2019-06-26, 23:09
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är det inte lite såssigt att vara emot tiggeri bara för att?

Sossarna är inte emot tiggeri. Var fick du det ifrån ?
Citera
2019-06-26, 23:15
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Antar att du inte tycker det är okej när romer sitter och tigger. Att producera youtubevideos är ett jobb, det krävs manus, kameraarbete och hårdvara, redigering och datorhårdvara.

Enligt Socialblade tjänar han allt ifrån 900kr till 11000kr i månaden från Youtube. Främst sannolikt närmre 900kr då han inte har vänstervärderingar och många använder adblock.

Samtidigt som en annan svensk laddar upp filmklipp från The Avengers har redan tjänat ihop ca en kvarts miljon kronor på att stjäla och ladda upp material.

Han kan inte fortsätta leva på ca 1000kr månaden från heltidsarbete, han behöver "tigga" efter donationer för att hålla ihop. Du behöver inte swischa honom, egentligen behöver ingen det men det finns tack och lov människor som tycker att han förtjänar det och kan bidra.

Nej jag gillar inte romer som tigger heller. Han påstår sig och så om sina inkomstet. Få är det så menar du. För mig räcker inte det.
Citera
2019-06-27, 19:18
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Efter hans "bidrag" i debatten mot Gudrun Schyman tar jag inte honom på allvar. Alls.
Aldrig sett maken till en mer inkompetent människa.

Blatten är en brutal sanningssägare. Det chockar somliga som anser att vissa saker inte får sägas utan ska döljas i en massa politiskt PK-flum som exempelvis Gudrun Schyman producerar.

Noterar att Youtubeinsaget från Malmö har över 200 tusen visningar.
https://www.youtube.com/watch?v=g-yhapJp0jI&t=14s
Citera
2019-06-27, 19:38
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Jag tycker fortfarande inte om Swisch tigganet. Han säger en del vettigt visst gör han det men det gör många andra också som inte tigger. Grejen med honom är också att han öppet gått ut med att han vill inte jobba utan leva på det han tigger ihop och får från reklam hur mycket det nu blir

Förstår inte kampanjerna mot det så kallade Swisch-tiggeriet. Något som jag tror skattefinansierade SR P3 hittat på eftersom man är skiträdd för konkurrensen.
Poddar som Arga Blatten eller Henrik Jönsson producerar tar efter vad jag förstår ca 20 timmar att få till och kräver en viss begåvning och kunnande för att få folk intresserade. Gillar man podden och vill stödja den så är det väl ok swischa en slant annars skiter man i det.
Hur kan man jämföra med påträngande anklagande tiggare utanför ICA?
Citera
2019-06-28, 19:33
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Förstår inte kampanjerna mot det så kallade Swisch-tiggeriet. Något som jag tror skattefinansierade SR P3 hittat på eftersom man är skiträdd för konkurrensen.
Poddar som Arga Blatten eller Henrik Jönsson producerar tar efter vad jag förstår ca 20 timmar att få till och kräver en viss begåvning och kunnande för att få folk intresserade. Gillar man podden och vill stödja den så är det väl ok swischa en slant annars skiter man i det.
Hur kan man jämföra med påträngande anklagande tiggare utanför ICA?

Det är din åsikt och jag håller med om det i sak. Men jag och andra har ändå rätt att kalla det tiggande och att ogilla det även om de inte tigger utanför affärer. De tränger sig inte på, det har du rätt i. Men inte kampanjas det väl mot dom ? Det är väl istället så att rätt många har samma åsikt som mig om det och uttrycker den åsikten. Rätta mig gärna om det finns kampanjer jag missat.
Citera
2019-07-01, 21:22
Bannlyst
Han tenderar att inland bli aningen lat, långsint och förenklad i vissa videor, antar att det har att göra med bristande påläsning. Men han har sina poänger helt klart och rolig är han. I Aron Flam och Henrik Jönssons respektive poddar är blatten mycket bra och sätter till och med värdarna på plats några gånger.
Senast redigerad av KlurigtMedNamn 2019-07-01 kl. 21:31.
Citera
2019-07-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Sossarna är inte emot tiggeri. Var fick du det ifrån ?

Det är klart dom är, du måste tänka längre än dagens politik. Hela grunden i socaldemokratin är att alla resurser ska gå igenom staten i ett tydligt och "rättvist" system. Swish donationer är enkel frihetlig kapitalism, någon skapar något (i det här fallet politiska videos) och ber om pengar från dom som konsumerar dom för att kunna fortsätta. Dom som gillar det betalar direkt till den personen. Enkelt småföretagande. Sånt gillar inte sossarna. Enligt dom ska all konsumtion och produktion gå igenom större företag där arbetarna är ett anonymt kollektiv och facket har stor makt. Transaktionerna ska vara tydliga och bokföras noggrannt till staten som sedan ska avgöra hur mycket dom ska beskatta transaktionerna. Människor ska antingen vara en del av det här stora sossekontrollerade systemet eller om de inte kan arbeta så ska deras uppehälle bekostas av staten så att man har stark kontroll över dom. Att människor skulle börja skänka pengar direkt till andra människor man på något sätt tycker synd om gillas inte. Allmosor ska gå genom staten, annars ska dom inte finnas alls.

Börjar fundera över varför du inte tycker om tiggeri egentligen och varför du ser swish-donationer som tiggeri, gör det grundligt och försök komma på varför du fick dom här åsikterna från början. Då kommer du märka att det är gammal sossopolitik du har plockat upp. Antagligen genom att ha anammat socialdemokratiska värderingar under din uppväxt, antagligen omedvetet.
Citera
2019-07-19, 16:34
Medlem
Han pekas ut som ett hot i en rapport av svensk myndighet!

MSB pekar ut @ArgBlatteTalar som ett hot mot demokratin i en falsk forskningsrapport.

Nu rasar han över myndighetens verksamhet: Vi rör oss "åt ett väldigt brunt håll

https://twitter.com/EgorPutilov/status/1152209286937944064
Citera
2019-07-21, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Han pekas ut som ett hot i en rapport av svensk myndighet!

MSB pekar ut @ArgBlatteTalar som ett hot mot demokratin i en falsk forskningsrapport.

Nu rasar han över myndighetens verksamhet: Vi rör oss "åt ett väldigt brunt håll

https://twitter.com/EgorPutilov/status/1152209286937944064
Ge upp ert maniska stämplande och smutskastande, MSB!
Citera
2019-08-04, 00:37
Medlem
Kan någon länka hans namn?

(Sug mitt päron du som inte vill att hans namn ska länkas)
Jag kunde inte bry mig mindre om din åsikt.
Citera
2019-08-04, 00:53
Medlem
Ved*d Odob*sic
19881120
573 33 Tranås

* = a

Född i Bosnien-Hercegovina, Doboj
Folkbokförd i Sverige fr o m 1993-12-06
Citera
2019-08-06, 13:26
Medlem