Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
GMP är som jag ser det ett falsarium i meningen "beställningsjobb" från Hans Ölvebro (och därmed den dåvarande s-regeringen). Man ville hitta en ensamagerande GM till varje pris eftersom alternativet ansågs/anses farligt.
Ölvebro var en nickedocka. Hans roll var att snabbt "lösa" mordet med att hitta en ensam GM. Det gick så där. Nässéns dikeskörning - som tyvärr avslöjades alldeles försent - visar vilken fars utredningen var under Ölvebros
Som jag ser det finns inget topp tre med CA, SE, CP. De är alla utsedda som syndabockar. Möjligen med undantag för CA som borde ha utretts betydligt mer.
CP kan vi helt glömma. En missbrukare? I don´t think so. Utan motiv. Utan mordvapen. Utan allt. Inget annat än en rättsskandal i nivå med Quick.
SE är en saga för sig som inte heller fungerar som GM-lösning eftersom TP:s uppmärksammade och prisbelönta bok bygger på falska fakta (se tidigare i tråden, orkar inte dra allt igen).
Min bedömning är att det är mycket svårt t.o.m. för staten att påverka svenska professorer, och antagligen läkare också, såsom OPs obducent
Hur lätt det är att påverka svenska politiker och poliser och den delen av etablissemanget vet jag inte, men ju fler som av praktiska skäl måste medverka i en konspiration (televerket, WT, politiker m.fl.) desto osannolikare blir ju konspirations-teorin
Att få många individer att tänja på gränserna är svårare än att få en person att göra det, att få med sig många individer i en konspiration verkar väldigt svårt
Det kan ju vara en konspiration ändå, men ju förre desto sannolikare
Det strider som sagt också emot min uppfattning om svenska professorers och läkares integritet