2019-06-27, 20:38
Medlem
Den som förvånar mig mest är ju den första gubben som mest verkade prata ur skägget, kom inte en med något viktigt och han var ju ändå politiker ?

Man fattar ju att femton sexton sjuttonåringar inte vågar säga så mycket, jag själv hade blivit svettig, röd i ansiktet och bara flytt undan mobilkameran. i dag är jag nog lite blandad men i vissa fall så men ärligt talat. Har en del som jag inte vill ska veta att "jag är rasist" så jag hade nog smugit undan jag med. Morsan har sagt att hon säger upp kontakten om "vi är rasister" så man fattar att många vill hålla helt tyst. Tragiskt när killen i Epan säger att han inte orkar med skolan.

Men i övrigt vilket jävla folk,,, jag hade fan inte stått ut.

Ungefär som att prata med någon som bara säger jo ja nej kanske till allt... och pratar någon så är det bara i stort sätt babbel, liknade vi tycker att det är hemskt det som hänt.
Å fan jasså tycker ni det.

Måste vara det svåraste samhället Lamotte vart i av alla ställen. Inte en jävel sa något förutom tjejen som verkade vara den ända som var vettig av allihopa.

jag tror att man får ta sig upp till någon by ovanför dalarna om man ska klå det här... Alla lär stå som ugglor med sjukt stor snus i läppen och bara utbrista jo eller inandningsljud... Om det kommer folk ens som Gert och Fylking i Hoting.

Tomt torg där stod dom hallå var är alla människor... klockan fem en vanlig vardag
Citera
2019-06-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Extremt dåligt ljud i Lamottes video. Synd.

Men den här första herren som intervjuas, som själv hade haft hand om ensamkommande, sa något om att GM, afghanen, som mördat, kan ha gjort det för att få vara kvar i Sverige i fängelset.

Sen sa han bra saker om att de som kommer numera ofta är väldigt krigsskadade och att vi i Sverige numera har svårt att kunna ta omhand om dessa därför. Och då hade han alltså själv haft hand om ensamkommande.

(Någon som uppfattade mer vad han sa och kan lägga till?)

Och varför tar vi in "krigsskadade" personer och släpper ut dom i samhället bland våra barn?

99% av dom som kommer hit har betalt flyktingsmugglare upp emot 10'000kr för att bli insmugglade i europa.

Det är inga fattiga kvinnor och barn i flyktingläger som har dom resurserna.
Citera
2019-06-27, 20:48
Medlem
Leandudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashserviceswe
Här är Kils Dan Eliasson 🤡😂
https://www.facebook.com/anders.junghage.3

Vart finns klippet med pajasen hittar de inte längre
Citera
2019-06-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefeminists
Och varför tar vi in "krigsskadade" personer och släpper ut dom i samhället bland våra barn?

99% av dom som kommer hit har betalt flyktingsmugglare upp emot 10'000kr för att bli insmugglade i europa.

Det är inga fattiga kvinnor och barn i flyktingläger som har dom resurserna.

Afghaner är INTE krigsskadade, iaf inte om de bara är 15-19 år och bott i Iran hela sitt liv... är de 30-45 dock...
Citera
2019-06-27, 21:20
Medlem
25 september 2018

Citat:
Maisam Akbari, från Afghanistan, kom till Sverige för tre år sedan och han går andra året på vård- och omsorgsprogrammet på Tingvallagymnasiet i Karlstad. Maisam har bott hemma hos Ingrid Guldbrandsson i Kil sedan i november i fjol och hon blev överväldigad av dagens besked.
– Det var så överväldigande att jag började gråta, för jag har varit så spänd på det här. Jag har funderat på hur det skulle gå för de här killarna. Så, ja, det var känslosamt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/ensamkommande-2
Citera
2019-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prokrastinera
Ett annat intressant fenomen, är att det nästan alltid i sådana här fall på Flashback - och när det handlar om kvinnor - måste beskrivas på ett förnedrande sexuellt vis.

Trots allt, så tror jag det är tämligen sällan som kvinnor som engagerar sig i dessa frågor har på något vis ett sexuellt motiv.

I det här fallet handlade det dessutom om en dam på nästan 70 år. Många (de flesta?) kvinnor i den åldern (och många män för den delen) är inte ens sexuellt aktiva, sen många år. Det gäller givetvis inte alla, men är inte direkt kvinnans glory days.

Så mer troligt är nog de hederliga moderskänslorna, som förvirrar endel. I kombination med onyanserad, missvisande mediarapportering.

Förnedrande eller inte. Du är fri att tolka det precis hur du vill min vän. De allra flesta 70-åringar är sexuellt aktiva och det är inget man hymlar med längre i dagens samhälle. Jag tror personligen att det finns en attraktion i att skapa ett beroende till en övergiven och ensam ung kille som kommer från ett mer avskilt och "exotiskt" land hit till lilla Sverige. Samma fenomen finns även att beskåda bland män ( även om ursprunget skiljer sig som sådant).
Citera
2019-06-27, 21:35
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Intressant att puckot är med i ett hockeyklubb som heter KAIK.(inte korrekt stavning men ändå)

Junghage, inte så vanligt efternamn. Det hör inte hit, men samma efternamn som enhetschefen i Falun som betalt lön till sonen i många år. Utan att han jobbat.
Citera
2019-06-27, 21:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
För några veckor sedan, innan EPA-traktor-incidenten, så hade jag aldrig hört talas om Kil. Nu känns det som att Kil är någon slags centralpunkt i Sveriges sönderfall.

VI kanske får omvärdera det där med Finspång?
Citera
2019-06-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leandude
Vart finns klippet med pajasen hittar de inte längre
Har inte sett det vill se.........
Citera
2019-06-27, 22:51
Medlem
kukflashs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70xy5K/mannens-larmsamtal-till-polisen-jag-har-dodat-min-larare

Tydligen var det 19-åringens lärare!

"En kvinna i 70-årsåldern hittades misstänkt mördad i sitt hem i Kil.

Strax innan hade hennes 19-åriga elev ringt till polisen.

– Jag har dödat min lärare, sa han i larmsamtalet, enligt Aftonbladets källor."
Citera
2019-06-27, 22:56
Medlem
Ensamkommande stjärna som på detta vis tackar för chansen i sitt nya land?
Citera
2019-06-27, 22:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70xy5K/mannens-larmsamtal-till-polisen-jag-har-dodat-min-larare

Tydligen var det 19-åringens lärare!

"En kvinna i 70-årsåldern hittades misstänkt mördad i sitt hem i Kil.

Strax innan hade hennes 19-åriga elev ringt till polisen.

– Jag har dödat min lärare, sa han i larmsamtalet, enligt Aftonbladets källor."
Borde inte en 70-åring vara pensionerad? Eller rörde det sig om privatlektioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in