2019-06-27, 19:28
Medlem
sluskjohans avatar
Hej,

Funderar på köpa en lägenhet i gran canaria för cirka 300.000-400.000 sek och samtidigt öppna en food truck. Amorteringen plus räntan blir 2000 sek som mest per månad och sedan el och internet. Vad tror ni om denna idé? Funderar på köra svensk mat i food trucken. Skulle saker gå åt helvete så kan man alltid hyra ut lägenheten eller lämna den medans man åker till Sverige och jobbar ihop lite pengar.

Vill gärna höra vad ni har för idéer och tankar kring detta? Har bara kollat lägenheter lite snabbt i Las palmas. Drömmer om att bo på en varm ö, tycker det är lite synd att det inte finns året runt jobb där nere.

Har bott i barcelona och det känns dessvärre bara som en storstad i Europa, ingen exotisk känsla förutom palmer och papegojor, det räcker inte för mig, kallt som fan på vintern. Jag vill vara omringad av havet.
Citera
2019-06-27, 19:36
Medlem
Vamos a la playa?
Food truck med svensk mat?
Dom har väl IKEA och en massa
svenska restauranger i massor runt ön vad jag minns.
https://www.islas.ikea.es/grancanaria/desktop/en_gb/
Citera
2019-06-27, 19:53
Medlem
Pallestroms avatar
Kör!
Måste testa!
Citera
2019-06-27, 19:55
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Vamos a la playa?
Food truck med svensk mat?
Dom har väl IKEA och en massa
svenska restauranger i massor runt ön vad jag minns.
https://www.islas.ikea.es/grancanaria/desktop/en_gb/
Okej det var de jag misstänkte, kanske kan köra på typisk amerikansk mat? Men har fått för mig att las palmas är lite mindre turist aktigt. Ska ned snart till Barcelona och jobba så ska nog fara ned till GC och undersöka läget.
Citera
2019-11-03, 11:58
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Okej det var de jag misstänkte, kanske kan köra på typisk amerikansk mat? Men har fått för mig att las palmas är lite mindre turist aktigt. Ska ned snart till Barcelona och jobba så ska nog fara ned till GC och undersöka läget.

Hur går det med planerna?
Citera
2020-01-06, 21:54
Medlem
Kör! Har svårt att se att man skulle ångra en sån sak
Citera
2025-05-29, 22:20
Avslutad
Hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera