Citat:
Här tror jag att du har fel, rätta mig om jag har fel?
Skjutningarna har nu blivit en del av den pågående normaliseringsprocessen.
Svensken har nu vant sig med skjutningarna. Läser jag Epressen så öppnar jag inte en artikel om någon skjutning. Svensken kommer inte att reagera förrän han/hon själv blir föremål för en skjutning, kanske som förbipasserande, en förlupen kula, etc.
Och massmedia har gjort sitt bästa för att skjutningarna inte skall länkas/kopplas till invandring och integrationspolitik.
Och som lök på laxen så har SD inte kapitaliserat på skjutningarna och sprängningarna. Itället så har SD gått i dvala. Faktiskt, SD har transformerats till ett av de flataste partierna i riksdagen.
Vad som kan få SD att stiga lite rejälare tror jag är kombinationen av att Åkesson får tummen ur röven och börjar att ta för sig samt att vanliga människor far illa pga. kommuners ekonomiska kriser.
Skjutningarna har nu blivit en del av den pågående normaliseringsprocessen.
Svensken har nu vant sig med skjutningarna. Läser jag Epressen så öppnar jag inte en artikel om någon skjutning. Svensken kommer inte att reagera förrän han/hon själv blir föremål för en skjutning, kanske som förbipasserande, en förlupen kula, etc.
Och massmedia har gjort sitt bästa för att skjutningarna inte skall länkas/kopplas till invandring och integrationspolitik.
Och som lök på laxen så har SD inte kapitaliserat på skjutningarna och sprängningarna. Itället så har SD gått i dvala. Faktiskt, SD har transformerats till ett av de flataste partierna i riksdagen.
Vad som kan få SD att stiga lite rejälare tror jag är kombinationen av att Åkesson får tummen ur röven och börjar att ta för sig samt att vanliga människor far illa pga. kommuners ekonomiska kriser.
Vi diskuterar ju och utbyter åsikter så det finns ingen anledning att rätta dig om du har fel. Men jag tror att många saknar det gamla Sverige där det inte sköts i en sådan omfattning, och dessa lite äldre för över dessa tankar på sina barn. Det har blivit otryggare och det påverkar även hur folk röstar. Just nu tror jag att M tjänar mer på detta än SD, men SD vinner hela tiden något.
Jag håller med om att SD borde kapitalisera mer på detta men ibland ryker masken i Jimmies pokerface och han kallar problemen för importerade.
Vi skall inte glömma M:s förräderi under Renfeldt men dom som tvekar på valdagen mellan SD och M väljer oftare M. Jag håller med om att ekonomiska frågor blir viktigare och därför är det bra när SD vill spara in på vissa myndigheter och även begränsa hemspråksundervisning. Det gäller bara att framföra propagandan på ett ännu bättre sätt än vad som nu sker.
Men SD är inte så passivt, om man följer debatterna i Riksdagen riktas mycket kritik från goda SD-politiker mot hur landet styrs. Jimmie är numera mer en symbol, en galjonsfigur som är viktig eftersom han har höga förtroendesiffror hos folket.