Citat:
Ursprungligen postat av
Fanndis
Om man vintertid har en p-biljett/p-skiva på instrumentbrädan men rutan är så täckt med snö och/eller frost att den inte syns, hur agerar ni då? Rengör rutan med isskrapa eller snöborste?
En larmad bil kan ju börja tjuta om man skrapar rutan på den.
Och hur gör ni om den inte syns pga imma på insidan?
Och en till fråga på samma ämne; vintertid brukar jag även ha ett frostskydd, dvs en duk som täcker framrutan och sidorutorna i framdörrarna. Hur placerar jag bäst en p-biljett/p-skiva då? I en synlig sidoruta?
Jag hoppas att den inte måste sitta just i framrutan för att vara giltig?
Vi skrapar rutan för att se om där finns någon biljett/skiva/etc. Det är upp till parkören att se till att biljetten ligger tydligt i rutan, är det så mycket imma att jag som vakt inte kan läsa vad som står så kan vi sätta lapp. Så vet du med dig att du har en immig ruta skaffa en biljetthållare så att biljetten sitter direkt mot rutan istället för att lägga den på insturmentbrädan.
Den ska sitta i framrutan, de små rutorna mellan framrutan och sidorutan eller ligga på instrumentpanelen. Om du har ett täcke så behöver du vika upp en kant så en del av framrutan är fri och sen sätta biljetten på den fria delen av framrutan.