormrike direktören. Min första tanke var när jag läste om fallet första gången, maken.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-06-28 kl. 01:13.
Citera
2019-06-28, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis du har en ny trådløs skriver, finner den internettoppkoblingen på wifi selv. Men tror du må bekrefte tilkoblingen. De er meget brukervennlige, og enkle å installere. Selv mor kan greie det.

Alternativt kan du ha en kabel mellom pc og skriveren. Også da registrerer skriveren ip-adressen din selv.
GM kanske inte har en trådlös skrivare. Oavsett lagrar inte utskriften några IP-adresser.
Om polisen letar efter skrivaren som skrivit ut kidnappingsbrevet, borde de inte gå ut med det i media. Om GM inte visste att skrivaren kunde avslöja hen, vet hen det nu.
Citera
2019-06-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
GM kanske inte har en trådlös skrivare. Oavsett lagrar inte utskriften några IP-adresser.
Om polisen letar efter skrivaren som skrivit ut kidnappingsbrevet, borde de inte gå ut med det i media. Om GM inte visste att skrivaren kunde avslöja hen, vet hen det nu.
Jeg trodde at noe av det første politiet ville sjekke var om de kunne identifisere eieren av skriveren men det begynner de med først etter 8 måneder.

Katastrofe
Citera
2019-06-28, 02:17
Avslutad
Citat:
Jeg trodde at noe av det første politiet ville sjekke var om de kunne identifisere eieren av skriveren men det begynner de med først etter 8 måneder.

Katastrofe
Polisen väntade med utredningen på grund av hoten i kidnappningsbrevet. Vad de inte behövde vänta med var utredningen av tekniska spår inne i huset. AEHs familj har undersökts från dag 1.
Det faktum att polisen går ut med information om skrivaren kan innebära att de har andra i kikaren och att saker redan är beslagtagna.

Förresten, tipsade du polisen om VW/Robin Hood?
Citera
2019-06-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Polisen väntade med utredningen på grund av hoten i kidnappningsbrevet. Vad de inte behövde vänta med var utredningen av tekniska spår inne i huset. AEHs familj har undersökts från dag 1.
Det faktum att polisen går ut med information om skrivaren kan innebära att de har andra i kikaren och att saker redan är beslagtagna.

Förresten, tipsade du polisen om VW/Robin Hood?
Ja det er noen som har tipset men jeg sier ikke hvem.
Citera
2019-06-28, 02:41
Avslutad
Citat:
Ja det er noen som har tipset men jeg sier ikke hvem.
Det är bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in