2019-06-27, 19:29
Medlem
*CA struntade i att inställa sig för att få vapnet provskjutet.

*Först lät det "Låg och sov för det var natt" på mordkvällen sen sa han till polisen att han hade varit ”sängliggande hemma [= influensa, PS] i dagarna för, under och efter mordet". Men detta blev motbevisat av polisens spaning. Han frångick den influensa-story, som sprängde hans alibi. En familjemedlem sprängde det.

*Förlorade pengar den så kallade svarta torsdagen, dagen innan mordet, då Stockholmsbörsen rasat.

*Sägs ju ha skjutit mot Palme när han var i tv. Men det blåneka han.

*Han besökte icke bara konditoriet på 10-årsdagen för mordet. Han besökte det och så på 9-årsdagen. Precis som FBIs experter sa till Palme-utredarna 8 år efter mordet, att mördaren förmodligen ville göra: Besöka mordplatsen på årsdagen.
Citera
2019-06-27, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Du menar för sydafrikas inblandning?
Ja, en summering. Om du har lite tid över.

Behöver friska upp minnet lite
Citera
2019-06-27, 22:05
Medlem
Faxes avatar
har nyligen börjat intressera mig för Palmemordet. Är det någon bok som ni kan tipsa om som ni tycker är riktigt bra. hittade en sida med förhör med folk som var på plats, kanske den har varit uppe tidigare.

http://www.itdemokrati.nu/page36am1.html
Citera
2019-06-27, 23:00
Medlem
Tantradyss avatar
Tänk om mördaren är vid liv - och med spänning följer denna tråd.
Citera
2019-06-27, 23:34
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Professorn som gjorde gärningsmannaprofilen borde ju vara lika informerad som GW
Han menade ju att hans profil passade in på CA, vidare så var ju tydligen CA lik CP som pekades ut (samt CA hade vapen, bodde i närheten mm)
Är inte dessa två tillsammans med skandiamannen topp 3?
Om man motbevisa och ’avföra’ dom tre, dvs tex visa att dom inte befann sig på mordplatsen eller saknade vapen eller motiv, så kan jag förstår att intresset skiftar till konspiratoriska spår
I annat fall så verkar man hamna i ganska komplicerade resonemang som strider mot gärningsmannaprofilen

GMP är som jag ser det ett falsarium i meningen "beställningsjobb" från Hans Ölvebro (och därmed den dåvarande s-regeringen). Man ville hitta en ensamagerande GM till varje pris eftersom alternativet ansågs/anses farligt.

Ölvebro var en nickedocka. Hans roll var att snabbt "lösa" mordet med att hitta en ensam GM. Det gick så där. Nässéns dikeskörning - som tyvärr avslöjades alldeles försent - visar vilken fars utredningen var under Ölvebros tid.

Som jag ser det finns inget topp tre med CA, SE, CP. De är alla utsedda som syndabockar. Möjligen med undantag för CA som borde ha utretts betydligt mer.

CP kan vi helt glömma. En missbrukare? I don´t think so. Utan motiv. Utan mordvapen. Utan allt. Inget annat än en rättsskandal i nivå med Quick.

SE är en saga för sig som inte heller fungerar som GM-lösning eftersom TP:s uppmärksammade och prisbelönta bok bygger på falska fakta (se tidigare i tråden, orkar inte dra allt igen).
Citera
2019-06-27, 23:43
Medlem
hehehos avatar
orginal om BW:

http://kora.matrix.msu.edu/files/50/304/32-130-104-84-african_activist_archive-a0a7c1-b_12419.pdf
Citera
2019-06-28, 01:42
Medlem
hehehos avatar
Polisman U var tjänstledig ett halvår 1986 för besök i sydafrika.
Citera
2019-06-28, 01:43
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
GMP är som jag ser det ett falsarium i meningen "beställningsjobb" från Hans Ölvebro (och därmed den dåvarande s-regeringen). Man ville hitta en ensamagerande GM till varje pris eftersom alternativet ansågs/anses farligt.
Ölvebro var en nickedocka. Hans roll var att snabbt "lösa" mordet med att hitta en ensam GM. Det gick så där. Nässéns dikeskörning - som tyvärr avslöjades alldeles försent - visar vilken fars utredningen var under Ölvebros
Som jag ser det finns inget topp tre med CA, SE, CP. De är alla utsedda som syndabockar. Möjligen med undantag för CA som borde ha utretts betydligt mer.
CP kan vi helt glömma. En missbrukare? I don´t think so. Utan motiv. Utan mordvapen. Utan allt. Inget annat än en rättsskandal i nivå med Quick.
SE är en saga för sig som inte heller fungerar som GM-lösning eftersom TP:s uppmärksammade och prisbelönta bok bygger på falska fakta (se tidigare i tråden, orkar inte dra allt igen).
Min bedömning är att det är mycket svårt t.o.m. för staten att påverka svenska professorer, och antagligen läkare också, såsom OPs obducent
Hur lätt det är att påverka svenska politiker och poliser och den delen av etablissemanget vet jag inte, men ju fler som av praktiska skäl måste medverka i en konspiration (televerket, WT, politiker m.fl.) desto osannolikare blir ju konspirations-teorin
Att få många individer att tänja på gränserna är svårare än att få en person att göra det, att få med sig många individer i en konspiration verkar väldigt svårt
Det kan ju vara en konspiration ändå, men ju förre desto sannolikare
Det strider som sagt också emot min uppfattning om svenska professorers och läkares integritet
Senast redigerad av qutm 2019-06-28 kl. 01:54.
Citera
2019-06-28, 01:57
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, en summering. Om du har lite tid över.

Behöver friska upp minnet lite

Det blev en antologi istället för en liten sammanfattning, hoppas den är till glädje ändå:

https://justpaste.it/7bfil
Citera
2019-06-28, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Ölvebro var en nickedocka. Hans roll var att snabbt "lösa" mordet med att hitta en ensam GM. Det gick så där. Nässéns dikeskörning - som tyvärr avslöjades alldeles försent - visar vilken fars utredningen var under Ölvebros tid.

Krister Petersson sa redan i feb -18 att det INTE är Christer Pettersson så tråden behöver inte traggla om honom.
Senast redigerad av Cianneli 2019-06-28 kl. 05:32. Anledning: Onödig info
Citera
2019-06-28, 11:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Krister Petersson sa redan i feb -18 att det INTE är Christer Pettersson så tråden behöver inte traggla om honom.
Om någon kan lägga upp en gammal bild på Lingärde så kan jag bidra med anekdoter och bedömningar av honom
En som vet mer om Lingärde är Bengt Marnfeldt, såvitt jag vet så var dom både kollegor och privata vänner
Han borde veta om något gick fel för Lingörde senare i livet, hans PM stämmer inte med det relativt knapphändiga jag vet om honom, dvs att han skulle ha så ingående information och skriva databöcker, men jag kan heller inte utesluta det
Det finns kanske andra också som vet bättre, dvs dags för hälsosam källkritik av hans PM
Senast redigerad av qutm 2019-06-28 kl. 11:57.
Citera
2019-06-28, 12:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Om någon kan lägga upp en gammal bild på Lingärde så kan jag bidra med anekdoter och bedömningar av honom
En som vet mer om Lingärde är Bengt Marnfeldt, såvitt jag vet så var dom både kollegor och privata vänner
Han borde veta om något gick fel för Lingörde senare i livet, hans PM stämmer inte med det relativt knapphändiga jag vet om honom, dvs att han skulle ha så ingående information och skriva databöcker, men jag kan heller inte utesluta det
Det finns kanske andra också som vet bättre, dvs dags för hälsosam källkritik av hans PM

Spelar även in dessa PM då..
Dnr 95-94 (Till Palmekommissionen
https://drive.google.com/open?id=1LJ3BZ6_BQf_Bb3R42PdWb3c5asrG35GM

Dnr 95-133 (Till Palmekommissionen)
https://drive.google.com/open?id=1hFIvuuroc8HsWmbt4E_TgXzkBa4Bi7Cr

Samt en bild på Lingärde från 88
https://drive.google.com/file/d/1mqRa4xX4kWtL6QOrcQRgDxfFFYQgJlW7/view
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto